Opel..Hatry..Sander RAK 1.

Volgende punt is hoe komt die hele klimbim aan de buizen??

want ik moet nu iets in de kielvlakken maken wat te maken heeft met die klemmen waar de buizen door zitten...


Het lijkt er op dat de achterste klem de buis volledig klemt ( soort strop)...en de voorste klem heeft boven- en onder een bout...en de buis zit niet even hoog in beide klemmen...

9.jpg



31.jpg





Het zal toch niet zo zijn dat men met die bout boven...en onder op die voorste klem de instelhoek kon aanpassen...ik geloof het warempel...

27.jpg



28.jpg



Dit is bedoeld als permanente bevestiging...dus veel sleutelwerk. Ik wil iets maken wat simpeler is en met de blote vingers in- en uit elkaar kan....oh ja...en licht!!
 
Ja hoor...het hele staartstuk kan getrimd worden ( met die 2 boutjes aan de voorste klem)...nou..zo complex ( en zwaar) maak ik het niet...het is een show model...geen super schaal..

Ok..die boutjes komen er wel in..en een zwarte grondplaat...en het blok ook zwart...en dan lijkt het er meer dan aardig op..

En de bevestiging van het hele staartstuk? Nou niet lachen...op mijn beproefde wijze..door het achterste blok een borgpen met fokkernaald...en die borgpennen van mij ( ook op alle Blériots) dat zijn gewoon tuinspijkers met een 1 mm dwarsgaatje er door...allemaal blote vingers montage werk..:p:p

32.jpg
 
Henk, heb je wel goed over de richtingroer stuurgeometrie nagedacht? Op deze foto kun je goed zien dat de kabel nogal schuin naar de roerhoorn toeloopt, en dat de aansluitpunten dus ruim achter de scharnierlijn zitten.
Op de foto in je vorige post lijken ze juist vóór ( of op?) de scharnierlijn te zitten.

Als je die katrol weglaat is het dan wel weer goed denk ik.
 
Ja klopt..die katrol is levens gevaarlijk.

Ik maak 2 stuurkabels van elk servo naar elk roer...of ik de crossover kabel er ook aan maak..weet ik nog niet.
 
En wanneer ik een enkele kabel zou toepassen met een crossover dan zou 1 servo 2 roeren moeten trekken.
Nu dus met pull pull trekt 1 servo 1 roer
 
Ik had het in het begin van dit topic over een Spaans galjoen van dat Magazine...met onderdeeltje 1 van 10.000 of zo...nou..ik heb het gevoel dat ik nu al aan bijna 6000 zit..:eek::frustie:
 
Wat zijn jullie stil...plenty likes maar...denken jullie dat het wel goed komt of zo? :D

Gondel met de turbine inbouw wordt nog fff nadenken...hebben jullie nog mooie plaatjes van duidelijke turbine inbouw?
 
Mijn ideeën over de turbine uitlaat: straalmotoren in het algemeen, en dus ook de turbine jet, berusten op het principe van de impuls-toename, d.w.z. de bereikte snelheid en de massa van de uitlaatgassen. De voortstuwingskracht ontstaat dus daar waar de kerosine verbrand en de uitlaatgassen expanderen door het grotere volume, en daarmee de massa van inlaatlucht en kerosine samen een hoge snelheid geven. Een uitlaatpijp voegt hier niets aan toe, behalve dan misschien door de trechter/venturi direct achter de turbine uitlaat waar extra lucht aangezogen en versneld wordt. Ik had daar nog nooit wat van gehoord, maar dat zegt in mijn geval niets. Ik vind dat ook moeilijk te begrijpen, de energie om die luchtmassa te versnellen moet toch ergens vandaan komen. Dat het meehelpt om de hete uitlaatgassen te koelen is me wel duidelijk. Een lange pijp levert verder alleen maar meer weerstandsverliezen op, en daarmee minder overblijvende voortstuwingskracht.
Als daarna de gassen met hoge snelheid de pijp bij het relatief grote achterspant verlaten zal dat daar een hoop turbulentie geven, en dus nog minder voortstuwende kracht. En misschien wel brandschade aan het spant, het zou interessant zijn om dat in een proefopstelling te testen (Kun je ook gelijk controleren of het ter hoogte van je stabilo nog zó heet is dat het in brand vliegt :p).
Kortom, ik blijf bij mijn gevoel dat een divergerende conus in het achterste deel van de romp een betere oplossing is, al moet je die natuurlijk wel tegen de hete gassen kunnen beschermen.

Just my 5 cents,
Max.
 
Laatst bewerkt:
Nu nog ff wat van een afstand...maar ..Sebas..over een paar dagen vele detail foto's..

Je zal er maar een computer tekening van moeten maken voor de kit...nou ja...ieder zijn vak...

20221026_131417.jpg




Eerst de moeilijke stukkies...

20221026_131427.jpg
 
Tja Max...

Ik heb er ook geen snars verstand van..en het gezond verstand gaat graag met je mee...korte trustpipe..die dus extra vermogen levert..en dan zo snel mogelijk de wiede wereld in met de stoom...

Man man..vroeger op school hele stoommachines berekend..hek nix aan...of..zal ik nog een keer iets met een stoommachine...

Ik draaf weer door..
 
Overigens baal ik als een...
Paul was hier net..F1c motortjes afhalen die ik over heb..
Heeft hij op MP een KK Gaucho..en een KK Chief..kit gescoord..mooie dozen en alles er in..

Waarom heb ik dat nu niet..wel ...ik bouw te veel en zit te weinig op het net..
Ga vanmiddag maar afreageren op de neusindekling...:p
 
Zo..1e helft zit er op...let op de opstelling..op de ruggen van de kielvlakken..want er mag geen tordering in zitten..met de neusbeplating gaat het plotsklaps oerend hard worden...

20221026_135233.jpg



De volgende bewerking??

Raad je nooit!!

De directie heeft 3 minuten geholpen.met de klemmen plaatsen...nu moet ik een uur mee fietsen..

Ja ik weet het..het is ongelijk verdeeld in de wereld..:oops::mad::oops::mad:


Maar niet klagen ..had ook Ikea of meubelboeledinges kunnen zijn..
 
Back
Top