ONTMOETINGSDAG Bouwers Statische Historische zeilschepen 2013

• Topicstarter Topicstarter Germt
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Germt,
Op 26 okt kom ik zeker al het moois bekijken. Ik twijfel of ik zelf wat zal meenemen. Ik heb heeel lang geleden een model gebouwd van de Halve maan (60cm), wat recenter van de Stadt Bremen (60 cm) (Hollands Statenjacht) en bouw nu de Victory (100). Deze laatste is natuurlijk het mooist. Ik ben nog niet toe aan de tuigage, en op 26 okt wellicht ook nog niet, dus vervoer moet mogelijk zijn.
Wat is de uiterste datum om nog plaats te reserveren ?
Jan Zwart

Hallo Jan,
Een uiterste datum hebben we niet hoor.
Er is nog wel plaats, hoewel we er bijna zijn.
Daarom graag even laten wat je precies meeneemt, het aantal plaatsen voor schepen wordt langzaam maar zeker beperkt, en een statenjacht is zeker een mooie aanvulling op de schepen die we al hebben.
De keuze is uiteraard aan jou;)
Ik zet je er iig alvast bij met:cool:

Germt

Germt,
Dan neem ik in ieder geval de Stadt Bremen mee. En wellicht ook de Victory en dan zien we wel of er nog plaats voor is.
Jan Zwart.

Fantastisch Jan, ik zet de Stadt Bremen en de Victory er bij
Tot ziens op zaterdag 26 oktober:D

Germt

Je staat er op.
Betaling:confused:
Dit is liefdadigheidswerk, we hebben alleen een bijdrage nodig van € 5,- voor de betaling van koffie en broodjes, maar dat regelen we ter plekke

Germt

Ik heb de lijst even nagekeken en sluit bij deze de inschrijving voor de ontmoetingsdag, althans voor mensen die hun model willen laten zien.
Dit i.v.m. met de beschikbare ruimte.
Deze week zet ik een lijst op dit draadje, zodat iedereen kan zien wat er aan modellen te verwachten is, en welke mensen er aanwezig zijn.
Mocht je alsnog (om welke reden dan ook (;))) af willen haken graag even een bericht.

Germt

Nu ik de inschrijving gesloten heb kan ik een overzicht laten zien van de deelnemers aan de ontmoetingsdag.
Eerst nog even een paar details;
De dag is in een ruim verlichte kelder van De Kombuis in Barneveld, waar de deelnemers de beschikking hebben over hopelijk voldoende ruimte om de modellen weg te zetten.
Er zijn deelnemers met meerdere modellen , het kan zijn dat hij moet rouleren met zijn modellen, maar dat zien we dan wel.
Voor koffie en broodjes wordt gezorgd, daarvoor is een bijdrage van € 5,= afgesproken.
Uiteraard is er genoeg mogelijkheid om elders iets te nuttigen in de omgeving.
Parkeer gelegenheid is er in de directe omgeving, maar is een betaalde parking.
Ik raad ieder dan ook aan om indien mogelijk te carpoolen, zou zijn de kosten te overzien.
(Uiteraard naar inzicht van de deelnemers zelf, is maar een tip)
Het is natuurlijk vanzelfsprekend dat andere forumleden welkom zijn om te komen kijken, het is tenslotte een openbare ruimte.
Iedereen draagt de verantwoordelijkheid voor zijn eigen model, en samen moeten we er voor zorgen dat de modellen niet door "buitenstaanders" worden bekeken met hun handen, dus letten we een beetje op elkaars modellen.
De dag begint om 10.30 uur.
Een verslag met foto's van de dag wordt na deze dag hier op dit draadje geplaatst, waarna ik het slotje van dit draadje af laat halen, om straks weer een nieuwe te maken.
Uiteraard wanneer er behoefte is aan navolging van dit initiatief.
Wij (Andy, Dick en ik) wensen iedereen een gezellige en leerzame dag toe, en hoop dat alles probleemloos verloopt.
Wij hopen iedereen te mogen begroeten op 26 oktober in Barneveld.

De deelnemers:
Achtereenvolgens, naam; forumnaam; model; en globale afmeting.

Andy; ABrouwer; Prins Willem; 76 cm
Dick; Dick2; San Juan de Nepromuceno; 96 cm
Germt; Germt; Wappen von Hamburg; 110 cm
Erik; Eagter; Leida 35 cm; Santa Maria 60 cm; Dolphyn; 78 cm
Fred; FredRaket ;Gotheborg 60 cm; Souvereign of the Seas; 100 cm
Henk; HenkL; Victory; 135 cm
Piet; Pietsan; Bounty; 70 cm
Rob; Rob2; Halve Maen; 68 cm
Jan; JanZMC; Wasa ; 94 cm
René; RenéWitteman; Victory; 134 cm
Dirk; Amazone; Diorama werkboot 20 x 30 cm; Doorsnede Pinas 40 cm
Ton; Ton1937; Wappen von Hamburg; 110 cm
Diederik; Spijkertje; De 7 Provinciën; 64 cm; De Eenhoorn 64 cm
Jan; JanZwart; Victory; 100 cm; Stadt Bremen 60 cm
Bob; PuchforLife; De 7 Provinciën; 110 cm

Groet,

Komen kijken kan dus ook!? Denk dat ik daar gebruik van ga maken, lijkt mij een verademing eens met gelijkgestemden te praten!;)

Door het om privé redenen uitvallen van een deelnemer (niks ernstig hoor!!) Hebben we nog ruimte voor een eventuele nieuwe gegadigde:)

Germt

Als mijn vrouwtje vrij kan nemen dan komen we ook af... zonder een scheepsmodel bij ons, wel om kennis te maken en te komen bewonderen.
Het wordt een dagtrip want het is toch meer dan 400 km rijden H/T.

Als bezoeker ben je altijd welkom Gino.
Altijd leuk om "bekenden" de hand te schudden:cool:

Germt

Afspraken ontmoetingsdag

Ik ben met Ton (van de Kombuis) de laatste zaken betreffende de ontmoetingsdag op 26 oktober afgesproken. Ik zal de gemaakte afspraken via een pb aan alle deelnemers die met een model komen doorsturen.

Omdat we in de kelder van de winkel zitten en bezoekers van de winkel ook toegang tot de kelder hebben zal Ton voor een afscheiding met paaltjes en draad zorgen zodat men de modellen wel kan zien maar er niet aan kan komen.

Omdat het in Barneveld centrum betaald parkeren is is het verstandig om de auto op de grote gratis parkeerplaats “Vetkamp” achter het station te parkeren

Voetgangers route vanaf het NS station met de trein/bus
Steek de weg voor station richting Barneveld centrum over
Ga op splitsing rechts Jan v. Schaffelaarstraat in
Neem 1 ste weg links Dijkje
Neem 1 ste rechts Raadhuisplein
En na 20 meter bent u bij De Kombuis

Tot ziens op 26 oktober :D

Andy

Is het pb-tje wel naar iedereen gestuurd? Ik heb namelijk nog niets gehad. We hebben natuurlijk nog wel even de tijd

Ik heb hem even aan je doorgestuurd Henk, sorry uit naam van Andy;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back