P-40E Warhawk (verkocht)

Busje aan de uiteinden biedt geen soelaas het klapperen blijft :cry:

Zeilservo is een optie maar die prijs he :(

Je zou hem er tijdens een rugvlucht met open cockpit uit kunnen laten vallen. Chuutje en zo. Gaaf idee
Maar dan een Warbird neerzetten zonder piloot????
Dacht het niet!!!!!

Berto zei:
Een rondkijkend hoofd............
EN
Een arm die kan draaien om door de open cockpit naar het publiek te zwaaien......................... :?

O help waar eindigd het :?: :( :?:

Nu we toch bezig zijn:
- Werkende pedalen, gashendel en stick, zodat handen en voeten meebewegen.
- 'werkende' machinegeweren
- navigatielichten (als die er tenminste op horen)

Ik verzin ze wel... :wink:

Echt geweldig dat filmpje.
Ik had wel eens een saluerende jet-piloot ergens op dit forum gezien, maar dit slaat werkelijk alles!

Hmm, zo gek zijn mijn ideeen dus niet... :wink:

Berto zei:
Zomaar ineens weer een gedachten spindel in die vroege kop van me.

Een rondkijkend hoofd............
EN
Een arm die kan draaien om door de open cockpit naar het publiek te zwaaien......................... :?

O help waar eindigd het :?: :( :?:

Een werkend boordkanon, dat dood en verderf onder de vliegtuigen van uw medemodelbouwers zaait??? :sniper:

Ik geef toe; je houd geen vrienden over, but what a way to go :lol:

Mhh, ik denk dat ik maar geen ideen meer opwerp want ze worden er hier agressief van :(

Maar nee, geen medemodelbouwers beschieten dan heb je hou je zeker geen vrienden meer over en de modelbouwers zijn toch je beste vriend?

Dus geen werkend boordkanon.

M aar die volledig meesturende piloot is wel erg mooi, gelukkig zit mijn gevechtpiloot niet in zo`n open kap dus heeft het niet veel nut om dat te doen.

Eens kijken of ik dat draaiende hoofd en zwaaiende arm wel ga toepassen.

We zullen zien.

De uitlaten zijn nu ook "verzonken".
p40-44.jpg

p40-45.jpg

Vanmiddag worden de interieurs besteld voor de P-40, P-51 en F4U dus dan wordt het daar even op wachten :|

dus dan wordt het daar even op wachten
Kun je intussen mooi even openingen in de uitlaten slijpen!

Wel wuivende piloten, maar potdichte uitlaten: dat kan natuurlijk niet, dat begrijp je ook wel. :wink:

jan.

Het is dat je erover begint Jan.

Ik zat gisteren toen ik ze vast had gezet ook al te denken van: "eigenlijk moeten de uitlaten open worden gemaakt".
Dus wie weet ga ik daar binnenkort maar eens aan beginnen :wink:

Mhhh, en zo wordt het project steeds uitgebreider :P

Haaa cool een P-40 ! ook mijn favo warbird !
Deze is wel heel heel heel erg mooi hoor waar je aan bezig ben.
Ik heb er ook een en hij is bijna klaar !
Ondanks het een ARF van kyosho is ben ik nog aardig zoet geweest met aanpassingen ,versterking van de vleugel, 90 graden retracks ,OS 8.5 4 takt
met helistarter en ben nog niet klaar ,achtervleugel en hoogteroer vind ik wel erg zwakjes op dit model ,ga die ook nog vervangen denk ik.

i724pk.jpg

i727uc.jpg

Hee T800,
ook mijn favo warbird
Mijn favo warbird is eigenlijk de P-51d Mustang maar deze P-40 kwam "even" tussendoor en is een goede 2de (en op de derde de F4U Corsair 8) ).

Maar die ARF is ook echt mooi om te zien, je hebt het model nog helemaal niet gevloegen?

Ik ben wel benieuwd naar zijn vliegeigenschappen is wel een maatje kleiner maar toch een mooi kist en redelijk snel vliegklaar :wink:

hou hem in ieder geval heel........

Ha de P-51 ,daar heb ik er ook 2 van ,geweldige jagers !
[heb een fototje geplaatst bij flying styro's van mooiste van het stel]
Maar de P-40 is me favo door z,n uitstraling ,zeker die flying tigers waren erg cool ,niet door de prestaties ,daar waren zero's en helemaal de P-51
de besten in.
Ik zal ,m zeker heel houden 8) ik heb begrepen van andere bouwers die er al mee gevlogen hadden dat ie erg makkelijk te besturen is ,zelfs vergelijkbaar met een trainer ,dus ik ben ook erg benieuwd :D
GrtZzZ

@berto;

de slag van een luchtcylinder kan je event. met een katrollensysteempje langer maken.

als je de uitlaten open maakt, moeten ze natuurlijk ook functioneel...... :P

@ nico v kooten
de slag van een luchtcylinder kan je event. met een katrollensysteempje langer maken
Klopt maar als ik het met een luchtcilinder zou doen dan heb ik ook weer een regelaar of in ieder geval een luchtschakelaar nodig en die zijn ook weer niet goedkoop zat ik me later te bedenken.

Ik zou ze gelijk kunnen laten gaan met het gear, "wielen uit is kap open" maar dat wil ik niet.
Ik wil onafhankelijk de kap kunnen openen en sluiten.

Dus deze optie valt af.

als je de uitlaten open maakt, moeten ze natuurlijk ook functioneel...... :P
Bij de "grotere" modellen wordt dit ook wel gedaan maar bij dit formaat is dit bijna niet haalbaar.
Tuurlijk alles kan maar ik zie er vanaf, ik laat de uitlaat bij de (waarschijnlijk werkende) cowl flaps uitkomen, dus geen uitlaat in het beeld :)

Onno probeert mij wel eens lekker te maken en dan krijg ik dit soort plaatjes opgestuurd:
P40PullingUpWheels.jpg

Deze wou ik jullie niet onthouden :P

Mooie foto!!!..

Al naar de wielen gekeken T800?

Op de kyosho staan ze namelijk naar binnen.

Ik heb ze ook naar buiten gezet, zijn echter niet intrekbaar.

Overigens vliegt de Curtissp40 van Kyosho zeer makkelijk.

Als je met rolroeren kan vliegen, vlieg je zo weg met deze kist.

p40.jpg

Johan

Back