Onderzoeksvaartuig 'De DUCK'

Afgelopen dagen niet kunnen filmen ivm het weer en problemen met de fiets.
Wel nog gezocht naar nieuwe film locatie's, mijn oog is gevallen op een aantal plassen tussen het racecircuit van Zandvoort.
Geen idee hoe de waterkwaliteit is, de plassen hebben vanaf de lucht gezien allemaal een andere kleur.

Richting IJmuiden ligt ook nog een kleine plas om te inspecteren.

Hoi Robbie,

Geen idee of het wat is maar daar in de buurt heb je ook de waterleidingduinen. Niet veel poeltjes, maar wel veel sloten en een klein meertje bij de Oase waar uiteindelijk het water gezuiverd wordt. Misschien dat je daar door de diverse afwijkingen ten opzichte van stilstaand water mooie beelden kan maken.

Het gebied is erg mooi, ik kom er nog steeds graag.

348.gif

Dank voor de tip :thumbsup:
Daar ga ik eerdaags een kijkje nemen, komende dagen blijf ik wel uit de buurt van Zandvoort ivm de paasraces. Drukte en een hoop herrie, ik hoorde gisteren al het gebrul van de motoren.
Vandaag word niks met filmen, er staat te veel wind, morgen wil ik het plasje richting IJmuiden gaan bekijken.

Gisteravond de D6 weer even nagelopen en de accu opgeladen, geen lekkage en alles functioneert nog zoals het hoort.

Ondanks de wind toch nog naar die kleine plas geweest, het stelt niet veel voor.
Het mag geen naam hebben, de plas heeft ook geen naam :-)

5 opnames gemaakt na terugkomst bekeken en allemaal weer verwijderd, op een verdwaald kikkervisje na stond er niets bijzonders op. Echt helder water is het ook niet.
Volgens mij is dit een waterreservoir voor de Hooglanders Shetlanders en Konikpaarden, ik geloof niet dat er een vis in zwemt.

Nieuwe sneak peak trailer ge-upload, stukje muziek uit Jurassic Park gebruikt omdat de Karpers mij aan dinosaurussen doen denken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Thanks Henk.

Nog een sneak peak met Snoeken, 10 punten voor degene die weet uit welke film de muziek komt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Het lijkt wel muziek van Name of the rose.
Maar dit zal wel niet kloppen,eerste ingeving.
Maar wederom moooooi filmpje.

Groetjes,
Frankwin

Sh!t je hebt gelijk Henk, het had peek moeten zijn :hammer:

De muziek komt niet uit The Name of the Rose.
Zal een topje van de sluier oplichten, het komt uit een film over vampieren.

Nieuwe vis voor de camera gehad, een Brasem.

Erg schuwe vissen.

Nog een voorbij zwemmende Graskarper,

Draadalg begint een probleem te worden, vandaag een aantal keer draadalg in de schroef gekomen.
Met vol gas geven lukt het wel om los te komen maar ik weet niet of dat gaat wanneer er een hele klos in de schroef komt.

Als een vijver eenmaal "besmet" is met draadalg, heb je echt een probleem.
Ik had het met de Zobel klasse ook: 3 brushless motoren met behoorlijk power, 3 scherpe messing schroeven eraan, en nog blijft die troep gewoon aan de schroef hangen en wordt het maar meer en meer en meer...
Jij zult helemaal moeten oppassen met je ingekapselde schroef...

heb ik met de zinnia aan de hand
in de boegschroef van dat spul opgezogen en nu geen power meer op de prop
nadeel is dat heel de zooi eerst uit de boot gesloopt moet worden voor ik er aan kan

gr raf

Ik zal in het vervolg een touw met haak oid moeten meenemen voor het geval dat de D6 niet meer vooruit kan, dan kan ik het touw naar het vaartuig gooien om hem naar de kant te kunnen trekken.
Ik had ergens gelezen dat wanneer er ergens draadalg groeit, het water van uitstekende kwaliteit is.
Lekker is dat, goed zicht onderwater maar ik kan er amper in varen...

Zou je met kokend water dat wier kunnen gaarkoken zodat het zacht wordt?
(behangafstomer/ strijkbout?)
Dan zou je het daarna redelijk eenvoudig met een drukspuitje of pijprager moeten kunnen verwijderen.

hier allemaal geprobeerd en geen resultaat.
het probleem is dat de schroef ongeveer een 25 cm in de romp steekt
je hoort ze draaien maar ze neemt haast geen water op
enige oplossing demonteren want de buis is pvc en die kan niet goed tegen warmte.
en ik zie er een beetje tegen op om deze rot klus te gaan doen.
maar ze zal toch eens moeten gebeuren mijn gedacht.
ik heb hier thuis ook helder water maar wel geen draad algen

gr raf

Het is rot spul draadalg.
Echt grote hoeveelheden kan de schroef van de D6 niet aanzuigen ivm de kleine/smalle aanzuiggaten, maar ja, als de aanzuiggaten verstopt zitten gaat het vaartuig ook nergens meer naar toe.
Grote clusters draadalg zijn vanaf de oever wel vrij makkelijk te zien en te ontwijken.
Het probleem zit hem in de kleine draden die tussen de schroefas en schroefaskoker terechtkomen.

Mooie opname kunnen maken van een grote school Baarsjes, ze beginnen nu echt te groeien.
Ik kon ze vanaf de oever goed zien dus ik heb ze een tijdje kunnen volgen.

Elswout blijft toch één van mijn favoriete locaties, omdat er zoveel variatie in vissoorten te vinden is.
Honderden kleine Baarsjes heb ik nu op beeld, maar ik heb nog geen één grote Baars kunnen vinden.
Bij de Karpers is het andersom, genoeg grote Karpers gespot maar nog geen kleintjes.

Vandaag een opname gemaakt in Middenduin, duizenden kikkervisjes zwemmen nu door het water.
Middenduin is ivm het slechte zicht onderwater niet geschikt voor opnames van vissen, maar de kikkervisjes zijn prima op beeld te zien.

Back