Opknapverslag en elektrificatie: Simprop Hurricane

Inmiddels 15 vluchten en 8:13:26 uur verder. Het is écht een fijne zwever. Kan langzaam maar op een dag als vandaag, met best wel veel thermiek maar ook veel wind is vooral de mogelijkheid flink snelheid te maken een genot. Kan niet anders zeggen als dat dit een aanwinst is.
De laatste 3 vluchten waren allemaal rond de 60 minuten met een stroomverbruik van tussen de 2400 en 3000 mAh. En allemaal heb ik ze rond die tijd beeindigd omdat ik een zere nek begon te krijgen, niet omdat ik niet meer boven kon blijven.
Zo'n vario is ook een wonder. Thermiek blijkt te bestaan op dagen dat je het niet verwacht én op plaatsen waar je het niet zou zoeken. Super!

En nu mooie beelden met de Flightcamone2

Laatst bewerkt door een moderator:
Na heel wat plezier met mijn Hurricane gaat Hendrik er mee verder.
nog wat beelden van vorig jaar

Hendrik, veel plezier ermee :-)

Thanks! Vanavond lipo erin gelegd. Het stukje lood wat je aan de staart had zitten kon er helemaal af. Zwpnt gelijk goed!

Talent

Herkenbare situatie.
Ik heb hier ook soms talentrijk bezoek.
Daarom heb ik besloten alles zoveel mogelijk buiten hun actieradius te houden.
Liefst zo hoog mogelijk aan het plafond.
Want opa zijn speeltuig staat nu eenmaal hoog op hun vervanglijstje.

En onderschat hun vindingrijkheid niet.:banana:

full
Ben maar even naar buiten gegaan want ik wordt daar zó agressief van. Krijg dan de neiging de hele boel op te frommelen en in de grijze bak te stoppen. Niet naar het kind trouwens, die kan er ook niet zo heel veel aan doen op die leeftijd. Maar wat kun je je dan een sufferd voelen zeg. Herkenbaar....?

Ben net maar even naar buiten gegaan

Ha, gisteren voor het eerst met de Hurricane gevlogen: super ding!

Was gelijk een goeie middag met veel thermiek. Ben erg blij met deze oldtimer. Vliegt makkelijk, reageert super, landen met flaps is nieuw voor mij, maar ging ook goed.

Kortom: blij blij blij. Bedankt Arjan!

E174

In de jaren 70 was het al E174 wat de klok sloeg in het F3B wereldje en daarbuiten.
Ieder merk had zo een serie zwevers met dat profiel.(Typisch kuddegedrag)
Zeker geen slechte innovatie (in die tijd) maar toch enkele pijnpunten op gebied van vlieggedrag (stabiliteit).
Ook wat betreft bouwen in hout was er een probleem (zoals je reeds aanhaalde).
Daarom werd bij de houtbouwdozen meestal uitgepakt met een gemodifieerde versie van de E174 (vrij vertaald; een veredeld Aquilaprofiel)
Bij de Monterey was dit nu eenmaal niet anders.

Had men in die tijd (voor F3B) geopteerd voor een clark Y op 9% of 11.7% voor schaalzwevers, dan hadden veel moeilijkheden kunnen voorkomen.
In tijden van onderzoek zoekt men het soms te ver.
Ja, en achteraf is het natuurlijk gemakkelijk praten.

Ik heb helemaal geen verstand van profielen, maar volgens mij heeft E 193 een dikte van 10 % . Een profiel wat erg lijkt op 193 is de E 174/E 387.

Dat profiel heeft een dikte van 8,8 % . Alleen de achterlijst is zo dun, da's haast niet na te maken van hout.......

Back