Onze T-Rex SE bevindingen

• Topicstarter Topicstarter Frank
  • Startdatum Startdatum
Om te zien of een Medusa 2800 rpm/volt (MR-028-032-2800) beter voor 4S is zodat ik naar een 11T pinion kan gaan (ipv 10T die meer lawaai maakt) ga ik die binnenkort ook testen.

Voor 3S is de Medusa 3400 de beste keus. :!: of

een voordelige keus, de JGF450F die het prima doet.

@Frank

hoeveel graden pitch hadden jullie ingesteld met de medusa 28-32-3400 op 3s?

en nog een offtopic vraag, hoeveel uitslag moeten de padlles ongeveer hebben om goed 3d te kunnen vliegen, ik had namelijk een beetje moeite om de t-rex achterover te gooien?

De medusa 2800, 11T op 4S gevlogen. Iets minder vermogen dan de 3400 op 10T maar een veel prettiger geluid van de tandwielen (en genoeg vermogen). Verbruik 226 mAmp/min.
(DPR geeft: max current 26,47 amp)

Moeilijke keus wat ik erin laat maar voorlopig is dit de 2800 (ivm het geluid).

Next:
SAB 305
Hyperion 325

In jullie eerste post hebben jullie bewust de standaard motor niet genomen, spreken we dan over de Align 430L 3550kv motor?

Ik was namelijk van plan deze motor aan te kopen voor mijn heli, wat is hier mis mee?

Nog even een ander vraagje, waar zit het verschil tussen een goedkope en duurdere regelaar? Oken governer mode og niet weet ik wel, maar welke verschillen moet ik op letten om geen slechte regelaar te kopen?

Ik was namelijk van plan deze motor aan te kopen voor mijn heli, wat is hier mis mee?

Niks, ik en nog duizenden anderen vliegen er tot grote tevredenheid mee. Ook de regelaar van Align is prima.

Je kan altijd meer vermogen willen. Ik vlieg normaal met Gohbee 50 OS50& JK hatori op 30% nitro en R90 op 30% nitro en ik vind de T-rex SE met 430L en align esc prima vliegen.

Ik moet wel zeggen dat ik TP2100 pro-lite lipo's gebruik (nieuwste generatie, 15c en 24c burst) en de helicopter heb ik zo licht mogelijk gehouden (708 gram).

Cheers,

Rich 8)

Lainke zei:
In jullie eerste post hebben jullie bewust de standaard motor niet genomen, spreken we dan over de Align 430L 3550kv motor?

Voor de vele problemen met de 430L motor en de Align regelaar waar de koelrib op de kripmkous is geplaatst 8O moet je maar even op runryder kijken.

Het wil niet zeggen dat het (altijd) problemen geeft maar je kan je euro maar 1 keer uitgeven, dus dan maar goed.

Frank zei:
Lainke zei:

Voor de vele problemen met de 430L motor en de Align regelaar waar de koelrib op de kripmkous is geplaatst 8O moet je maar even op runryder kijken.

Het wil niet zeggen dat het (altijd) problemen geeft maar je kan je euro maar 1 keer uitgeven, dus dan maar goed.

En wat is dan goed? Welke motor is er tot hiertoe goed uitgekomen op 3 cellen accu? Volgens mij prijs kwaliteit de 450TH dacht ik, zit hiertussen veel verschil( 430L en 450TH)? Of toch de Medusa 3400 nemen?

En wat is dan goed

Daar heb ik geen mening over, wij delen hier alleen onze ervaring met de gebruikte producten. Er zijn vele 'goede' oplossingen en wij kunnen alleen een persoonlijk oordeel over het geteste geven.

Uit het geteste vinden wij de 450F op 3 cellen een perfecte goedkope oplossing en Ja, een Medusa 3400 doet het nog iets beter (maar verbruikt ook meer) maar zo kan je wel door blijven gaan.

PS e.e.a. is ook afhankelijk wat je vliegstijl is of wat je 'zoekt'

Voor de vele problemen met de 430L motor en de Align regelaar waar de koelrib op de kripmkous is geplaatst

Dat vind ik ook vreemd inderdaad, maar tot mijn grote verbazing word de regelaar niet eens warm.... zelfs niet als je de heli 6 minuten voluit keihard belast.. :?

Misschien als het buiten 30 graden is dat het dan anders word... maar voorlopig niks aan de hand. Tegen die tijd modificeer ik hem wel :roll:

Cheers,

Rich 8)

Dus jullie zouden de 450F verkiezen boven de 430L van Align? Het gaat hem bij mij vooral om het zo weinig mogelijk inzakken van het toerental bij extremer vliegen.

Als je goed leest hebben ze de 430L niet getest dus zullen ze daar ook niet een mening over kunnen geven. Tenminste, denk ik dan

Klopt, niet getest volgens de verhalen een goede motor, even lezen op runryder of helifreak

Back