P-40E Warhawk (verkocht)

Nop, die uitlaat wordt netje weggewerkt.

Het wordt zoals Top Flite aangeeft als volgt:
uitlaatopstelling.jpg

Zo valt alles netje binnen de kap.

Grt,
Berto.

Zo even om mezelf lekker te maken :mrgreen: alle drie mijn TF warbirds op een rij gezet.

de%203%20WarBirds.jpg

De Mustang is in opbouw (al zo`n 4 jaar :( door alle andere "projekten")na een crash door een kapotte zenderakku :evil:
Deze kist is kompleet met pneumatisch intrekbaar landinsgestel (ook staartwiel) en ik heb er een motor voor (zie ook Top Flite P-51d Mustang)

De P-40 is bijna klaar en kompleet (als ik de motor van de Stinson haal :? ).

De F4U Corsair moet nog heel veel aan gebeuren en daar moet ik tzt nog een motor en een kompleet pneumatisch systeem voor kopen maar dat zie ik dan wel weer (het draadje is al geopend zie:F4U-1A Corsair van Top Flite).

Ik probeer ze nog steeds voor komende zomer te laten vliegen maar of het lukt :roll:
Ik ga in ieder geval m`n best doen.

Jullie zien het wel weer.

Greetingz,
Berto.

Yep, ik ben was al aan het sparen maar tussendoor gaat het geld steeds op aan andere dingen maar ik weet niet wat (of komt dat door de ander projekten :? ).

Binnenkort toch weer eens op zoek gaan naar een OSmax of Saito 120 :(

Grt,
Berto.

Hehe we zijn weer begonnen met de P-40 :)
Na een week of 2 van weinig bouwtijd door de diverse verplichtinge, overwerk en andere projekten rustig maar de draad opgepakt.

In deze 2 weken heb ik ook lopen dubben wat ik nu met de P-40 ga doen.
1 een snelle afbouw maar dus minder schaal
of
2 een langere bouwtijd maar een meer schaal uiterlijk.

Het is dus nr 2 geworden dus dat betekent weer heel veel teken, denk en bouwwerk.

Wat gaat er nu zoal aangepast worden:
- cockpit kap wordt schuifbaar en bedienbaar vanaf de zender gemaakt,
- er komt een Bob Dively cockpitkit in (zie ook Iemand ervaring met Bob Dively Models cockpit kits (dus als iemand interesse heeft dan kan ik die meteen mee bestellen)),
- het idee komt naar boven om ook de P-40 uit te voeren met droptanks (in ieder geval het aanbrengen van het mechanisme :) ).

Hier alvast de start van de schuifbare cockpit kap (nu is er geen weg meer terug :lol: ).
p40-16.jpg

p40-17.jpg

Voor de inbouw van de cockpit kit zal er weer een hoop breekwerk gedaan moeten worden dus maar even snel een kitje bestellen dan kunnen we vlot aan de slag.

Ook het staatwiel zal worden voorzien van werkende deuren, ik weet nu wat ik fout deed en heb mooie voorbeeldevan RCscaclebuilder kunnen afhalen dus dat gaat ook weer helemaal goed komen :D

Op naar de volgende update :yes:

Grt,
Berto.

Zo vanochtend weer even een klein uurtje gehobbyed :)

De cockpit wil ik iets "verzinken" want een rand van +1 mm is niet echt op schaal dus daar moeten we wat aan doen.

Dit was de situatie:
p40-18.jpg

En zo zit het voorruitje nu:
p40-19.jpg

p40-20.jpg

Eens kijken of ik vanavond het achterste deel kan "verzinken".

Greetingz,
Berto.

We zij zeker wel weer goed bezig :lol:

De voorruit is "verzonken" nu de achterruit nog.
p40-21.jpg

p40-22.jpg

p40-23.jpg

Dat was dat.

En weer even kijken hoe het geheel eruit komt te zien:
p40-24.jpg

p40-25.jpg

p40-26.jpg

p40-27.jpg

p40-28.jpg

Het wordt wel weer wat, nu is het even afwachten op de bestelling bij Conrad om het geheel werkend zien te maken.

Volgende probleem is de servo plaatsing, ik wil een schaal cockpit van Bob Dively gaan monteren maar dan moeten de servo`s een andere plaats krijgen daar gaan we nu maar eens mee aan de gang.

Grt,
Berto.

Zo dat was even wat breekwerk :hammer:

Ondanks dat ik de cockpit kit nog niet heb heb ik alvast de bodem en servoplaat in de cockpit verwijderd.

Houdt ook in dat de servo`s straks weer een nieuw plaatsje moeten krijgen maar dat kan nog net in het achterste gedeelte waar de vleuegl op komt te liggen (moet ik alleen nog kijken waar de luchtfles komt te liggen straks :? ).

Zo was het:
p40-29.jpg

Na het verwijderen van de servoplaat, in de kleine rechtse ruimte komen nu de servo`s:
p40-30.jpg

En ook de oude cockpit"vloer" er uit:
p40-31.jpg

Op naar de volgende klus, het staartwiel en de romp aldaar.

Grt,
Berto.

Zo te zien ben ik niet de enige Berto. Dat wordt een knap stukje pielen om daar de servo's in te krijgen.

Groet Huib

huib zei:
Dat wordt een knap stukje pielen om daar de servo's in te krijgen
Opzich valt dat pielen nog wel mee.
Er kunnen als het moet makkelijk 3 servo`s naast elkaar maar het worden er maar 2.

De gasservo wordt namenlijk een mini (of zelfs een micro) servo en komt direct bij de motor te liggen.
Dus hoeven alleen de richtings- en hoogteroerservo er daar te zitten.

De luchtfles, luchtschakelaar en servo hiervoor komen in het midden van de vleugel te liggen naast de bom-drop servo.
De rolroeren worden elk aangestuurd door een miniservo.

De elektromotor voor het bedienen van de cockpitkap komt aan de voorzijde onder de motorkap te liggen.

Dus op zich moet het allemaal goed kunnen.

Berto,

Dat breekwerk heb je netjes gedaan ziet eruit als een heel lastig klusje.

Gaat er super uitzien en zie de landing al voor me in gedachten, met het onderstel uit de flaps uit en de cockpit open 8) .

Ton

Allen bedankt voor jullie lovende woorden, ik ga ervan :oops:

Zelf zie ik de kist ook al vliegend voor me maar ik ben bang dat ik nog even geduld moet hebben :(
Zeker als Arvid me net als gisterenavond van het werk gaat houden :wink: (ach dat is in ieder geval voor een goed doel :D ).

Ik hoop dat vandaag de onderdelen van Conrad worden geleverd dan kan ik een begin maken met het cockpit systeem.
Eens kijken of ik hetgeen wat in m`n hoofd zit in werkelijkheid werkbaar kan maken :roll:

Ik hou jullie zoals gewoonlijk op de hoogte :lol:

Ho ho, ik jouw van je werk afhouden? Hmmmm, ook al post ik op dit moment niets, het maken van de hoofddeuren van de Corsair gaat op dit moment lekker, moet je alleen niet met Berto aan de lijn zitten...... :wink:

Maar inderdaad, was een goed gesprek, is ook zeker veel waard. :D

Laten we vanavond maar een keer niet bellen Arvid dan kunnen we beiden verder met onze Warbird :)

Maar we zijn aardig op weg zo, dus dan is het niet erg het is tenslotte voor een goed doel :wink:

Even wat anders........
Conrad is binnen ik heb nu dus alles in huis om te beginnen aan het zien werkend te maken van de cockpitkap dus daar gaan we vanavond maar eens aan beginnen.

Ik zal wel wat foto`s post van het "systeem" wat ik wil gaan maken.

Lijkt me een strak plan Berto.

Groet Huib

p.s. Je foto's komen even niet meer door. Serverproblemen?

Ik ben bezig met het cockpit mechanisme en dat wil aardig lukken.

Alleen ligt momenteel de server er weer uit :evil:
Deze week al de 3de keer (gisteren ook al 2x) en ik begin het onderhand een beetje zat te worden dus wie weet binnenkort maar eens "verhuizen" :evil:

ik heb wel foto`s gemaakt dus zodra alles weer online is een update :)

Momenteel is het om te huilen :cry:

Back