Zo . . . :|
Het is even stil geweest . . . Tijd voor bezinning, belangrijke keuzes . . . :? ( :wink: )
Wat is er aan de hand? Welnu, het volgende.
Na de laatste keer heb ik als een soort diamant-slijper (één foute beweging en een potentiele waarde van honderden euro's is naar de ratsmodee :? ), heeeeeeeel voorzichtig (met hulplijntjes ter orientatie) verder geslepen aan het kapje, en zo zag het er uit.
En nog even een totaalplaatje . . .
En nu de hamvraag: wordt het wat? :roll:
Nee. :nooo:
Het deugt niet, en (da's tenminste nog iets positiefs :? ): ik weet nu wat er aan de hand is!
Als je nog eens goed naar deze foto kijkt, dan kun je zien hoe het zit (althans, ik denk tenminste dat ik het nu doorheb . . . )
Ter hoogte van de cockpitkap is de bovenkant van de romp min of meer rond, en vlak achter de spinner ook.
Maar daar tussenin zitten over bijna de hele lengte die merkwaardige (maar o zo gave, o zo stoere!) uitstulpingen.
Je kunt zelfs goed zien dat vanaf de kap de zijkant schuin omhoog doorloopt (nota bene met rode verf aangegeven! En nog zag ik het niet . . .

)
En precies daar (ongeveer midden tussen de kap en de spinner) heb ik een spantje zitten met een min of meer ronde bovenkant!
Dus dat klopt niet, dan wordt het nooit mooi . . . :nooo:
En dus zit er maar één ding op!
(No one ever said it was easy . . .)
(Er zullen vast mensen zijn die nu denken: die brilman, die spoort niet. :nooo: Maar als ik het kapje zo laat, dan zal ik me altijd blijven ergeren aan de neus die niet deugt. Dus, voor m'n eigen 'gemoedsrust': er zit niets anders op. Het moet en het zal. :evil: (Amateur-)psychologen: hou je mond, ik wil het niet horen!)
jan