Ombouwverslag speelgoedslepertjes ".Actie", "Re.Actie" etc

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door setsunakaede, 5 jul 2012.

  1. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.103
    Locatie:
    Oostvoorne
    Dennis, Dit soort operaties vallen bij mij onder reparaties/modificaties. Dat gedeelte van de werf is nog wel actief. Een neefje had een bestuurbaar bootje, maar de twee onder water zittende motortjes hebben het maar een paar weken gedaan. Hij heeft het ding hier gelaten om het te laten repareren. Maar helaas, motorgondeltjes afgescheurd, met als resultaat niets meer van te maken. De elektronica toch maar bewaard voor betere tijden. En zowaar toch iets geworden. Inmiddels een lichter accuutje erin en een laadplugje in de voet van de kraan gezet. Ladertje van een telefoon pas gemaakt en binnenkort wat proefvaren. Nu laat het weer het niet toe. Gr. Klaas.

    20180404_162332.jpg
     
    Laatst bewerkt: 4 apr 2018
    Dennist vindt dit leuk.
  2. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.103
    Locatie:
    Oostvoorne
    Inmiddels een geslaagde proefvaart gemaakt en het onderwaterschip staat in de rode verf. Ja, ik weet het, jullie willen een filmpje zien. Dat is de volgende stap. Gr. Klaas.
     
    MikRo, Ronald Vis en Dennist vinden dit leuk.
  3. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.103
    Locatie:
    Oostvoorne
    Belofte maakt schuld en ik zou willen dat ik half zo handig was met Youtube filmpjes maken/editen als het knutselen aan een bootje.
    Hieronder een filmpje met een sleep en daarna nog een stukje met de "losse boot". Helaas wat verder af moeten blijven wegens een hoop vuil in het water.
    Dat werd door gas van de bodem omhoog gestuwd. De sleepbootkapitein moet nog een beetje inslingeren met zijn sleepwerk. En met een briesje woei de camera ook nog omver.
    Had eerlijk gezegd niet gedacht dat het zo goed uit zou vallen. Gewicht van het gesleepte object 3 kg. Gr. Klaas.
     
    MikeMohawk, Ronald Vis, MikRo en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Marc w

    Marc w

    Lid geworden:
    10 feb 2013
    Berichten:
    3.281
    Locatie:
    Turnhout belgie
    je hebt wel een overmoedige kapitein in dienst genomen merk ik.
    Gelukkig kan je scheepje wel wat verdragen .
     
  5. BertusvB

    BertusvB

    Lid geworden:
    14 sep 2011
    Berichten:
    1.258
    Locatie:
    Hoeksewaard
    Perfect toch!
    Het varen dan!!! Filmen.................:hammer:
     
  6. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.103
    Locatie:
    Oostvoorne
    Ja, dat schreef ik Bertus! Gisteren even een dip. Na het varen de "accu" geladen en daarna alles morsdood. Nou ja, bijna dan want de accu gaf toch nog bijna 1 Volt. En dat soort dingen kan ik slecht tegen. De boel gedemonteerd laten staan en vanmiddag ermee aan de slag. Accu van de powerbank gesplitst en één cel in het jacht gezet. Draadjes eraan en toen werkte het weer. Viel dus weer alles mee! Had eerst een beetje angst dat met het aan/uit gestuur met de motoren het ding als een tol om de beting zou draaien. Nu samen met neefje de boot een beetje verder aankleden met verf en een paar plaklettertjes. Hopelijk kunnen we voor die tijd nog even varen op Maasdam. Deze week en in het weekend wordt het niets met varen. Gr. Klaas.
     
  7. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.103
    Locatie:
    Oostvoorne
    Was toch niet helemaal content met de combinatie van een Lipo accu en ongeregelde lader. Dus een ander accupakketje gemaakt met 3 x 900 mAh Nimh cellen met een laadbegrenzer op 160 mA. Is na 8 uur de boel geladen en geen kans op vuurwerk. Gr. Klaas.
     
  8. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.103
    Locatie:
    Oostvoorne
    En een andere cameraman gecontracteerd. Gr. Klaas.
     
    Dick01, flugelplace, MikRo en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.103
    Locatie:
    Oostvoorne
    Vandaag het scheepje overgedragen aan de nieuwe eigenaar, neefje Luc. Moest eerst nog een naam op en dat werd met een dichterlijke vrijheid: "Lucky Luc". Schip doet zijn/haar naam eer aan en ik kan me er ook wel in vinden. En er moest ook nog worden gevaren. Mooi weer erbij. Gr. Klaas. Lijken wel kamikaze-kapiteins! Gelukkig waren de slepers goed wendbaar. Gr. Klaas.

     
  10. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    Heeft iemand ervaring met het waterdicht maken van de speelgoedscheepjes?
    Ik heb witte vaseline gebruikt maar dat lijkt de klus niet te klaren.. Zie dit topic voor mijn 'bouwverslag'.

    [​IMG]
     
  11. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.103
    Locatie:
    Oostvoorne
    Laatst bewerkt: 24 apr 2019
  12. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    Bedankt K-K!
    Heb je ervaring met deze kneedgum?

    Aan de achterkant is er weinig marge tussen de waterlijn en het dek.. en werkende oplossing is dus hard nodig ;)
     
  13. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.103
    Locatie:
    Oostvoorne
    Joost, In een van mijn schepen heb ik de ballast ermee gefixeerd. regelaars en multiswitches plak ik er ook mee tegen de wand. Ideaal spul en je rolt het zo weer aan de kant. Probeer maar eens. Wordt niet hard. Gr. Klaas.
     

Deel Deze Pagina