P-40E Warhawk (verkocht)

Mhhh, ik zal er eens verder in verdiepen of dit een optie is, maar momenteel kom ik ook wel uit met de kanalen op de laatste manier.

Ik kon het niet laten dus al even het cockpit setje aan het "passen" geweest:
cockpit4.jpg

cockpit5.jpg

cockpit6.jpg

Er komt nog heel wat bijkijken om het passend te maken en ook zo dat de cockpit n og werkend te krijgen is maar het gaat lukken :yes:

geweldige kist Berto
even terug komend op de vraag
Mocht er iemand interesse hebben in deze of andere kits van Bob Dively dan is dat te regelen
ik zoek nog een mooie cockpit set voor me sea fury (van top flite). maar die staat er bij Bob Dively niet tussen (of ik heb niet goed gekeken)

Erg deftig 8)
Plaatjes van RC-scalebuilder zijn wel een beetje 'clean'.
Je moet ze voor een realistisch uiterlijk nog wel een beetje 'wheateren'.
succes!

@ juan30,
Ik ben ze ook niet tegen gekomen op de site van Bob Dively maar ik weet ondertussen wel dat ze veel meer hebben dan op de site aangegeven.
Ik zal eens contact met ze opnemen of ze een Sea Fury cockpit kit hebben voor de Top Flite kit.

Top Flite zelf heeft wel een Sea Fury cockpit kit, nr 8412.

@ Huib,
Het gaat zeker wel wat worden maar er zal best nog veel tijd in gaan zitten.
En natuurlijk gaat deze kist vliegen al is het maar èèn keer :roll:
Had het maar geen modelvliegtuig moeten worden 8)

@WV,
Ben ik met je eens, de voorbeelden van RC scalebuilder lijken wel als nieuw en da`s ook niet geheel de bedoeling.
Nu kan ik gelukkig niet zo netjes schilderen dus dat weatheren wordt er bij mij meteen ingebouwd ;)

Berto:
Een paar Tips:
VERZWAAR de droptank met wat lood aan de onderkant. Bij PHBlue is een aantal jaren geleden de (erg lichte) droptank de oorzaak geweest van een zware crash met een jet, de lange tank kwam omhoog zetten na release en kwam klem te zitten tussen gear en wingtip.
Opgestuwd door de stroming onderlangs.
Met wat lood er in VALT hij ook en komt niet omhoog zetten.

De SM Y-kabel is in jouw geval niet bruikbaar, je kunt er alleen een uitslag mee beperken, vertragen.
Ik zal even nakijken of dit op ailerons wel toepasbaar is, maar hetzelfde effect bereik je door de "ouderwetse" manier van het heveltje onder een hoek te zetten, scheelt je 40€.

In de botenwereld heb je in ieder geval bij Robbe/Futaba een module waarmede je vele functies achter elkaar kunt laten afgaan, hoe het precies werkt weet ik niet maar voor dit soort one-off schakelingen misschien wel bruikbaar.

Verder lees ik de term, Low Bypass van iemand. Tenzij ik op school even heb zitten slapen is dit weer zo'n modelviegers Nederlengelse term...een bypass aan je hart die te laag is uitgevallen?
De term heet formeel een lo pass ofwel gewoon op se Hollands lekker laag voorbij scheuren...

Verder leuke kist, ik vlieg de Kyosho P40 met een Laser 13cc er in, prima combo en de uitlaat komt ACHTER de motor er uit, zie je vrijwel niet. Maar met de TF kun je veel meer kanten op, de Kyo is al bespannen.

Een alternatief voor het gear(heb niet je hele draadje gevolgd, misschien weet je het al) is dat van Gerhard Kenner:
http://www.ezfw.de/

@ Arvid,
Zekers zo stukje bij beetje komen we een stapje verder :P

@ Richard,
Bedankt voor de tip wat betreft het verzwaren. Nu jij het zo zegt zit daar een risico in met een "te lichte" tank.
Denk dat het er ook wel stom uitziet als mijn "lichte" tank naar beneden zou "zweven" ipv "vallen".
Dus die gaan we verzwaren :wink:

De SM Y-kabel had ik even snel bekeken maar ik kon er ook niet direct uithalen of dat voor mij wel toepasbaar zou zijn maar jij zegt (waarschijnlijk) van niet dus gaan we ook niet toepassen, thanxs.

De ouderwetse manier stond al in de planning na het "kanalen tekort".

Een "boot-module" voor extra kanalen is wel leuk maar nu ook weer niet een must dus hier zie ik van af, met het combineren van wat extra (niet vlieg gerelateerde) functies is ook niets mis en kom ik goed uit.

Yep, het moet Low Pass zijn (al zou ik wel eens een Low ByPass willen zien in de modelvliegwereld, hoe zou dat eruit zien :? ).

Uitlaat achterop de motor is wel makkelijk. Ik ga de OSmax FS120 toepassen en met een flexibele uitlaat is deze ook binnen de motorkap te houden en komt de uitlaat er net bij de Cowl flaps niet onderuit.
Dus geen uitlaat buiten de motorkap 8)

Het gear wat bij deze kist zit is het Robart pneumatische gear met Robo struts dus dat ga ik ook gewoon toepassen.

Mooi hoor zo`n neus.

Misschien ten overvloede maar als je niet het gehele topic hebt bekeken hier hoe het eruit komt te zien bij mijn P-40.

De motor tijdens het uitlijnen:
p40-13.jpg

Met de motorkap erop:
p40-14.jpg

En van voren gezien (de motor stond hier nog niet geheel uitgelijnd maar dat is inmiddels verholpen):
p40-15.jpg

En zo moet het eruit komen te zien als alles is gemonteerd (TF opstelling) geen uitlaat uitwendig te zien :) :
uitlaatopstelling.jpg

Richard Branderhorst zei:
In de botenwereld heb je in ieder geval bij Robbe/Futaba een module waarmede je vele functies achter elkaar kunt laten afgaan, hoe het precies werkt weet ik niet maar voor dit soort one-off schakelingen misschien wel bruikbaar.

In het boek "schakelingen voor modelvliegtuigen" oid, ik dacht uitgegeven door Muiderkring staat een schakeling voor een wieldeur-sequenser. Misschien heb je er iets aan.

WV zei:
In het boek "schakelingen voor modelvliegtuigen" oid, ik dacht uitgegeven door Muiderkring staat een schakeling voor een wieldeur-sequenser. Misschien heb je er iets aan
Dat is een schakeling welke meerdere servo`s in een bepaalde volgorde kan laten bedienen met maar 1 kanaal, maar dit is dus niet afzonderlijk te schakelen.

Ik heb nu zo`n Landing Gear Controller van Jon en deze gebruik ik voor de staartwiel deuren.

Maar voor "op zich zelf staande" schakelingen is dit niet geschikt.

De SM Y-kabel is in jouw geval niet bruikbaar, je kunt er alleen een uitslag mee beperken, vertragen.
Volgens mij voor het eerst dat ik Richard moet corrigeren. :wink:

Ik citeer van de SM-site.
Mit dem programmierbaren V-Kabel 2 können Sie vier Servos auf einen Kanal legen und trotzdem für jedes Servo getrennt die Laufrichtung, die Mittelstellung, die Servowege, die Wegbegrenzung, die Stellgeschwindigkeit und sogar eine Fail-Safe Position einstellen!

Ik kan het ding voor rolroeren, flaps, airbrakes, dubbel aangestuurde hoogteroeren etc. niet anders dan als geniaal bestempelen.

Waarvan akte! :wink:

jan.

Hoi Jan,
Ik heb 4 van die V-kabels in gebruik, maar heb ze nog nooit toegepast op de ailerons, dwz tussen de linker en de rechter. Wel om bvb aan één kant de aileron uitslag tussen twee ailerons, op elkaar af te stemmen, of bvb om de buitenste wat verder te laten uitslaan als de linker.

Het komt er dus op neer, wil je een beetje differential inbrengen, dat bvb bij een linkerbocht het LI aileron gewoon vol up gaat maar de rechter bvb maar 50%naar beneden, dat is geen probleem, dat kun je er gewoon mee.
Maar ik moet even kijken of je dan bij vol rechts UP ook 50% DOWN op de linker kunt programmeren. Ben nu thuis dus ik kijk dat morgen even na.

Feit is wel dat je de beide rolroeren echter nooit als flaps kunt laten werken via zo'n V-kabel, dan wordt het orgel vals. Je kunt altijd maar één FUNCTIE corrigeren met zo'n kabel.
Er gaat natuurlijk niks boven een goede zender met een stuk of 20-25 mixbare "kanalen".......Maar ik droom nog wel wat langer door, vroeg of laat komt deze methode van besturing er toch wel.

Berto, mocht je de lelijke plastic spinner willen vervangen, bij Krumscheid hebben ze wel een passende.

Ik had er drie ( 3 ) in de DG-800: voor de ailerons, de flaps en de rempkleppen.

En je kon ermee wat hieboven beschreven staat. :P

Het 'orgel begon echter inderdaad vals te spelen' als bv. de op de zender ingestelde servo-weg ruzie kreeg met de op de V-kabel ingestelde weg.

Zal wel onkunde van mijn kant geweest zijn . . . :yes:

Als je een gyro op je ailerons wilt: ja, dan heb je inderdaad niks aan een V-kabel. :nooo:

jan.

Jan,
snel even voordat we Off Topic weggeschoten worden:
Om remkleppen of flaps mooi synchroon te laten lopen is de V-kabel ideaal, daar heb je ook maar één functie per 2 servo's.

Wil je echter nu de flaps mee laten lopen met de ailerons, of de ailerons als flaps laten meewerken, dat kan NIET via zo'n V-Kabel. Dat MOET via twee "kanalen" en dan kun je de uitslagen sowieso al helemaal instellen op de zender.

Ik gebruik de V-kabel nu ook op m'n Hotspot, tussen de gear en de wieldeuren, als sequencer, gaat mooi door de snelheid van ieder afzonderlijke uitgang af te regelen...het is schitterend dat je de snelheid PER "richting" kunt instellen, dat kan zelfs mijn FC28 niet!.
ik mis alleen nog een DELAY feature :P ....of een sinusachtig verloop van de snelheid.....tja, het is ook nooit goed genoeg he..

Mooi man :D ik kon ook geen mooiere oplossing vinden en heb ,m ook zo gedaan ,uitlaat onder de kleppen ,zie je ,m gewoon niet 8)
jr9mk4.jpg

blijft dat een beetje schoon? kan me voorstellen dat je een heel spoor krijgt van olie en troep

Als je een schone kist wil dan moet je elektro gaan vliegen :wink:

Je zal heus wel een olie spoor kunnen krijgen maar dat heb je als de uitlaat aan de zijkant van de romp uitkomt ook dus daar zou ik niet zo`n probleem in zien :|

Back