mmm, tja inderdaad vliegend met kappen is heel mooi, maar ja, ik zal mijn best gaan doen.
Ondertussen heb ik mijn nieuwe OS gemonteerd op de X-tra, dus deze kan op de eerste vrije zaterdag de lucht in om eens te kijken wat ik in huis heb gehaald.
verder ben ik vanavond bezig geweest om de deurtjes te maken van het hoofdlandingsgestel. Dit is de echte en ik wil een aardige look-alike.
Basis is een balsa plankje, met de nerf dwars op de vliegrichting. 2 latjes eroverheen gelijmd voor de langsstijfte. Hier zijn ze gemonteerd met plakband, even voor het idee.
opbouw met balsa werd me te zwaar. dus: lang leve het foam (ik weet ineens niet meer hoe het heet

)
Snijd super, is de eerste keer dat ik er mee werk, maar ik zal het zeker meer gaan toepassen.
En dit is het resultaat na een kwartiertje snijden en schuren. mmm, kan er voorlopig mee door.
En dit is een handigheidje: ik moest een reepje van 2 mm van het schuim af hebben, maar op de korte kant. met lineal en andere hulpmiddelen wil dit natuurlijk niet, maar zo gaat het heel snel en zuiver recht! 8)
Voor de controller:
opstijgen, wielen in, luikjes dicht,
luikjes open, wielen uit landen; thats all folks. en volgens mij kan dat apparaatje dat prima. ook even kijken naar zijn navigatie verlichting, maar misschien kan ik dat zelf ook wel met een NE555.
Voor de robart lucht indicatie: eerst een bedrijf vinden die dat in nederland gewoon kan versturen ( of ander EU land) + dat ik heb getest, maar met een vol tankje kan ik 1,2,3,4.... > 15 keer in / uit trekken. als ik dat haal op een vlucht, ben ik wel heel raar bezig ;-)
nou, voor vandaag was dat weer het speel en knutsel uurtje, het gaat jullie goed en veel 'happy landings'!