Pas een beetje op met gewicht toevoegen..
in principe heb je qua gewicht al aardig wat extra tov van een even grote normale kist.
4 extra servo's, rotorkoppen, swash, hoofdas, aandrijfas etc
ik zou verwachten dat deze kist in totaal relatief zwaar wordt voor zijn vleugeloppervlak. als vliegtuig gezien.
bij een heli kun je daar relatief makkelijk mee wegkomen.
bij een vliegtuig zie je dat het vlieggedrag er stevig onder te lijden heeft.
nu hoef jij niet te landen als een normaal vliegtuig, dus je hoeft ook niet zo langzaam te vliegen.
maar het zou zonde zijn als je onbedoelt stallt, en de kist de grond in gaat.
als je hier alles oplost met alleen contragewicht, zou je ruwweg het gewicht van heel de besturing, as, swash + kop en bladen als contra moeten plaatsen.
dat de servo's alleen niet genoeg zijn, ok.
maar het scheelt wel aardig wat grammen dood gewicht.
lange linkjes zijn niet het punt.
kijk maar naar de trex600 nitro, of de raptor 50. linklengtes van 7 cm of meer.
als je de linkjes maar niet te dun maakt.
maak je de linkjes naar de kop wat langer, zakt de swash, komt ook het zwaartepunt weer ten goede.
Zie mijn opmerkingen aub niet als kritiek he

je bent lekker bezig, en als jij het op jouw manier doet, vooral doen!
wat je bouwt/ontwerpt is iets wat als pakket niet te krijgen is..
dus je eigen gevoel moet goed zijn.
ik probeer alleen aan te geven wat volgens mij uitdagingen gaan worden als je het werkelijk zo bouwt
hoeft absoluut geen waarheid te zijn. ik zie ook zat problemen waar ze er niet zijn
