Nou dat leg puzzle valt mischien mee, mijn PT heeft een flinke klap gehad tegen een betonen rand. Enkel een scheurtje in de lijmverbinding in het bovendek.
Toen ik de langere as heb geplaatst heb ik de oude er uit gedremeld en de kiel iets verder opengezaagd net genoeg om de as netjes te plaatsen zodat het abs van de romp nergens een groter kier had dan 1mm. Daarna de boel opgevuld met stabilit expres. zowel aan de binnenkan en aan de buitenkant. En dan bedoel ik niet hele hompen van dat spul, maar netjes aangestreken. En voor extra stevigheid een stukjes ABS aan de binnenkant erin gelijmd Daar na overtollig materiaal weggeslepen en glad geschuurd. De stukjes ABS die ik heb uitgezaagd heb ik eens flink aangepakt met twee tangetjes. Braken niet en waren soepel als nieuw ABS.
Van veroudering bij deze romp kan ik dus niet spreken. Al is het toch al redelijk oud.
Toen ik de langere as heb geplaatst heb ik de oude er uit gedremeld en de kiel iets verder opengezaagd net genoeg om de as netjes te plaatsen zodat het abs van de romp nergens een groter kier had dan 1mm. Daarna de boel opgevuld met stabilit expres. zowel aan de binnenkan en aan de buitenkant. En dan bedoel ik niet hele hompen van dat spul, maar netjes aangestreken. En voor extra stevigheid een stukjes ABS aan de binnenkant erin gelijmd Daar na overtollig materiaal weggeslepen en glad geschuurd. De stukjes ABS die ik heb uitgezaagd heb ik eens flink aangepakt met twee tangetjes. Braken niet en waren soepel als nieuw ABS.
Van veroudering bij deze romp kan ik dus niet spreken. Al is het toch al redelijk oud.