Op de Wasserkuppe

Volgens mij is er net weer een delegatie teruggekeerd vanaf de WaKu.
Goed weer gehad :zon:??
En zijn er nog foto's??
Heeft de ASW 17mini nog duitsers in de maling genomen??

Eric

Het was afwisselend.

Ik heb maandag mijn grote Discus van de Arnsberg afgesmeten, absaufer, en daarna niet meer terug gezien.... Moge hij rusten in vrede.

Woensdag heb ik helaas niet gevlogen, maar Berrie, Dennis, Arno en Raymond hebben volgens mij een uitzonderlijk goed winderig dagje gehad. Zo'n beetje alles wat kon vliegen werd uit de auto's gehaald...

Donderdag zeer rustig weer, veel absaufers.

Vrijdag meer wind, maar best wel koud, en een pittige hagelbui op onze kop gekregen.

Al met al toch een hele ervaring, en één die ik volgend jaar zeker ga herhalen, met nieuwe kisten.

DSCN4460.jpg

DSCN4561.jpg

DSCN4579.jpg

DSCN4619.jpg

DSCN4635.jpg

Meer video's vind je hier:
[56324] ombouw-graupner-mini-discus-3
[55594] bouw-depron-ask21-5

Vincent

Laatst bewerkt door een moderator:
Het was inderdaad fantastisch. Weer varieerde van waanzinnig tot mager, van heel goed thermisch tot hagelbuien. We hebben ons uitstekend vermaakt. Voor mij was het de eerste keer op de Wasserkuppe, en zeker niet de laatste.
Video van mijn kant volgt een dezer dagen.

Raymond

Hartstikke leuke "herrinerings" filmpje!! Hoelang ben je wel niet aan het monteren geweest?

Het was weer een leuk vlieguitje. De dagen vlogen letterlijk voorbij. Ik heb er weer inspirerende dingen gezien.

@Eric, de mini ASW heeft gevlogen. En hoe!! Na een paar trimworpjes lag het zwaartepunt redelijk en is de mini ASW van de berg gesmeten. Wat vliegt dat ding! Ik heb er geen Duitsers mee in de maling kunnen nemen. Da's dan weer jammer. Maar ik heb er dan ook maar 1 vlucht mee gemaakt. Het was zo'n gedoe dat ding naar beneden te krijgen.........

Is goed vliegen daar eej, op abstroda.

Zeker!! Ik liep alleen te kloten met landen en heb twee servo's om zeep geholpen. Mijn "vintage" F3B Skopas is niet heel snel van reactie, remt slecht en dat maakt dat ik me onzeker voelde tijdens de landingen. Dat maakte dat de Skopas nogal hard binnen kwam en er twee keer over een richtingsroer servo vakkundig van tandjes werd ontdaan.

mooie filmpjes ,ik krijg er nu al zin in.

wij vliegen het liefst op de weher berg,daar kun je altijd fatsoenlijk landen
en de sfeer is er altijd goed en gemoedelijk.

remke

Berrie,

We hebben het nog kort gehad over een demper voor op servohoorn. Kalinka vroeg me droogjes of het niet makkelijker was om een carbon versteviging vanaf de romp tot onder het richtingsroer te maken, zodat het richtingsroer de grond niet meer kan raken...

Kalinka vroeg me droogjes of het niet makkelijker was om een carbon versteviging vanaf de romp tot onder het richtingsroer te maken, zodat het richtingsroer de grond niet meer kan raken...

Zeker kan dat, twee andere zwevers van mij hebben zo'n wormvormig aanhangsel. Werkt prima. Maar daarmee heb ik nog niet alle nadelen van de Skopas weggewerkt. Ik denk erover een nieuwe hellingzwever te bouwen. Aero-dynamisch EN constructief aangepast voor het ruigere hellingwerk.

@Berrie,
Ben je je volgende project al aan het plannen? Ik heb hier nog wel een mooie tekening liggen voor een Minitoon (voor 4-D besturing).
Als je die met je vacuum-bag methode bouwt dan hebbie een hele stevige.

Trouwens leuk om te horen dat je een hoop plezier hebt gehad van de Asw 17 (zelf gebouwd en toch nog mee gevlogen??;))

Eric

Absaufer = +/- niet meer terug boven geraken ... en kunnen wandelen om je zwevertje terug te krijgen.

Mijn langste "absaufer" wandeling was vorig jaar in de vogezen ruim + 1 uur. Gelukkig wel met de zwever terug gekomen.

@Fotor: Mooi filmpje, maar wel een drukke bedoening daar op de Wasserkuppe precies.

Tja, af en toe was het wel erg druk. 10 kisten aan dezelfde helling wordt wel lastig kijken. Af en toe ben ik maar in een ander hoekje gaan vliegen of even geland tot het rustiger werd. Zeker de eerste dag werd er soms erg hard gevlogen en het verbaasde me dat er geen mid-airs zijn geweest die dag. 2 dagen later wel 2 botsingen binnen 10 minuten.

Back