P-40E Warhawk (verkocht)

Naar aanleiding van dat Arvid zijn Corsair op de weegschaal heeft gehad heb ik mijn P-40 ook een gewogen.

Huidig gewicht:
4 kg, maar dat is zonder servo`s, ontvanger en ontvanger akku (wel met 20cc 4-takt) en geen afwerking.

De Nomad is bijna klaar dus dan gaan we oa met dit project weer verder.
(en met de nieuwe twin van BosModelAir :oops: )

:banana: :banana: :banana: :banana: :banana:
Zo gisteren veel gedaan aan de Nomad en dat resulteerde zelfs dat ik eind van de dag even tijd overhad.

Dus de P-40 maar weer eens van de bovenste schap gehaald en op de werkbank gelegd om daar weer eens mee verder te gaan.
Ik was als laatst bezigmet de cockpit dus deze alvast even voorzien van een schilderlaag.

De "juiste" groene kleur had ik niet maar na een beetje mengen vondt ik het een mooi P-40 kleurtje en ziehier de eerste kleur zit erop:
cockpit7.jpg

(de kleur op de foto lijkt donkerder dan dat ie werkelijk is, hij is een tint lichter)

Nu nog de handels verfen en meters aanbrengen en weet ik wat nog meer.
Het wordt wel weer wat.

Ik kon het niet laten dus even snel een paar instrumenten erop geplakt:
cockpit8.jpg

Ga je niet te snel Berto, moeten de instrumenten huizen niet eerst zwart :? Wel grappig met dat reliëf. 8)

@ Arvid,
Interieurtje af en half vast ingebouwd, dat wel :yes:
De rest.......ben bang van niet :nooo:

@ Phoenix,
Da`s een mogelijkheid en meer "schaal" dat ben ik met je eens.
Maar ik wil eens kijken of ik een iets andere kleurstelling kan maken met de instrumenten waardoor de instrumenten duidelijker uitkomen.

Ik kan dan later altijd nog besluiten om de instrumentbehuizing zwart te maken :turn-l:

Mhhhh, dit kan ook nog:
cockpit9.jpg

Maar weet niet of dit zaligmakend is, dat ligt o.a. aan mijn schilderkunsten en weet niet of een heel zwart panel nou mooier is (zie je wel mijn slechte schilderkunst minder :wink: )

Gewoon voor zo echt mogelijk gaan, krijg je later ook geen spijt...
:teacher: En zeker niet met puur zwart de boel verven, maar heel donkergrijs (paar druppeltjes wit door het zwart)

WV zei:
En zeker niet met puur zwart de boel verven, maar heel donkergrijs (paar druppeltjes wit door het zwart)
Dat is waarschijnlijk voor de volgende "schaal" kist :wink:

je hebt antraciet, dat is waarschijnlijk wat je zoekt voor net niet zwart

En alle stickers geplaatst:
cockpit11.jpg

Hier en daar nog wat schilderen en handels etc aanbrengen en dan is het bijna klaar voor inbouw.

Maar eerst nog even wat hoofdbrekens opwerpen om een goed (en stil) mechanisme te maken voor de schuivende cockpitkap :?

En even in de P-40 gezet om te kijken hoe het er ongeveer uit komt te zien en ik moet zeggen het wodrt wel wat..........

cockpit12.jpg

cockpit13.jpg

cockpit14.jpg

Het voorste instrumenten panel komt nog wat omhoog.
Het hout bij de openingen voor de voetpedalen moet nog weg worden gesneden.
De bodemplaat moet ook groen worden maar deze wordt nog vervangen.
De stoel komt nog iets naar voren.

cockpit15.jpg

En al even een (iets te kleine :evil: ) piloot zonder benen :( erin gezet 8)
Hier komt nog een nieuwe plaatsvervanger voor :wink:

Je zou inderdaad bijna gaan denken dat dit subforum over vliegtuigen gaat :P

Ziet er allemaal zeer mooi uit Berto, dit wordt een erg mooie kist!

Wordt ook weer een aardige kist die, nog wel statisch dan, toonbaar genoeg is voor 20 mei :P

En weer wat details toegevoegd:
cockpit16.jpg

Ik heb eens een keer extra instrument stickers van Bob Dively kits gekregen dus hiermee kan ik nog wat kleine extra details toevoegen.

Het begint steeds meer een "schaal"kist te worden :lol:

Back