ombouwen PC voedingen

ik vind het maar raar, mijn voeding blijft continue aan. Ik heb de 5v belast en de pc-on kabel aan een zwarte kabel geknoopt.

jullie ook?

Zie mijn post één bladzijde terug, ik heb de 5V belast met een 55W autolamp,
en een lampenschakelaar tussen PC-on en zwart om hem aan te zetten. 8)

Dit alles heb ik in een soort gereedschapsdoos ingebouwd, helaas geen foto.

Groetjes G 8)

Als er nog iemand op zoek is naar oude pc voedingen dan heb ik er nog 2 liggen.

1. Delll model SA145-3437
max continous output power 145W
input 200-240V ~ 2.0 A
DC output max current
+12 V 4.2 A
+ 5 V 18.0 A
- 5 V 0.3 A
-12 V 0.3 A

2. Mac Apple
max continous output power 86W
input 220-240V ~ 2.0A
DC output max current
+ 5 V 11.6 A
+12 V 2.5 A
- 12 V 0.5 A

Prijs 15,= ?

Hoor wel of iemand interesse heeft, via PB of mail.

Groeten Rempie

Ik denk alleen dat jouw voedingen een te weinig vermogen hebben, waarvoor wij ze willen gebruiken. 10 A is namelijkwel het minimum. (ten minste, voor mij dan)

ik ben hier ook nog even aan het knutselen geweest maar heb hier een atx compaq voeding waar geen groene draad of iets aan zit , om die evt te verbinden met die zwarte zit gewoon niets in die stekker wie weet hier raad op ?????

Welk type compaq voeding is het? Misschien dat ik aan de hand van het typenummer iets meer kan vertellen. Helaas ken ik ook niet alle types (wel een aantal oudere types) maar misschien kan ik via enkele oude "oude kennissen" achter iets meer gegevens komen.

Om me ook even in die discussie te mengen.
Ik heb hier nog een 3-tal pc-voedingen liggen
1x channel well tech (what's in a name ?)
CWT-235 ATX, 235watt
en 2x standaard 300watt ATX

Voedingen zijn prima in orde, alleen net te zwak voor de computers van tegenwoordig.

Mogen weg voor 35euro/stuk excl.verz.

Groet,
Jan

Niet om het 1 of ander, er is een te koop aangeboden gedeelte en nieuwe voedingen (dus garantie) met meer vermogen zijn tegenwoordig al veel goedkoper....

Zie ook wat ik voriga pagina poste:
G zei:
Oké, ik heb m'n 486 voeding in de kast gelegd, 7A is te weinig.

Eerst was ik van plan om een Sweex 650W te kopen à 45 euri, die max. 25A zou kunnen leveren op de 12V.
Ik heb het nóg goedkoper gedaan, afgelopen zondag op de PC Discount in jaarbeurs Utrecht een nieuwe ATX voeding gekocht,
400W en volgens specificaties kan hij 18A leveren op de 12V.
Merk: CWT, nooit eerder van gehoord, maar voor 20 euri :!: is het best het proberen waard.
Er zat geen schakelaar op, dus moest ff vogelen om hem aan de praat te krijgen.
En het is gelukt. Simpele lampenschakelaar tussen de groene en de zwarte kabel (Kabels uit de motherboardstekker v. 10x2), om hem aan en uit te schakelen, en een 55W autolamp aan de 5V lijn.
De multimeter geeft 12,3V aan op de 12V lijn.

Alleen nog ff de gele en zwarte lijntjes (ook de rode en oranje later, kan mss nuttig zijn) samenbinden, banaanbussen kopen en de handel vast zetten.

Leuke budgetvoeding voor 26 euri, niet :D (20+6 voor bussen/lamp/stekker)

Zal binnekort posten of het laden enz. goed gaat, en tot hoeveel A hij écht levert 8)

Groetjes Geoffrey 8)

marsupilami zei:
het model is een ps-5201-4b

anders wel eff e op zoek nar een andere psu

marco
Helaas heb ik van deze voeding geen gegevens en ik kan er ook niet aan komen. Het enige wat ik heb kunnen achterhalen is dat het een 200Watt voeding is. Helaas is 200Watt een beetje aan de lage kant, de 12V zal waarschijnlijk niet meer dan 8Amp kunnen leveren.
Naar een andere voeding uitzien is misschien wel verstandig.

P.S. Het is offtopic maar let alsjeblieft wat meer op je spelling en het gebruik van hoofdletters en leestekens. Wanneer je kijkt naar wat je hierboven hebt geschreven dan is dat nauwelijks Nederlands te noemen. Niet dat ik nooit fouten maak maar zo erg maak ik het gelukkig niet.

Roelof,
Niet om het 1 of ander, er is een te koop aangeboden gedeelte en nieuwe voedingen (dus garantie) met meer vermogen zijn tegenwoordig al veel goedkoper....

Ik heb al een keer gepost in dat te koop gedeelte, krijg ik geen reactie, hier tenminste eentje. :)

Als ze te duur zijn, doe je een bod. 8O
Ik wil niet zeggen dat ze weg moeten maar hoe langer ze liggen ..............

Groet,
Jan

jan vd poel zei:
Als ze te duur zijn, doe je een bod. 8O

Hoeveel wil je er hebben, als hobbyist in de PC's heb ik hier nog vele afgedankte PC's en onderdelen liggen ;)

Kijk, zo kom je ergens.
Ik doe ook regelmatig wat met computers, vandaar dat ik ze ook over heb.

Was te proberen om ze hier te slijten, geen succes? No Problemo.
Is gewoon leuk om mee te doen op dit forum, hier gebeurt van alles.

Groet and no hardfeelings,
Jan

Ik heb al een AT voeding en een ATX voeding omgebouwd. Maar nu loop ik toch is vast op een AT voeding.

Het wattage van de voeding is goed voor wat ik er mee wil doen. Alleen 1 probleem. De voeding start niet zondermeer op.

Het is zo'n type met een P8 en P9 stekker.

Je zet de spanning er op niets nakkes nada. Het is een HEEL oude voeding uit een Tulip. Hij maakt ook spannende schakelgeluiden =)

Dus ik denk die voeding heeft belasting nodig. Dus ik sluit wat hardisks en lampjes aan.. nogsteeds niets.

Tot ik er achter kwam dat op de witte draad van de P9 stekker 5v staat. Hier kan ik een ventilatortje op laten draaien maar als ik bv een lampje aansluit gaat dit niet branden. Erg veel vermogen mag ik er dus niet vandaan trekken. Ook hoor ik dan de "pitch" van het schakelen lager worden. Ergo conclusio geen goed idee.

Alle overige voltages en spanningen zijn 0.

Weet iemand hier welke draden ik door moet lussen of wat ik precies fout doe ?

^herman^ zei:
Ik heb al een AT voeding en een ATX voeding omgebouwd. Maar nu loop ik toch is vast op een AT voeding.

Het wattage van de voeding is goed voor wat ik er mee wil doen. Alleen 1 probleem. De voeding start niet zondermeer op.

Het is zo'n type met een P8 en P9 stekker.

Je zet de spanning er op niets nakkes nada. Het is een HEEL oude voeding uit een Tulip. Hij maakt ook spannende schakelgeluiden =)

Dus ik denk die voeding heeft belasting nodig. Dus ik sluit wat hardisks en lampjes aan.. nogsteeds niets.

Tot ik er achter kwam dat op de witte draad van de P9 stekker 5v staat. Hier kan ik een ventilatortje op laten draaien maar als ik bv een lampje aansluit gaat dit niet branden. Erg veel vermogen mag ik er dus niet vandaan trekken. Ook hoor ik dan de "pitch" van het schakelen lager worden. Ergo conclusio geen goed idee.

Alle overige voltages en spanningen zijn 0.

Weet iemand hier welke draden ik door moet lussen of wat ik precies fout doe ?

volgens mij zit ik met t zelfde probleem
bij mij komt er uit de uitgangen niet meer dan 0.3 volt de 5 volt is belast
de weerstand op de 5 volt wordt wel warm maar meet geen spanning raar.

edit: blijk dat de volt stand van mn voltmeter kapot is :oops:
dus nu is mijn probleem niet meer de voeding maar een kapotte voltmeter

heb laatst van een maat een redelijk recente p4 350w voeding gekregen.

Thuis opengeschroefd, zoals hier beschreven power on signaal doorverbonden en 2 8,2 ohm 9 watt parralel aangesloten op de 5v uitgang (komt uit op een belasting van zon 1,2 amp)

mijn lader (duratrax intellipeak ice) doet het er perfect op! bij maximale vraag naar stroom levert de voeding nog steeds 11,49 volt en dat vind de lader voldoende.

nu hoef ik dus niet meer die zware 7 kilo wegende voeding mee te slepen naar het circuit!

Ik ben al een hele tijd lid van elektuur en heb dat artikel, als iemand het moet hebben scan ik het wel ff in, stuur me maar een pb

Hallo,

Ik heb recentelijk een pc voeding omgebouwd voor mijn lader en dat werkt prima.
Voeding levert 12 A op 12 V en moest enkel een grijze draad met een zwarte verbinden en het ding werkt.
Alleen heeft ze een eigenaardigheidje: als ik de voeding aanzet en plug dan mijn lader (Simprop Intelli-control) dan schakelt de voeding uit ; plug ik de lader in en zet dan de voeding aan dan werkt de voeding wel!
En alleen met de lader heb ik dit fenomeen; als ik er een andere verbruiker ( 12 v boormachine of een kerstboom aan autolampen) met een belasting van toch een 8-tal A aanhang dan maakt het niet uit of ik eerst de 12 v aansluiting inplug of niet.

Wat zou dit kunnen zijn?

Mvg,

Paul Siemons

Back