Een klein verslagje.
Woensdag zijn we na een kletsnatte maar vlotte rit aangekomen in het Rhon gebied. De Wasserkuppe hing met zijn hoofd in de bewolking, daar was weinig te doen. Gelukkig had ik ook nog iets uitgedraaid over de Weiherberg, een berg iets verderop. Daar bleek het wel vliegbaar te zijn door de lagere hoogte. De woensdagmiddag viel dus toch niet helemaal in het water. De Duitsers stonden lekker te schuilen, maar de gekke Hollanders gingen gewoon vliegen. We hebben nog prima lol gehad.
Donderdag werd besloten de Fuldaquelle op de Wasserkuppe te proberen. Deze helling bleek echter moeilijk te bevliegen en de lift was erg onbetrouwbaar. Plaatsen waar het ene moment stijgen zat konden seconden later flink dalen geven en rare turbulentie. Berrie heeft hierdoor een vliegtuig total-loss gevlogen, een flinke domper (die later is goedgemaakt

). We zijn dus toch maar terug gegaan naar de Weiherberg waar we de andere dagen ook gebleven zijn. De rest van de dag verliep schitterend, met een betrouwbaardere lift aan de helling en bizar goede bellen in het dal (met daartussen soms ook bizar hard dalen).
Vrijdag een dag met veel buien, maar net niet boven ons hoofd. Dreigende luchten, soms een straaltje zon, gedonder om ons heen maar slechts een paar spetters op de Weiherberg. We hebben nog erg leuk gevlogen die dag, voornamelijk aan de helling, maar soms ook wel verder het dal in. Mooie demo gehad van 2 ASK-21's van ca 4 meter. Na het eten zijn we met 4 man nog even doorgevlogen bij een ondergaande zon en zijn er wat parapente startjes gemaakt (jeetje, wat ging ik hoog, ver en dicht langs de bomen...).
Zaterdag was het niet veel meer. Prop-er was voor prive-zaken al zeer vroeg naar huis vertrokken, Berrie, Dennis en Arno konden 's morgens nog even vliegen, maar het was vrijwel dood, dus die vertrokken ook snel. Wubbe en ik hebben nog even doorgesmeten met de dlg's, maar aangezien er weinig kans op verbetering was zijn ook wij vroeg naar huis vertrokken. Helaas nog net even mijn mimi vernield door een lege accu. Wubbes schuld: we hadden net besloten te vertrekken, maar Leon moest zo nodig nog een keer gooien. Tja, dan mijn mimi er maar achteraan. Dat was dus net één keer teveel....
Ik heb helaas vrijwel geen foto's, maar ga morgen wel een videootje knutselen. Wordt uiteraard geplaatst.