P-40E Warhawk (verkocht)

hey berto!

Heb net deze avond heel het draadje eens doorgenomen,gewoonweg zot!!

Zo'n luek vliegtuig dat dat is /wordt! super ik volg dit draaije zeker op!!!

greetz

Hee Sven,

Dank voor je reaktie.

@ Gerald,
Bedankt voor de tip, jouw manier gaat werken.

Ben gister avond even bezig geweest met de linker zijde (de minst gebolde) Ik heb de flap verwijderd, de achterlijst ondersteund en het gedeelte wat omlaag moet verzwaard.
Toen de verfstripper erop en de vleugel gelijkmatig verwarmd op het deel waar die wat gebogen moest worden.

Tijdje laten afkoelen, gewichten verwijderen en............................. De achterlijst is al een stuk rechter :banana:
Ik moet nog een klein stukje doen maar daarna zal de flaps links netje s aansluiten.

Dan rechts nog even onderhanden nemen maar op deze manier schijnt het helemaal te gaan werken.

Nogmaals dank :thumbsup:

Berto.

Als je hem in het rek legt, dan even klemmentussen 2 latjes.
Dan blijft die ook recht.
Heb je daar geen zorgen meer over.
En kun je hem snel vliegend maken.

han.

berto,

wat gebrui jij als geleidingsrail voor je cockpit? en waar kun je dat kopen?
ik wil de cockpit van mijn focke-wulf ook schuifbaar maken maar dan met één enkele rail onder het turtledeck ( die aflopende bobbel achter de cockpit). de rail moet niet afneembaar zijn aangezien je dan de hele kap eraf rukt... de cockpit hoeft ongeveer maar 7 cm te verschuiven en word in de dichte positie dichtgehouden met magneetjes.

de cockpitkap word bij mij dus niet RC bestuurbaar ( te zwaar, en een kanaal te weinig op mijn zender)

Hee Danny,

Van het eerste systeem ben ik helemaal afgestapt.

Ik heb nu een I-profiel (van Conrad) welke tussen 2 houten geleiders heen en weer schuift:
cockpit17.jpg

Ook de vleugel/flaps wat bewerkt en zie hier het resultaat:

Zo was de linkerzijde:
p40-93.jpg

en zo is het nu:
p40-96.jpg

Zo was de rechterzijde:
p40-94.jpg

en zo is het nu:
p40-97.jpg

Ik denk wel acceptabel :-)

inderdaad een hele verbetering 8)

bedankt voor de info, ik heb misschien nog wat rails van mijn oude modelbaan liggen wat voor dat doel geslo.. eh..gebruikt kan worden :D

Hoi Berto,
ik zie op deze foto
p40-94.jpg

aan het uiteinde van de luchtslang een koppeling van wit kunststof, is die koppeling een beetje goed?
Ik heb er binnenkort 5 per vleugel = 10 nodig en ze moeten wel een beetje van goede kwaliteit zijn!
Vroeg me af of jij al wat praktijkervaring had met dit type koppeling, en of je deze aan zou raden?

groet,

Frank

Frank Hartog zei:
aan het uiteinde van de luchtslang een koppeling van wit kunststof, is die koppeling een beetje goed?
Ik heb er binnenkort 5 per vleugel = 10 nodig en ze moeten wel een beetje van goede kwaliteit zijn!
Vroeg me af of jij al wat praktijkervaring had met dit type koppeling, en of je deze aan zou raden?

Ik zou ten alle tijden voor "Festo" gaan Frank. Goed, betrouwbaar, enz. :D Niet dat al het andere niet goed is, maar met Festo kan je alle kanten op, van groot tot klein.

Gr. Teus

Die jongens van Festo hebben wel heel mooi spul :yes:

Wat betreft de snelkoppeling die ik gebruik heb ik die tot op heden zonder problemen toegepast.

Frank Hartog zei:
Ik heb er binnenkort 5 per vleugel = 10 nodig

:?: :?: :?: Nieuw project Frank :?: :o Of is het voor die Spitfire uit het geruchtencircuit (martin) :wink:

da's voor m'n Mig 15 van Composite ARF Teus,
hier een foto van een gereed exemplaar gebouwd door Andy Bolle uit Australië:
Mig15_flight_lg.jpg

Retracts, wieldeuren en remmen dat zijn vijf luchtaansluitingen per vleugel!
Als daar nou eens een compacte unit voor zou bestaan waar je met één beweging meerdere aansluitingen tegelijk kan maken,
een soort verdeelblokje in twee helften met o ringen ertussen hmmm.................. ff denkuh. :?

Maar ja zoals Ralf al zei, d'r zitten geen houtjes en touwtjes aan dus of deze (klassieke) jet interessant voor jouw is???
Ik open er wel een draadje over t.z.t.

groet,

Frank die 1/4 schaal spit zal en moet er komen.....

Mooi hoor :yes:

Ondertussen wordt er zo af en toe wat gebouwd aan de P-40 :roll:
De flaps zitten definitef gemonteerd, ook de rolroeren zitten vast.

Ben ook bezig de staartwieldeurservo aan het vervangen door een iets groter en sterker exemplaar.

Stukje bij beetje........................ :lol:

Vanochtend de vleugel verder afgemaakt, de flaps werken, de rolroeren doen het en het landingsgestel zit goed gemonteerd.
De vleugel is dus klaar voor het schilderwerk tzt.

Verder met de romp :roll:

Alle roeren zijn vastgelijmd en geborgd:
p40-98.jpg

We komen er wel, hopenlijk ook vliegend op de schaalmeeting dit jaar in Oss :roll:

ah, berto is ook nog wakker 8)
vind het dan wel weer zonde dat de vorige eigenaar niet voor een mooiere roeraansturing gegaan is... :?

Back