P-40E Warhawk (verkocht)

Gisteravond de hele avond bezig geweest om het intrekbaar staartwiel met de deuren goed afgesteld te krijgen.
Het staartwiel gaat pneumatisch en de deuren mbv een servo welke in de staart zit.
Met behulp van de THomson Landinggear ControllerWorden eerst de deuren geopend, dan de servo voor de luchtschakelaar bediend en het wiel gaat uit. Bij intrekken eerst het wiel in en dan de deuren dicht.

Zie hier het filmpje::
P40 tailwheel door test 2

Nu de afwerking van de deuren etc.

Hoi Berto,

Ik zag dat je de lier servo geinstalleerd had. Werkt echt super :thumbsup:
Wordt een mooie kist.
Klaar voor de volgende schaalmeting??

Groet Huib

Die lierservo dat wordt wel wat, moet alles wel goed uitlijnen maar het werkt ten minste.

En ja, komende schaalmeeting moeten we erbij kunnen zijn, of ie vliegend is beloof ik nog niet maar ga wel m`n best doen hij moet nu eens af.
Heb wel wat moeten regelen met het thuisfront en werk want het weekend erop is er een Citabria / Decathlon meeting :D

Ha die Berto

Noem me maar een pietlut maar bij mij is gear up dat het wiel binnen is en gear down dat het wiel uit is :twisted: .
Maar voor de rest werkt het wel prachtig.

Groeten Onno

Jij bent de eerste die het opvalt, ik heb het ook wel gemerkt maar dacht laat het lekker zo staan en hoor de zeurpieten wel (jij dus :wink: ).
Hoe het kan weet ik niet maar tijdens het uploaden naar de computer en bewerken is het geluid tov het beeld wat verschoven :?

Heb ik wel eens eerder gehad weet je nog?
De klap van de Tipsy Nipper hoorde je al voordat de kist de grond in ging :?

Maar het werkt wel en da`s het belangrijkste :yes:

Geluid verschoven? 8O

Ik zie niets bijzonders. :nooo:

Behalve dat de snelheid waarmee eea. zich afspeelt niet erg scale-like is. :?

Kun je de snelheid niet regelen? :(

Of er air-restrictors tussen zetten? 8)

jan.

Geluid verschoven klopt wel, op den duur gaat het gear tegengesteld aan wat ik zeg :-(

de snelheid is niet geheel schaal maar ik heb nu alleen het tailwheel direct aangesloten.
De snelheid wordt beter (minder dus) als ik ook het hoofdlandingsgestel aansluit en dan kan ik nog restrictors toe gaan passen.

Ik heb zelf geen regelbare restrictors op mijn 2 luchtschakelaars van Robart, geloof dat Onno er 1 heeft die dat wel kan dus die ga ik denk maar eens meenemen ;-) (hierbij weet je het alvast Onno :-) )

Zo vandaag oppasdag en als die kleine slaapt heb ik wel even tijd om iets te rommelen.

Hee Ruben,

Dank je, heb jij ook een intrekbaar staartwiel + deuren en verschuifbare cockpit??

Wat de link betreft dat zijn voor 99% de "standaard" stripings, heb er al uren op doorgebracht maar nog niet iets gezien wat mijn aandacht trok.

Vanochtend de flapservo`s gemonteerd:
p40-83.jpg

p40-84.jpg

En de kist even kompleet in elkaar gezet en op de weegschaal gehad:
p40-85.jpg

p40-86.jpg

Het model weegt nu exclusief:
- propellor,
- gloeiautomaat,
- gloeiakku,
- roerhoorns + aansturingsstangen/kabels,
- spuitwerk,

5200 gram

Ik gok dus nog steeds op een vliegklaar gewicht van 5500 gram :roll:

Dank je Teus,

Jij kent dat probleem dus ook, zo doe je weken wat maanden niets aan een bepaalde kist terwijl je helemaal verliefd op dat model bent.
Dan zie je een bouwdraadje van net zo`n type en dan krijg je dat "schuldgevoel" dat je die kist eigenlijk af moet maken.

Althans dat kreeg ik door dat draadje over die Wellington, en nu het meeste van ons weer vliegt en het aardig op rolletjes loopt mbt tot die canopy en staartwieldeuren heb ik er weer helemaal zin in.

Ik hoop komende zaterdag tijdens mijn baliedienst het onderste staartgedeelte van de romp te glassen en de vleugels te schuren.

voor deze zomer moet ie toch 1 keer zijn wielen los van de grond moeten kunnen krijgen :lol:
(en dan kan ik verder met mijn TF P-51d Mustang, TF F4U Corsair en de TF AT-6 van Onno, zat te doen dus nog)

(en ga jij binnenkort weer eens beginnen aande Hellcat ook zo`n mooie kist)

Schande Teus :evil:

Maar je zal er wel een goede reden voor hebben zo iets al andere hele mooie kisten, toch :|

Zo even bepaald waar de uitlaat komt te zitten:
p40-87.jpg

En met de kap erop zie je dit:
p40-88.jpg

Hier komt ook de aansluiting om de luchtfles op te pompen.

Zo ook de aansluiting van de luchtfles geplaatst, met de vleugel erop ziet het er nu zo uit:
p40-89.jpg

Of ik ook de tankvulling hier plaats dat weet ik nog niet.

En de plaatsing van alle servo`s (behalve gas) in de romp:
p40-90.jpg

De luchtschakelaar (op de foto aan de onderzijde) wordt nog vervangen door de regelbare luchtschakelaar van Onno.
De gasservo komt aan de zijkant tegenover de luchtschakelaar servo (dus op de foto aan de bovenzijde).
Doordat er een schaal cockpit interieur wordt ingebouwd moet de luchtfles veel verder naar achteren gemonteerd worden.
Ook de servo`s van richtingsroer en hoogteroer, deze zitten normaal op de plaats waar nu de verlaagde cockpitvloer zit, deze servo`s zijn nu naar achter verplaats en liggen onder de luchtfles.

Ook wordt de motor nog vervangen door de motor welke eens op mijn Stinson Reliant zat.
Het verschil met de huidige motor is dat ik weet dat die motor loopt en die is voorzien van een ingebouwde brandstofpomp (de motor die er nu opzit heb ik al heel lang maar heb ik nog nooit op een kist gehad dus of die het doet?!?!?!?).

Berto zei:
Hee Ruben, dank je, heb jij ook een intrekbaar staartwiel + deuren en verschuifbare cockpit??
Nee ik had het eigenlijk over die video :lol: bij mij is up gewoon gear uit :P
Wat betreft die kleuren zou je eens kunnen kijken op www.warbirdcolors.com er staan geen kleurenschema's op die site maar wel mooie ''schaalverf''.
Zelf heb ik die verf ook, nog niet gespoten maar ik heb er al wel een hoop goede dingen over gehoord. Succes met het uitzoeken van je kleurenschema!

Vwb. schema's: ergens op het 'waardevolle links' draadje wordt die Russische site genoemd, die Richard Branderhorst er ooit op gezet heeft.

Daar staan vast ook heel veel schema's. :P

Ik schat op pagina 3. 8)

Effe kijken: ja hoor, pagina 2. :wink:

http://wp.scn.ru/en/ww2/f/375/3/0

jan.

Zo gisteravond even bezig geweest met de Landing Gear Controller en het is gelukt :banana:

De staartwiel deuren gaan open, wiel komt uit, wiel in, staartwiel deuren gaan met een vertraging dicht.
Dit werkt :D

Op naar het volgende ;-) (en nog een striping uitzoeken :? )

Back