Opdrukker Polleke

Ja die had ik ook al geopperd:p
Maar ik weet het, het wordt een harpoen mechanisme om andere schepen te enteren of misschien wel Paul (sorry kon het even niet laten).

Opdrukker Polleke.

4e servo, ik niks zeggen mag :nooo:, :bye::bye:

Joris nog even een tip voor het buigen en aanbrengen van je berghout.
In het midden even een streepje zetten zodat je straks weet wat de midden is. Latje even lekker weken in het water. Even in een stukje gele installatie pijp van 1 meter. De onderkant even dicht plakken met plastic tape en vullen met water.
Ondertussen een paar stukjes tape klaar maken en daarna, Rebelsje tussen de knieën nemen en van uit het midden van de kont gaan buigen.
Het streepje op het midden van de kont.
Rustig aan doen en ondertussen vast zetten met tape. Lekker laten drogen en de volgende dag plakken.
Kom je op het einde te kort, kan je dit zo aanlengen.

Succes er mee.

Super Paul:thumbsup:, ik zal me aan jou aanwijzingen houden... dan zal het vast wel goedkomen ;).
In het weekend ga ik ermee beginnen en zal je op de hoogte houden van de vorderingen!!

Joris

Paul, het buigen van het berhout is gelukt hoor!! Er was helaas geen linden hout meer te krijgen dus het berghout is gemaakt van 3x3 vuren.
Ik heb ook besloten er maar een dekrand op te zetten, vond het bij Polleke
ook zeer leuk staan.... maar eerst het berghout afwerken.
Ook kan je hier de nieuwe schroef zien zitten (een iets grotere 4-blads schroef).

En ook ik begin zo onderhand nieuwsgierig naar die 4e servo te worden ;)

Joris

Joris.

Dit ziet er super uit. En een 4 bladschroef ziet er gaaf uit. Begin nu een beetje te bibberen als we samen moeten raggen!!!

Ojee Joris.

Ziet er echt schitterend uit. Mooi berghout, en die schroef??????
Ik ben bang dat Mieke nu wel een beetje bang gaat worden.

Maar die berg houten, schitterend. Ben blij dat het goed gelukt is.

Groet Paul.

Update Rebelsje

haha nou je hoeft niet te bibberen hoor mieke, ik moet nog even zien hoeveel verschil er met de nieuwe schroef is.... en ik ga er uiteraard voor zorgen dat het rebelsje tegen een schokje kan ;)

En ik ben ook al bijna klaar met de afwerking van de dekrand en het berghout, alleen nog wat schuurpapier erover, dan in de grondlak en dan aflakken en rebelsje kan het vaarwater hier in Hasselt weer onveilig maken ;)

Volgens mij zit het Rebelsje er al veeel beter uit zo.... ik ben erg tevreden,
al was het buigen van de ABS strip op het dek op de kont niet helemaal gelukt... maarja daar is het ook weer een opduwer voor, die hoeft niet voor 100% een strakke lijn hebben :p

Joris

Opdrukker Polleke.

Dank u maar lezers.

We hebben in middels niet stil gezeten. Nadat alle randen waren geplaatst zijn we verder gegaan met de sleepboog en de 2 dek bolders.

Hier de sleepboog in de lijmklem. Ze is gemaakt van 4 lagen vliegtuig triplex van 1 mm.

Uploaded with ImageShack.us

Hierna afwerken en plaatsen.

De 2 bolders hebben we gemaakt van een stukje rondhout, afgedraaid op dikte en voorzien van een pen.
De grote sleepbolder op het achterdek hebben we wat forser gemaakt 14 mm. En de voorste 8 mm.

Hier de achter bolder tezamen met de afgewerkte sleepboog.

En hier de voorste.

En inmiddels staat de mast er ook op. Even een middagje in de weer met wat messing pijpjes, en klaar.

En jawel lezers, hij is ook nog strijkbaar.

Tot zover maar weer.

jij blijft mij verbazen!
prachtige bolders, sleepboog en die mast, man, man, man!
als ze haar kleurtjes krijgt, denk ik dat ik heel de dag naar jou foto's ga staren!

Paul, de vlaggemasthouder, kan je die niet beter tegen de achterrand van de kuip plaatsen?
Als Mieke gaat slepen moet nu de vlaggemast eruit.

haha, die vierde servo... Om de mast te strijken en opzetten misschien?

Ziet er verder weer goed uit! zoals altijd eigelijk!

Groet Marco

Back