Op stapel : Robbe U-96

Wat Douglas al zegt, er zit een hoop werk aan de toren maar de set is meer dan kopleet.
Ik heb zelf goede ervaringen met Dream Arts.
Wat ik van hun begreep is dat er een nieuwe generatie torens aan zit te komen.
Deze zijn nog mooier en hebben een messing dek op de toren.
Ze hadden er al moeten zijn volgens mij maar het zal wel uitgelopen zijn bij de productie fase...

Groeten,

Joris

Even weer wat anders aan de boot gedaan...
Gisteren bedacht ik me om toch nog weer verder het een en ander aan het achterschip te veranderen...:help:
Vandaag toch maar de dremel in het schip gezet... en de achterste torpedobuis ingebouwd.
Misschien ga ik ook nu nog de zijkanten iets wat meer aan passen, maar dat moet ik nog bekijken of dat wel mooi wordt in het geheel.
Ik ga vandaag nog even verder met de takel ogen op de achterste duikroeren en het afwerken van de topedo buis.
Hier wat foto's van de ombouw:

79724878dd021415a.jpg

79724878dd02e496c.jpg

79724878dd1a69f9e.jpg

79724878dd03a1f2e.jpg

Het projectje loopt geloof ik een beetje "uit de hand..." :p:p:p:celebrate:

Groeten,

Joris

Laatst bewerkt door een moderator:
Hier wat foto's van het eerste achter duikroer.
Het is nu nog de voor rand afwerken en opvullen aan de binnenkant.
Dit ga ik pas doen als het twee duikroer ook klaar is.
De takel ogen zijn gemaakt uit messingplaat.

797248791703652e6.jpg

7972487917045cd1c.jpg

Groeten,

Joris

Ziet er goed uit Joris, zelf ben ik bezig met alweer een andere versie van het luik bovenin de commando toren, je kan altijd nog dingen verbeteren als je het ergens anders gezien hebt.

Ziet er goed uit Joris, zelf ben ik bezig met alweer een andere versie van het luik bovenin de commando toren, je kan altijd nog dingen verbeteren als je het ergens anders gezien hebt.

Bedankt Manfred!
Heb jij foto's van jouw boot? En je aanpassingen van het luik?

Hier wat foto's van mijn "romp aan pas projectje"
Net de Dremel maar in de romp gezet en nu de boel weer dicht maken...
Eerst de bakboord kant en dan gaan we verder met stuurboord.

79724879e92dcd7ba.jpg

79724879e92eb8992.jpg

Meer foto's later.

Groeten,

Joris

Hier een paar foto's van het nieuwe luik joris,en een paar van mijn boot de VIIC, als je er meer weer zien moet je even kijken op de albums onder MFR
full

Ziet er goed uit!!! :proost:
Knap werk dat veertje om de as van het luik!
Van welk merk is de toren?

Hier staat de romp even te drogen.
Al een deel weer dicht gemaakt.
Foto's volgen later.

Groeten,

Joris

Nee dat is van soldeerdraad kan je lekker rondbuigen zonder dat je veerspanning ervan krijgt, de toren is geheel zelfbouw gemaakt van 0,3 mm latoenkoper.
Helse klus met al die rondingen, daar heb ik eerst een frame van dubbelzijdig printplaat van gemaakt en dan maar solderen.

Laatst bewerkt:
Erg mooi gelukt!!!!
Zover ben ik nog niet denk ik! :D

Wat ik al eerder schreef, ik vind het leuk om een uitdaging aan te gaan en het werkend en mooi te krijgen!
Ben zelf erg trots op mijn periscoop systeem en dat hetwerkt.
Maar daar gaan ik later aan werken als de romp helemaal af is.
Hopelijk krijg ik de romp vandaag af (het achterschip deel).
Dan achterschip verlijmen aan de bayonet sluiting en de naad afwerken.

groeten,

Joris

Kan je van dat peroscoopsysteem een foto laten zien? ben wel benieuwd hoe jij dat opgelost hebt.
Mijn peroscopen werken op perslucht, kan ze dmv luchtkleppen en omkeerschakeling onafhankelijk van elkaar op en neer laten gaan.

Ik heb nog niet echt foto's van het systeem maar hier wat van de test opstelling toen ik bezig was het een en ander uit te denken.

7972487a0eb1b241d.jpg

7972487a0eb1ed1c8.jpg

Een kleine omschrijving van het systeem:

Ik had zeer beperkt ruimte tussen de onderkant van de periscoop en het wtc deel om een systeem in te bouwen.
Toen dacht ik aan rvs draad.
soepel maar wel stijf genoeg om niet direct te vervormen.
Het systeem werkt als volg.
Het rvs draad kan een scherpe knik maken, het draad loopt horizontaal langs de wtc en dan 90 graden omhoog precies onder de periscoop en duwt deze omhoog.
Deze beweging wordt verkregen door een elastiek die trekt aan de draad.
Om de periscoop weer neer te krijgen wind ik een stuk touw op om een spoel (van een model zeilschip).
Seze trekt dus het elastiek aan en de periscoop neer.
Om het weer omhoog te doen laat ik het touw "vieren" en trekt het elastiek het rvs draad weer aan enz...

Beetje vage omschrijving, maar als ik aan de bouw toe ben komen er zeker foto's van!
Het systeem werkt perfect en is relatief low tech.
Voor de bediening van de op/neer beweging heb ik het wtc deel langer gemaakt aan de voorkant.
Hier zitten twee motoren van Robbe in met een gearbox.

Ik hoop dat je er wat van kan voorstellen... :roll:

Groeten,

Joris

Goh verbazingwekkend eenvoudig maar wel doeltreffend, en ik maar klooien met kleppen en andere techniek, maar goed ieder heeft een eigen oplossing voor alles ,als het maar werkt toch?

Back