Ontmoetingsdag Historische Scheepsmodelbouw 2021

Gisterenavond was ik op bezoek bij de Zandvoortse bomschuitenclub. Zie: http://www.bomschuitclub.nl Dit is een club bestaande uit een 10-tal modelbouwers die zich toeleggen op maken van modellen van Oud-Zandvoort. Natuurlijk bomschuiten maar ook van historische gebouwen in Zandvoort. Zie de vele foto's op hun site. Zie:http://www.bomschuitclub.nl/werkleden.html
Op ons forum en op de modelbouwersdagen heb ik nog nooit een bomschuit gezien. Daarom ben ik ze gaan opzoeken met de vraag of zij op onze Modelbouwersdag iets van hun werk willen laten zien.
Daar staan ze welwillend tegenover en gaan onderling bekijken hoe en met wat ze hieraan kunnen meedoen. Ik verwacht, en hoop, dat ze met enkele mooie modellen aanwezig zullen zijn.

Is er ook een mogelijkheid om met het OV naar Hotel villa flora te komen?
upload_2021-8-4_15-4-43.png

tinternet staat voor niets :)

AlbertMobiel,
Zoals Herby al liet weten kan je met de trein naar Hillegom (vanaf Haarlem 2x / uur). Maar en dat zei Herby niet, dan sta je op het station en lopen naar het centrum is pak weg nog een half uur. Je kan met de bus lijn 57 naar Nieuw Vennep, die stopt in het centrum. Maar ik weet niet hoe die aansluiting is.
Het makkelijkste is om als je in de trein naar Hillegom zit even naar mij te bellen dat je er aan komt. Dan regel ik wel iemand die je op het station komt ophalen. Tenzij je geen bezwaar hebt tegen een fikse wandeling natuurlijk. Zie kaartje. Het is 1,5 km.
HillegomStation-FloraLijn.jpg

Ik zal binnenkort ook een korte melding op de Kolderstok website maken dat deze dag georganiseerd wordt :-)

Graag Hans,
Maar zet er wel bij dat door Corona het nog steeds kan worden gecanceld.
Begin sept weten we meer. Dan ga ik ook actief mensen benaderen.

Dat heb je met taal over de provincie grenzen heen, ik ben er al aan gewend vermits ik ook nog eens een landsgrens moet overwinnen:beer:

Klopt Mees, maar als je op een grotere schaal werkt moet je, en kan je, weer veel preciezer werken.

De persconferentie van gisteren avond (13-08-2021) bevatte goed nieuws. Begin juli werd aangekondigd dat mogelijk half sept de 1,5 m zou kunnen vervallen. Gisteren is bevestigd dat dat nog steeds, onder voorwaarden, tot de mogelijkheden behoort.
Het ziet er dus nog steeds uit dat alles kan doorgaan.
Misschien met een beperking tot 75 personen. (Modelbouwers + publiek) Dat is nog onduidelijk maar ook dat zal tzt duidelijker worden.
We kunnen dus vol goede moed doorgaan.

Ik heb eens naar de lijst van inschrijvingen gekeken en dan blijkt dat er zeker 15 mensen zich vorig jaar hebben ingeschreven en nu nog niet.
Daarom wil ik hier een oproep doen aan die mensen:
Schrijf je opnieuw in. De inschrijving van vorig jaar geldt dit jaar niet meer.

Verder een oproep aan allen die in afgelopen Corona jaar deze hobby, al of niet opnieuw, hebben opgepakt: Schrijf je in.
Je hebt hier een unieke kans om met vele andere modelbouwers persoonlijk kennis te maken en ervaringen en kennis uit te wisselen.
Ook al ben je bezig met je eerste model en denk je : “Dat is niks om ten toon te stellen”. Daar gaat het niet om, het is de kennismaking met anderen en de ervaringsuitwisseling.

Dan hier de actuele lijst van inschrijvingen.
De stand is nu: 45 meter met 77 modellen. Er kan nog 30 meter bij.

Lijst-14-8.jpg

Laatst bewerkt:
Familie-evenement op 2 oktober, maar feest op 3 oktober. :)
Het wordt dus vroeg opstaan om ten laatste om 10 uur daar te zijn, en laat thuis, maar onder voorbehoud van de coronamaatregelen, kom ik met mijn echtgenote en 2 modellen. Echtgenote is wel niet van voor 1900 :rofl:
Ik heb net het webformulier ingevuld.

Back