Gek zeg , zo'n discussie om niets.
Blijkbaar snap "doedelzak" niet precies hoe het systeem werkt omdat ik het duidelijk niet goed genoeg heb kunnen uitleggen.
@ruudxd: Ik mag idd geen electronica of draden in de container plaatsen, garantie/explosiegevaar , verzekering etc.
Het probleem is , als de "grote" vacuum motor zijn ding doet en alle pellets in de dag container zuigt , dan komt er een mega berg zaagsel-stof mee. een ventilator zou alleen maar meehelpen die berg stof verder rondblazen, ik zie niet in wat voor positiefs dat brengt , ook omdat het zaagsel stof nog steeds langs de sensor komt en door statische electriciteit wordt aangetrokken.
*Quote*
Er bestaat helemaal geen eis tot schone lucht, dit is zelfs nonsense, want het blijft 1 grote dwarrelende stofhandel. Het enige waar het om ging, is dat stof de sensor ging blokkeren, doordat het OPHOOPTE. En die ophoping kun je prima met een fan voorkomen.
*end quote*
Hier vergeet je dat de sensor statisch is en stof aantrekt, waardoor het zaagsel-stof zich wel ophoopt.
*Quote*
Sterker nog; als het apparaat nu uitgaat, gaat de luchtstroom ook uit, en slaat het stof neer op de sensor. Als het dan aankoekt, lost de luchtstroom bij aanzetten niets op. Een fan had je even kunnen laten nadraaien. El nadeel heb z'n voordeel en vice versa.
*end quote*
De sensor hangt aan de bovenkant , en alleen de onderkant van de sensor "meet" de inhoud. Alleen als de Vacuuummotor draaid is er het stof probleem. Na 7 dagen niet de sensor schoon gemaakt te hebben , bleek er een miniscuul laagje stof op te zitten. Wat idd met een externe motor-vacuumpompje opgelost zou kunnen worden. Maar als ik nu een keer in de 2-3 maanden de sensor schoonmaakt is dat ook inorde.
Nu , met de , zoals eerder werd gezegd , zeer ingenieus idee van Brutus komt er als het ware een "bubbel" schone lucht over de sensor waardoor er tijdens het vullen ( wanneer al het stof wordt rondgeblazen) geen stof-zaagsel op de sensor kan komen. Op het moment dat de vacuum motor stopt is het stof wat ronddwarrelt ook minimaal, het is alleen tijdens het bevullen dat er een probleem ontstaat.
Kortom een meer perfecte oplossingals Brutus heeft gegeven is er niet.
Cor