ov-10 bronco [succesvolle maiden mei '09]

en weer verder. mijn flat bijna klaar en ik gun mezelf nu even wat tijd voor mijn hobby:

Ik ben bezig met de 'cone' aan de achterkant van het middenstuk.
normal_3%7E0.JPG

onderkant:
2%7E0.JPG

zijkant:
1%7E0.JPG

en met de motorkap verder te maken (mal)
4.JPG

dit is wel een rotwerk om hier iets fatsoenlijks van te maken. het valt niet mee om de mal helemaal symmetrisch te krijgen.

wordt vervolgd...

goed te zien dat je weer wat oppakt en kan je de beech niet bij je ouders laten staan? Zonde om die weg te doen.

@arvid, opzich kan ik de beechcraft daar laten staan en ophalen als ik wil vliegen, maar ik vind dat zo omslachtig. Beetje bang dat hij daar beschadigt. als ik hem niet verkoop, dan maak ik denk ik een nieuwe vleugel, en dat ik hem deel vlak naast de motorgondels.

@ Ron, ik heb ze inderdaad gezien. maar ik denk dat ik eerst mijne gewoon afmaak. ;-) genoeg projecten... enne dank voor het meedenken

zo, even alle bouwdraadjes die interessant waren op een laag pitje gezet... van al dat lezen, kom jezelf niet meer aan bouwen toe.

hierbij wat fotootjes van mijn Bronco:

1 romphelft gefolied in de goede kleuren
normal_9.JPG

Deze moet nog, zodra ik de wieldeurtjes heb teruggevonden... :?
normal_8.JPG

Typische staart kleuren. O.a. dit is waarom ik dit kleurenschema heb gekozen.
normal_10.JPG

Wieldeurtjes m.b.v. folie scharniertjes. Dit heb ik zo gedaan voor de eenvoud.
normal_12.JPG

Idem en allebei de deurtjes open. wat een enorm gat zo...
normal_11.JPG

Alleen nog de foliescharniertjes bij het neuswiel. dicht
normal_14.JPG

en open... binnenkant ga ik nog verder dichtmaken en dan insmeren met lamineer epoxy en grijs verfen.
normal_15.JPG

zijkant neuswieldeurtjes. ook weer typisch voor de Bronco. (niet 100% schaal, Jan...)
normal_16.JPG

Hoogteroer
normal_17.JPG

en een plaatje om mezelf warm bij te houden... :)
normal_18.JPG

is er trouwens wel iemand die dit draadje lees, of doe ik dit voor Jan met de korte... ( :arrow: Jan Pi) ;-)

Still reading!

Ziet er goed uit! Ben zelf aan het ontwerpen in 3D op dit moment, misschien wordt het ooit nog wat ;)

Wees niet bang,
de OV-10 staat nog steeds op mijn lijstje, en daarom lees ik je draadje echt wel.
Ziet er allemaal goed uit.

Groet,
Jaap

Als je die losse stukken ziet denk je: wat is dat voor lelijk ding? :evil:

Maar als je het samen ziet, dan heeft het best wat. :P

Keep up the good work.

jan.

Inderdaad, niet te lang meer stil zittten, doorbouwen..... :wink:

oke, dan gaan we weer verder. (bedankt voor de 'steun' :) )

even een paar detail foto's die ik gemaakt heb van de overgang middenromp - vleugel

normal_a1.JPG

normal_a2.JPG

normal_a3.JPG

ik gebruik voor het overnemen van de contouren gewoon het papier was op de oracover zit. dit is licht doorschijnend. daarna kan ik het overnemen op het hout.

normal_a5.JPG

normal_a6.JPG

normal_a7.JPG

normal_a8.JPG

en toen was mijn batterij leeg van de camera. Dit zijn foto's van vorige week vrijdag, dus vandaag nog een paar...

[edit]...
humor:
2006-08-08_211857_CDFsquadron.jpg

zo... verder met het neuspootje:

zo was het tot voor kort:
normal_060304_190749.jpg

Beetje lichter gemaakt...
b1.JPG

alle onderdelen:
normal_b2.JPG

proefpassen:
normal_b3.JPG

up:
normal_b4.JPG

down:
normal_b5.JPG

het landingsgestel weegt nu ongeveer: 220 gram. 30 gram heb ik weggekregen door het verkleinen van het bevestigingspunt en nog een beetje met het gaten boren. ik denk dat hij nog iets lichter wordt, omdat er nog een neuspoot aansturing in gezaagd moet worden en ik wil proberen er nog een stuk uit te zagen.
(t.b.v. het monteren onder het neuswielschot. --> deze:
normal_15.JPG
)

het zwaarste onderdeel is het onderdeel wat scharniert en waar de neuspoot inzit. maar hier durf ik niet teveel uit weg te halen.

Verder nog bezig geweest met de vleugel enzo en die hoop ik binnenkort te gaan folieen.

deze foto's had ik beloofd de vorige keer, maar niet neer gezet :oops:

Middenstuk / vleugeldeling nu geschuurd:
normal_b7.JPG

Blauwschuim laat zich rechtstreeks goed folieen:
b8.JPG

Zo wou ik eerst het landingsgestel erin zetten, maar dan krijgt de piloot zo'n raar voorwerp tussen zijn benen :roll:
normal_b9.JPG

overzichtsfoto's:

normal_b10.JPG

Hij is groot... (1,90 * 1,80)
normal_b11.JPG

als je dan moet remmen...
b12.JPG

doe het dan goed ;-)

mooi 8O

ik zie steeds allemaal mooie kisten hier op het forum, maar ik heb er gewoon de ruimte en het geld niet voor...:(
( nouja, de ruimte, die heb ik wel, maar volgens mijn vader alleen niet :lol:)

danny, dank je..

tja ruimte is handig inderdaad. maar ik heb tot aan nu altijd alles op mijn slaapkamer gedaan. gewoon een bureau en alles een beetje 'netjes' stapelen...

Back