Ons zonnestelsel "bouwpakket"

Ook het maantje draait vrij nauwkeurig rond het bolletje dat de aarde voorsteld.
Als de zon wordt vertegenwoordigt door het gegraveerde tandwiel met 136 tanden en de
maan als een tandwiel met 11 tanden om de deze rond de aarde te laten draaien krijgen we: 136/11+1=13,36363636 omw per siderisch jaar.
(De plus één is vanwege de ene omwenteling van de aarde rond de zon waarbij deze zijn maan meeneemt.)
In 365,256360417 dagen maakt de maan 365,256360417/27,3217=13.36872744 omw.
13.36872744 - 13,36363636 = 0,005091076 omw/jaar
Dus over 197 jaar zit daar een verschil van één omwenteling in!
197jaar/11tanden=elke 17,856556 jaar het aarde tandwieltje één tandje vóóruit zetten.
Het loont dus de moeite om de aarde met de maan wat vaster in de verticale arm te bevestigen. Aldus kun je een correcte positie van de aarde - maan t.o.v. de zon verkrijgen en behouden tijdens het draaien.
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Heey Chab,
Heb je het maantje + Aarde met lijm vast gezet?
Hij staat bij mij er ook erg onstabiel in.
Die van jouw gaat nu al op een Orrey lijken XD
Gr

In elkaar zetten

heb nog een vraag voor degene die dit abbo nu hebben heb mijn eerste 4 delen ontvangen waaronder dus ook de verzamelband maar heb geen flauw idee hoe die in elkaar moet lol heeft iemand misschien een foto van hoe dat uitziet als die in elkaar zit

is het ondertussen gelukt Koen?

Gr;)

Ik vroeg me af of iedereen die dit abbo heeft ook gewoon iedere 4 weken zijn 4 nieuwe delen krijgt ik wacht nu al 6 weken op deel 5-8. Heb ook al een paar keer mail gestuurd reageren ze wel gewoon op met antwoorden van is verzonden maar dit is dan alweer 5 dagen geleden dus weer een mail gestuurd zeggen ze word volgende week opgestuurd zo blijf ik bezig.

Beetje late reactie Xeneon maar ja het is gelukt :P

Ik vroeg me af of iedereen die dit abbo heeft ook gewoon iedere 4 weken zijn 4 nieuwe delen krijgt ik wacht nu al 6 weken op deel 5-8. Heb ook al een paar keer mail gestuurd reageren ze wel gewoon op met antwoorden van is verzonden maar dit is dan alweer 5 dagen geleden dus weer een mail gestuurd zeggen ze word volgende week opgestuurd zo blijf ik bezig.

Beetje late reactie Xeneon maar ja het is gelukt :P

Hey Koen,

Vervelend dat het zo loopt...
Meestal krijg ik m'n 4 bladen binnen 5 weken binnen.
Inmiddels al binnen?

Hey Koen,

Vervelend dat het zo loopt...
Meestal krijg ik m'n 4 bladen binnen 5 weken binnen.
Inmiddels al binnen?

Nope sinds vandaag nog niks binnen heb voor het laatste op de 5de gemaild toen zeiden ze dat ze problemen hadden met de voorraad en het zouden opsturen zodra ze de delen weer op voorraad hebben.
Wacht maar gewoon af zal wel goedkomen ze reageren wel gewoon iedere keer binnen paar uur

Mijn abbo vanaf deel 3 is trouw elke 4 afleveringen verzonden.
Ik denk dat ze een krappe voorraad aangehouden hebben.
Voor latere abbonees zullen misschien nieuwe onderdelen aangemaakt
moeten worden.

hoi ik zit er aan te denken om ook een abbo te nemen voor zo'n pakket kan dat nog? hoe lukt het bij jullie en hoever zijn jullie al? wel veel geld maar vind het een super mooi ding en een uitdaging om te maken ;) mijn vriend is astroloog dus een leuk cadeau voor hem dacht ik

abonnement

hoi ik zit er aan te denken om ook een abbo te nemen voor zo'n pakket kan dat nog? hoe lukt het bij jullie en hoever zijn jullie al? wel veel geld maar vind het een super mooi ding en een uitdaging om te maken ;) mijn vriend is astroloog dus een leuk cadeau voor hem dacht ik

Zoals je op het berichtje van kvh12345 kunt lezen kan het lastig zijn om met
regelmaat de onderdelen en tijdschriften te krijgen.
Ik zou eerst maar even telefonisch contact opnemen 079 3633231. Uit mijn
ervaring goede service.
Het bouwen is zeer makkelijk door de duidelijke beschrijvingen.

Gr. Cees

levering delen

Hoi, ik heb ook een abonnement op Ons Zonnestelsel. Duur maar mooi spul. Ik heb 8 weken geleden nummer 23 ontvangen en daarna niks meer. Ik heb een paar dagen geleden hierover een e-mail aan ons-zonnestelsel@antwoordnummer.nu gestuurd en kreeg als reactie dat ze op de onderdelen wachten. Hebben andere mensen hier dit ook?

Van hun website (Ons zonnestelsel - bouw uw eigen planetarium) wordt ik i.i.g. niet wijzer.

Hoooi,

jah klopt..Ik heb nu precies hetzelfde probleem.
Ik kreeg de tijdschriften ook op tijd. Vanaf vorige maand niet meer.
Ze vertellen mij ook precies hetzelfde..dat ze de delen niet voorradig hebben.
Ik hoop dat ze dit wel in orde maken...
Zou anders wel een mini zonnestelseltje worden haha :-?

Bladen

Hoi,

Gisteren kreeg ik een pakket binnen met al mijn missende tijdschriften..
Kan er voorlopig weer tegen aan met de ontbrekende onderdelen.

:music:

Loopt het bij jullie soepel?

Laatst bewerkt:
Hey wil even laten weten dat ik deel 5-8 inmiddels heb gekregen dit kwam omdat ze niet genoeg voorraad hadden heb toen gevraagd of ik deel 9-12 sneller kon krijgen omdat ik zolang heb moeten wachten. Kreeg deze 3 dagen later al thuis is inmiddels 3 dagen geleden.
Dus ik kan gewoon weer verder bouwen nu.

Heb alleen nu een probleem sinds ik de aarde/maan erop heb gezet blijft dat kleine tandwiel wat onder de aarde/maan stroef lopen als die over het bovenste gegraveerde tandwiel draait. iemand anders ook last van.

Hey wil even laten weten dat ik deel 5-8 inmiddels heb gekregen dit kwam omdat ze niet genoeg voorraad hadden heb toen gevraagd of ik deel 9-12 sneller kon krijgen omdat ik zolang heb moeten wachten. Kreeg deze 3 dagen later al thuis is inmiddels 3 dagen geleden.
Dus ik kan gewoon weer verder bouwen nu.

Heb alleen nu een probleem sinds ik de aarde/maan erop heb gezet blijft dat kleine tandwiel wat onder de aarde/maan stroef lopen als die over het bovenste gegraveerde tandwiel draait. iemand anders ook last van.

Hoi!

Jah zo hadden ze het bij mij ook opgelost.

Ah dat..jah..ik had hier ook last van..maar als je het schroefje iets losser draait..dan gaat het soepeler..
als je het zo aandraait dat het tantwieltje van de maan & aarde ietsjes hoger zet boven het gegraveerde deel..dan loopt die soepel + het armpje van de aarde maan niet te vast draaien..
Als dat niet werkt moet je beetje schuiven met alles..Je merkt vanzelf wanneer het soepel gaat lopen.
Niet te strak aandraaien. Hier heb je een foto.

bedankt voor de tip alles loopt weer soepel Heb inmiddels ook alweer de volgende 8 delen binnen snap er niks van iedere keer als het geld van mijn rekening af is 3-4 dagen later krijg ik de volgende delen al binnen niet dat dit heel erg is maar word wel een duur grapje zo als ik alles zo snel moet betalen :P

Heey kvh12345 :D

Fijn dat het gefixt is.
Jeetje..krijg je ze nu nog steeds om de 3-4 dagen? of was dat 2 maal..door het gebrek aan voorraad?
Bij wellke delen ben je nu?

Back