'Opknappertje' a la BosModelAir, XL Boomie exit, XL Velox exit).

• Topicstarter Topicstarter Ger Kovacs
  • Startdatum Startdatum
Hoi Ger,

Nou, laat ik eerst maar eens 1 turbo aan het draaien maken dat lijkt me zeer verstandig en dan zie ik wel weer.

Een A380 is erg mooi als je hem ziet starten, vliegen en landen. Maar om er nu zelf 1 te maken en mee te gaan vliegen is 1 keer leuk denk ik, ik wil ook wel eens lekker raggen.

Jaap met die voortvarendheid waar jij mee bezig bent, moet die A380 toch een leuk "vervolg" project zijn
Neem je nog wat te bezichtigen mee de 24e

Grtz Ger.

Ik zal pas wat laten zien als ik de 1e turbo aan het lopen heb, lijkt me beter.

Mvg

Ger Kovacs zei:
Dus een geslaagde re-maiden te melden hierbij 8)
(binnenkort pampa? )

Grtz Ger.

nice ger ik heb ook wel zin om naar pampa te komen

laterrrrrrrrrrrrrrssssssssssss

hoi

Als we op helchteren gaan vliegen wil ik ook graag mee
s31.gif

groeten

Hoi Ger,

Ziet er weer toppie uit en je gaat als een speer, bij mij ligt het turbine projekt even stil, omdat ik druk bezig ben mijn bestaande freesbank om te bouwen naar cnc.
Als dat werkt, ga ik weer verder met mijn turbine`s en ik moet zeggen het schiet aardig op, nog een paar dingen en de testrun`s kunnen beginnen, dus het zal niet meer zolang duren voordat de eerste run`s gemaakt worden`.

Bedankt voor de reactie trouwens

Hoi Ger,het lijkt er inderdaad op dat je te veel en te lang gas er op hebt gehad komt me bekend voor,zelf ook gehad dat keteltje blauw aanliep!
sucses met het opnieuw monteren van de lagertjes!
Groetjes Rene.

Ziet er inderdaad nog goed uit Ger, welke motor was dit ook al weer, hoeveel vermogen??

Die stof kan meerdere oorzaken hebben. Als het zwart is zal het losgekomen carbon van de verbrandingskamer zijn. Had ik in begin ook last van toen ik nog met bougie startte, de klap die de onvolledige verbranding dan af en toe gaf trilde die roet los. Nu niet zoveel last meer van.
Het kan echter ook stof van het vliegveld zijn. Vooral helchteren bij een droge dag kan al veel stof opleveren en dan met name wanneer het model niet vliegt...(!?!) Dan wordt deze stof door een briesje overal doorheen geblazen, en ook in de motor.
Moeilijk om te zeggen wanneer je er het meest last van hebt, sommige motoren lijken er helemaal geen last van te hebben.

Gisteren ook mijn motor weer ingelopen met nieuwe compressor te Gilze-Rijen en alles weer ok. Staat weer klaar voor een paar vluchjes....als de KNMI tenminsti niet vervelende dingen blijft zeggen.....

Groetjes,
Gerald

Back