Oplichting tijdens aankoop rc auto?

bstar zei:
Ik denk dat je gewoon beter had moeten kijken wat je kocht, testrit make etc. het gaat natuurlijk wel om een flink bedrag!

enne, je zei wel dat daar alles werkte en dat je alles gecontroleerd had, maar dat had je dus niet omdat er een pootje van de servo plaat af was!

maarja.. van mijn part sleep je hem voor de rechter, maar reken er op dat hij dan gelijk krijgt!

succes!

Groet Aad

rechtzaak is wat overdreven, kost ook veel, maar aangifte doen bij politie is gratis. waarom allemaal belasting betalen terwijl je er toch geen gebruik van maakt :|

I Xyzyx I zei:
rechtzaak is wat overdreven, kost ook veel, maar aangifte doen bij politie is gratis. waarom allemaal belasting betalen terwijl je er toch geen gebruik van maakt :|

Aangifte bij de politie.........kan twee kanten uit, die agent ziet net zoals ik geen strafbare feiten en stuurt je wandelen met je would be marder onder je arm...............of ome agent ziet er wel iets in (wat ik betwiijfel) en acteerd jou klacht.............PV wordt doorgestuurd naar de officier van justitie (procureur des Konings voor de Belgen)............... die het doodleuk seponeert en verticaal klasseerd wegens andere belangrijkere zaken (want zeg nu zelf, wie ligt er wakker van een pubertje die per ongeluk de verkeerde RC auto heeft aangeschaft ook al is het voor jezelf erg te noemen). Wat heb je daar dan aan gehad? Pfff ik zou er gewoon die handel verkopen en iets in de plaats kopen waar je wel iets aan hebt en verder geen moeite meer doen of energie in steken om mijn gram te halen.

Denk ten andere niet dat jij met 16 jaar (te lezen in je avatar) al veel belastingen hebt betaald.......

Stevo

Hey Marcel,

Liever niet man anders doet die verkoper de koper een proces aan voor laster en eerroof als ie dit leest en zo blijven we natuurlijk wel bezig hé :wink:

Stevo

Met andere woorden; HET IS ALTIJD VERSTANDIG OM IEMAND MEE TE NEMEN MET KENNIS VAN ZAKEN OF ER VOOR TE ZORGEN DAT JEZELF OP DE HOOGTE BENT, DOOR HER EN DER (WINKELS, INTERNET) TE INFORMEREN, ALS JE IETS TWEEDEHANDS AAN WILT SCHAFFEN.
Ik weet 100% zeker dat de bekendere modelbouwwinkels zoals Pk Racing, Pase tuning, Pitstop shop e.v.a. jou hadden kunnen vertellen dat het niet mogelijk is om zonder verdere aanpassingen marderbanden onder een on-road te plaatsen, en dan nog, je wilt een Marder en koopt een on-road, dat is eigenlijk al vragen om problemen!
Dus stop met klagen, zet die on-road op Marktplaats o.i.d. en schaf (het liefst een nieuwe) Marder aan en heb hier heel veel plezier mee :wink: . (Nee, ik ben niet de verkoper!)

Denk ten andere niet dat jij met 16 jaar (te lezen in je avatar) al veel belastingen hebt betaald.......

nee maar ik heb wel belasting betaald.

Ik weet 100% zeker dat de bekendere modelbouwwinkels zoals Pk Racing, Pase tuning, Pitstop shop e.v.a. jou hadden kunnen vertellen dat het niet mogelijk is om zonder verdere aanpassingen marderbanden onder een on-road te plaatsen

die van pase zei dat er wel offroad banden onder konden waarmee je op gras kon rijden.

waarom maken ze niet gwoon rally banden, heb ik ook geen probleem meer want kan ik gwoon op gras rijden in weiland :roll: :roll:

Hahaha, wat een lachertje zeg... je niet goed laten informeren (of zelf goed rondkijken), iets kopen wat je niet wilt hebben en vervolgens klagen omdat er wat kapot gaat (wat zomaar je eigen fout zou kunnen zijn)...

Wat me nog het meeste stoort is dat je hier loopt te jammeren ipv het als een volwassen iemand (voor de wet ben je dat helaas nog niet) het probeert te regelen met de verkoper (alhoewel er weinig te regelen valt).

No way dat Pascal je heeft verteld dat Marderbanden zo onder een on-road passen, zonder verdere aanpassingen! MCD racing maakt wel een soort van rally banden, maar deze zijn niet groter dan de banden van een toerwagen, zie www. mcdracing.com

o way dat Pascal je heeft verteld dat Marderbanden zo onder een on-road passen, zonder verdere aanpassingen!

ik zei dat hij zei dat het mogelijk was om offroad banden er op te zetten, maar daarna reageerde hij niet meer :roll:

maja. auto verkopen en dan nieuwe marder kopen

en over de verkoper. hij loopt nu op advertenties te reageren met mijn mail op marktplaats, kinderachtigheid ten top ( ja ik weet dat vrienden van mij ook van kloten houden en soms zo dom zijn mijn achternaam verkeerd te schrijven, maar zo dom zijn dat ze gwoon een andere naam neerzetten zijn ze nou ook weer niet :roll: )

Wat me nog het meeste stoort is dat je hier loopt te jammeren ipv het als een volwassen iemand (voor de wet ben je dat helaas nog niet) het probeert te regelen met de verkoper (alhoewel er weinig te regelen valt).

beter 16 jaar en gedragen als ouder, dan rond de 30 jaar en gedragen als een kleuter ( maar laten we het maar niet over de verkoper hebben )

Hahaha, wat een lachertje zeg... je niet goed laten informeren (of zelf goed rondkijken), iets kopen wat je niet wilt hebben en vervolgens klagen omdat er wat kapot gaat (wat zomaar je eigen fout zou kunnen zijn)...

zie niet in hoe het mijn fout kan zijn omdat ik minder als een half uur gereden heb op stuk asvalt achter de school. en aangezien het mijn eerste fg was ga ik niet lopen rondscheuren en dat ding meteen naar de klote helpen :roll:

No way dat Pascal je heeft verteld dat Marderbanden zo onder een on-road passen, zonder verdere aanpassingen! MCD racing maakt wel een soort van rally banden, maar deze zijn niet groter dan de banden van een toerwagen, zie www. mcdracing.com

dank voor link, zal ff kijken :) misschien dat je met die banden wel over gras kan rijden, anders maar auto verkopen, en marder halen (nieuw)

:arrow: misschien kan t handig zijn topic dicht te doen, voorkomt verdere discussie, vanmiddag bellen naar instantie die advies geeft en dan zien wat er eventueel uit voort vloeit... (ga iedergeval proberen of ze hem van marktplaats kunnen weren :| )

I Xyzyx I zei:

beter 16 jaar en gedragen als ouder, dan rond de 30 jaar en gedragen als een kleuter ( maar laten we het maar niet over de verkoper hebben )

je gedraagt je anders als een kind waarvan het snoepje is afgenomen. Lees eens wat je allemaal post, raakt kant nog wal... je kan de verkoper met van alles dreigen, die lacht zich helemaal suf... Ik keur het niet goed wat er gebeurd is, maar als je zo naief bent als je je voordoet dan vraag je er om...

I Xyzyx I zei:

zie niet in hoe het mijn fout kan zijn omdat ik minder als een half uur gereden heb op stuk asvalt achter de school. en aangezien het mijn eerste fg was ga ik niet lopen rondscheuren en dat ding meteen naar de kl%$# (censuur) helpen :roll:

Je eerste FG... heb je wel de moeite genomen om de auto even na te lopen voordat je ging rijden... een los schroefje kan lullige gevolgen hebben... is dat de schuld van de verkoper?

I Xyzyx I zei:
:arrow: misschien kan t handig zijn topic dicht te doen, voorkomt verdere discussie, vanmiddag bellen naar instantie die advies geeft en dan zien wat er eventueel uit voort vloeit... (ga iedergeval proberen of ze hem van marktplaats kunnen weren :| )
Waarom het topic sluiten? Kun je niet tegen de kritiek die je nu krijgt?

Denk dat je van een koude kermis thuis gaat komen... Waarom zou MP deze verkoper weren, heeft in hun ogen weinig verkeerd gedaan... enja dat jij niet tevreden bent met de aankoop is niet hun pakkie aan. Zie het maar als een wijze les... wellicht duur betaald, maar soms kan het niet anders.

Je eerste FG... heb je wel de moeite genomen om de auto even na te lopen voordat je ging rijden... een los schroefje kan lullige gevolgen hebben... is dat de schuld van de verkoper?

ik heb alle schroefjes aangedraaid, het probleem was dat dat t schroefje van de rem een imbus (ofzo) geval was, maar hij was te klein voor schroevendraaier, en hij zei dat hij 100 procent goed was, en dan zou je toch verwachten dat de schroefjes toch wel vast zitten?

Waarom het topic sluiten? Kun je niet tegen de kritiek die je nu krijgt?

Denk dat je van een koude kermis thuis gaat komen... Waarom zou MP deze verkoper weren, heeft in hun ogen weinig verkeerd gedaan... enja dat jij niet tevreden bent met de aankoop is niet hun pakkie aan. Zie het maar als een wijze les... wellicht duur betaald, maar soms kan het niet anders.

waarom zou ik niet tegen kritiek kunnen? als ik dat niet zou kunnen was ik dit topic nieteens begonnen :roll:

kheb iedergeval wel geleerd dat niet alle verkopers net zo eerlijk zijn als de vorige verkopers waar ik spullen van gekocht heb, en natuurlijk mezelf... auto mocht wel bagger zijn, maar heb hem helemaal schoongemaakt, alles gecontroleerd, problemen opgelost en op marktplaats aangeboden, nu hopen dat hij verkocht word voor niet al te lage prijs tenslotte is de motor nog erg goed ( buurman heeft gister ff autotje bekeken, zei dat hij erg goeie compressie had, hij heeft zelf modelbouwvliegtuigjes.)

naja, er zit niks anders op dan wachten tot iemand hem wil kopen, tot die tijd maar andere dingen doen :|

I Xyzyx I zei:
ik heb alle schroefjes aangedraaid, het probleem was dat dat t schroefje van de rem een imbus (ofzo) geval was, maar hij was te klein voor schroevendraaier, en hij zei dat hij 100 procent goed was, en dan zou je toch verwachten dat de schroefjes toch wel vast zitten?

Tja, zoals ik al zei: wat moet je een verkoper verwijten als er een schroefje losloopt?

Gebruik passend gereedschap... blijkbaar heb je dat niet anders had je geen ibus proberen vast/los te draaien met een schroevendraaier.

Geef je nu al op een briefje dat je in de toekomst jezelf wel voor de kop kan slaan omdat je een schroefje vergeten bent te controleren, of erger nog, vergeten bent vast te draaien... Wellicht heeft de verkoper niet eens geweten dat het los zat... maarja het is wel makkelijk wijzen naar de verkoper ipv jezelf het verwijt te maken dat je het niet gecontroleerd hebt.

I Xyzyx I zei:
... nu hopen dat hij verkocht word voor niet al te lage prijs tenslotte is de motor nog erg goed ( buurman heeft gister even autotje bekeken, zei dat hij erg goeie compressie had, hij heeft zelf modelbouwvliegtuigjes.)

Geeft je buurman ook garantie? Kan zijn dat er nu voldoende compressie in de motor zit, maar na een volgend half uurtje rijden zou dat wel eens niet meer het geval kunnen zijn (versleten zuigerveer ofzo)... mag de koper dan ook bij je komen klagen...

Wellicht start ie dan hier ook een topic... :wink:

het wekt bij mij de indruk dat:
-je meer dan 1 mailtje hebt gestuurd.

ook vind ik dat de verkoper wel even had kunnen zeggen dat je beter een normale marder had kunnen kopen. met een tweedehands ben je mischien beter af.
de verkoper had ook wel wat netter mogen reageren, aangezien ik niet de inhoud ken van alle mailtjes kan ik daarover ook geen conclusie trekken.
je bent niet opgelicht maar gewoon niet goed ingelicht.
wellicht als het netjes afgehandelt kon worden dat je een andere oplossing of auto gevonden had.

De verkoper heeft wel degelijk een fout gemaakt, namelijk jou een auto verkopen met de toezegging dat je er ook offroad mee zou kunnen rijden.

Dat kan dus niet. De verkoper heeft jou dus iets beloofd wat het product niet waar kan maken.

Heel strikt juridisch gesproken, kun je er onderuit.

In de praktijk echter, ben je er in gestoken. Die man wilde z'n auto kwijt en zag in jou een gewillig 'slachtoffer'.

Als ik je 1 tip mag geven: vergeet marktplaats, ebay, enzovoort en ga gewoon naar een goede, betrouwbare winkel.

Je hebt zelf duidelijk niet de kennis om in te kunnen schatten of datgene wat je koopt in goede staat is en of het kan wat jij wil. Nu kun je wel gaan sputteren en zeggen dat dit niet waar is, deze hele draad bewijst het tegendeel.

Ga dus gewoon naar een goede winkel en laat je daar goed informeren.

Als je dat niet kunt betalen, kun je misschien beter overwegen een goedkoper/kleiner/eenvoudiger model te kopen. Immers, zoals men hier al opmerkte, elk R/C product heeft onderhoud nodig.

Als je het geld al niet hebt om het te kopen, zal onderhoud ook een probleem worden.

Deze man had jou natuurlijk nooit deze auto moeten verkopen, dat is zonder meer fout van hem. Het is echter niet strafbaar en voor jou een les.

"fool me once, shame on you"
"fool me twice, shame on me"

Wat een geeikel zeg! :evil: Je koopt toch ook geen crossfiets om tegaan wielrennen ! en als je al gaat lopen huilen als er een kabeltje losgaat heb je ook nog eens de verkeerde hobby gekozen ! Die verkoper wist waarschijnlijk niet eens van die banden en was blij dat hij hem kwijtkon.
Hij heeft niks misdaan, jij hebt gewoon een fout gemaakt door iets te kopen wat je eigenlijk niet zocht.

als je wilt kun je ermee op het gras gaan rijden. tjha maar dat is alleen ALS JE HET ECHT WILT.
volgens(weet het niet helemaal zeker) zit er verschil in de meenemer onroad is 14mm en offroad 9,5mm (zoiets) plus dat je andere wielassen nodig hebt( heb ergens iets daarver gelezen) en je moet zonder kap rijden of je moet de kapsteunen helemaal verbouwen groter maken.
ik denk zelf dat die verkoper ook de advertensie heeft gezien waar een onroad is verbouwd met offroad banden en beetle kap enz.. advertensie naam bij marktplaats: FG groschl

verbeter me als ik iets verkeert heb gezegt.

wees voortaan zo verstandig: en neem iemand mee die er verstand van heeft. heb ik ook gedaan bij mij deet de motor het eerst niet.(kwam omdat hij een hele tijd niet gedraaid heeft) en probeer de verkoper gewoon als vriend behandelen(heeft altijd voordelen) en niet gelijk een hoop commetaar leveren als er iets los zit, wat dat kan altijd.

een schroefje dat los gaat heb je altijd, ook als je iets nieuw koopt.

Sorry Rickky, maar was jij het niet die de verkoper van jouw auto ook een oplichter noemde toen je motortje het niet deed? (wat achteraf een onbenulligheidje bleek te zijn).

Is leuk dat je begint over wielmeenemers, wielassen, kapsteunen of whatever... de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt...

Er kan met een on-road off-road gereden worden... wat fotootjes voor wie het niet geloven

Truckeindejaarsmarkt308LargeWebview.jpg

Truckeindejaarsmarkt303LargeWebview.jpg

Truckeindejaarsmarkt280LargeWebview.jpg

Truckeindejaarsmarkt277LargeWebview.jpg

Truckeindejaarsmarkt111LargeWebview.jpg

nuland238LargeWebview.jpg

DSC03086.jpg

Nogmaals, ze zijn er niet voor gemaakt, maar het is wel mogelijk...

het beroerde is, je wilt op dat moment ECHT GRAAG zo'n ding hebben, en als je ze dan iets voorschotelen ben je niet meer zo objectief, dan wil je het gewoon hebben.

Liefde maakt blind.
Slaap er desnoods nog bewust 2 nachten over,voordat je beslist, en houd hem tot die tijd in optie.

Kan je veel schelen....

Back