Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
G zei:Oké, ik heb m'n 486 voeding in de kast gelegd, 7A is te weinig.
Eerst was ik van plan om een Sweex 650W te kopen à 45 euri, die max. 25A zou kunnen leveren op de 12V.
Ik heb het nóg goedkoper gedaan, afgelopen zondag op de PC Discount in jaarbeurs Utrecht een nieuwe ATX voeding gekocht,
400W en volgens specificaties kan hij 18A leveren op de 12V.
Merk: CWT, nooit eerder van gehoord, maar voor 20 euri :!: is het best het proberen waard.
Er zat geen schakelaar op, dus moest ff vogelen om hem aan de praat te krijgen.
En het is gelukt. Simpele lampenschakelaar tussen de groene en de zwarte kabel (Kabels uit de motherboardstekker v. 10x2), om hem aan en uit te schakelen, en een 55W autolamp aan de 5V lijn.
De multimeter geeft 12,3V aan op de 12V lijn.
Alleen nog ff de gele en zwarte lijntjes (ook de rode en oranje later, kan mss nuttig zijn) samenbinden, banaanbussen kopen en de handel vast zetten.
Leuke budgetvoeding voor 26 euri, niet(20+6 voor bussen/lamp/stekker)
Zal binnekort posten of het laden enz. goed gaat, en tot hoeveel A hij écht levert 8)
Groetjes Geoffrey 8)
Helaas heb ik van deze voeding geen gegevens en ik kan er ook niet aan komen. Het enige wat ik heb kunnen achterhalen is dat het een 200Watt voeding is. Helaas is 200Watt een beetje aan de lage kant, de 12V zal waarschijnlijk niet meer dan 8Amp kunnen leveren.marsupilami zei:het model is een ps-5201-4b
anders wel eff e op zoek nar een andere psu
marco
Niet om het 1 of ander, er is een te koop aangeboden gedeelte en nieuwe voedingen (dus garantie) met meer vermogen zijn tegenwoordig al veel goedkoper....
jan vd poel zei:Als ze te duur zijn, doe je een bod. 8O
^herman^ zei:Ik heb al een AT voeding en een ATX voeding omgebouwd. Maar nu loop ik toch is vast op een AT voeding.
Het wattage van de voeding is goed voor wat ik er mee wil doen. Alleen 1 probleem. De voeding start niet zondermeer op.
Het is zo'n type met een P8 en P9 stekker.
Je zet de spanning er op niets nakkes nada. Het is een HEEL oude voeding uit een Tulip. Hij maakt ook spannende schakelgeluiden =)
Dus ik denk die voeding heeft belasting nodig. Dus ik sluit wat hardisks en lampjes aan.. nogsteeds niets.
Tot ik er achter kwam dat op de witte draad van de P9 stekker 5v staat. Hier kan ik een ventilatortje op laten draaien maar als ik bv een lampje aansluit gaat dit niet branden. Erg veel vermogen mag ik er dus niet vandaan trekken. Ook hoor ik dan de "pitch" van het schakelen lager worden. Ergo conclusio geen goed idee.
Alle overige voltages en spanningen zijn 0.
Weet iemand hier welke draden ik door moet lussen of wat ik precies fout doe ?