Osprey V22

En weer door [emoji4]
Totaal%2014112020.jpeg

Erg mooi project !! Ik volg het dan ook op de voet. Denk dus niet als je weinig reacties krijgt, dat er weinig lezers zijn.

Succes met al dit moois !

Dank je, hoop toch op meerdere volgers. Adviezen zijn nooit weg, zeker op electronisch vlak.
Erg mooi project !! Ik volg het dan ook op de voet. Denk dus niet als je weinig reacties krijgt, dat er weinig lezers zijn.

Succes met al dit moois !

Laatst bewerkt:
in dat voorgaande filmpje..
geen idee of dat ding vliegt, of dat het alleen een "showcase" is..

maar volgens mij hebben ze de aandrijving met een e-motor in de gondel, met de motor onder het draaipunt voor evenwicht
ben ook wel benieuwd hoe zij het kantelgedeelte hebben opgelost.
gezien de stand van de tweede gondel, verwacht ik dat deze man nog wat afstelwerk te doen heeft :D

Het is een vliegend model. Motorgondels werken onafhankelijk van elkaar. Gondels zitten wel heel erg vol! Bouwpakket is te koop in Amerika, Rotormast.

wij zullen eens goed ons best doen om je te betrappen op een fout :D
tegen de tijd dat wij die complexiteit snappen en een fout zien dan heb je hem zelf waarschijnlijk al opgelost :yes:

Fouten mogen jullie ten alle tijden proberen te vinden. Soms denk je op een bepaalde manier waardoor je in kringetjes gaat denken en je eigen fouten niet meer ziet.
wij zullen eens goed ons best doen om je te betrappen op een fout :D
tegen de tijd dat wij die complexiteit snappen en een fout zien dan heb je hem zelf waarschijnlijk al opgelost :yes:

dat is zo mooi van het forum, en zeker dit hoekje van het forum :D
heel veel bouwers..
heel veel ervaring.

en wat jij doet met die gondels, zie je gewoon nooit.
zeker niet als zelfbouw:D

en zoals vermeld, als er iets geks voorbij komt, wordt je het commentaar vanzelf zat :D

Ik volg het ook allemaal in stilte en bewondering. :oops:

Het uitwerken van dit toestel en vooral het in CAD tekenen, ik zou willen dat ik dat zou kunnen.
Ga vooral door, al duurt het jaren!
Geweldig als het je gaat lukken.

Ik heb een aantal jaren terug twee Ospry's zien vliegen in de Franse Alpen.
Die kwamen van over een bergkam zo het dal in vliegen. Mijn mond viel open. Geweldig toestel.

Mogelijk was het bij deze gelegenheid https://www.defenseworld.net/news/8681/U_S_Marines_Demo_V_22_Ospreys_To_Italian_Navy#.X7LAW2hKiUk
Wat betreft het aantal jaren geleden zou het kunnen kloppen.
Waar het precies was weet ik niet meer. Wel zeker in Frans luchtruim en niet erg ver van Italië.
Ik zie ze nog zo voor mij.
Recht voor ons over de bergkam licht aanduiken en in een bocht naar rechts (voor ons kijker links) weer verdwijnen.
Een uiteraard totaal onverwacht machtig gezicht wat ik niet snel zal vergeten.

Keep up the good work. :thumbsup:

Back