Berto:
Een paar Tips:
VERZWAAR de droptank met wat lood aan de onderkant. Bij PHBlue is een aantal jaren geleden de (erg lichte) droptank de oorzaak geweest van een zware crash met een jet, de lange tank kwam omhoog zetten na release en kwam klem te zitten tussen gear en wingtip.
Opgestuwd door de stroming onderlangs.
Met wat lood er in VALT hij ook en komt niet omhoog zetten.
De SM Y-kabel is in jouw geval niet bruikbaar, je kunt er alleen een uitslag mee beperken, vertragen.
Ik zal even nakijken of dit op ailerons wel toepasbaar is, maar hetzelfde effect bereik je door de "ouderwetse" manier van het heveltje onder een hoek te zetten, scheelt je 40€.
In de botenwereld heb je in ieder geval bij Robbe/Futaba een module waarmede je vele functies achter elkaar kunt laten afgaan, hoe het precies werkt weet ik niet maar voor dit soort one-off schakelingen misschien wel bruikbaar.
Verder lees ik de term, Low Bypass van iemand. Tenzij ik op school even heb zitten slapen is dit weer zo'n modelviegers Nederlengelse term...een bypass aan je hart die te laag is uitgevallen?
De term heet formeel een lo pass ofwel gewoon op se Hollands lekker laag voorbij scheuren...
Verder leuke kist, ik vlieg de Kyosho P40 met een Laser 13cc er in, prima combo en de uitlaat komt ACHTER de motor er uit, zie je vrijwel niet. Maar met de TF kun je veel meer kanten op, de Kyo is al bespannen.
Een alternatief voor het gear(heb niet je hele draadje gevolgd, misschien weet je het al) is dat van Gerhard Kenner:
http://www.ezfw.de/