P-51D 2,6mtr afbouw/opknap project / verkocht!!!

Hoe is nu je indruk met de nieuwe motor t.o.v. de Zg-62 met vertraging?
Gr. Teus

die vlucht met de torqu master is alweer 1,5jaar geleden , maar ik denk dat ik meer vermogen heb de prop nu is 26x12 en die op de torqu master was volgens mij een 29x14 oid (hij is ietsjes groter en ietsjes dikker/ meer spoed dan de 26x12) maar het toerental is waarschijnlijk ongeveer het dubbel ;)
 
Het lijkt wel of het toerental helemaal instort boven in een looping.
Klopt dat of doe je dat zelf?

Verder een mooie vlucht.
 
Een paar fototjes van gisteren gemaakt door Bert P (Bert Bedankt!!!!)
P1040707.jpg

P1040717.jpg

P1040744.jpg

P1040747.jpg

P1040748.jpg

P1040760.jpg

P1040761.jpg

P1040764.jpg

P1040785.jpg

Na wat oefen ben ik er achter gekomen dat , het landen met minder(ongeveer 1/2) flaps beter gaat dan met "full" Flaps
Wanneer hij dan op springt dan gaat hij minder stijl met zijn neus naar boven
 
Schitterende foto`s :thumbsup:

Op de propkleur na zou je zeggen dat het en echt is :yes:
 
mooie foto's eric

vooral die ene waar je laag komt aanvliegen (6de van bovenaf "het lijkt wel echt !!")

groeten martin
 
Tsja, wat ik wilde zeggen, is al gezegd...
...Ik zou er zelf een laten afdrukken, inlijsten en ophangen als ik jou was!
 
Alles gemist van de afgelopen weken! :shock:

Daar heb ik wel bewondering voor, hoe je na zo'n schade de zaak zo snel weer oppakt
en de boel repareert. :thumbsup:

(Ik leg het eerst twee jaar weg :oops:)

Een paar opmerkingen nalv. het filmpje:

- schitterend vliegbeeld (niet te onderscheiden van de echte!) :p

- zit er een raar haperingetje in het motorgeluid (volgas)? :?

- kritiekpuntje: je maakt er wel een ragbak van! :shock: Kan het niet wat kalmer (= meer scale-like?) :confused:


jan.
 
Laatst bewerkt:
Er moet natuurlijk ook getest worden wat de kist allemaal kan hé :cool:, om niet plotseling voor verrassingen te staan bij een eventueel defect of hapering van de motor ...
 
@jan.
Gewoon dezelfde avond beginnen met de zaak te bekijken.(en verder afbreken) en beginnen te puzzelen en te plakken.

ivm de film vlucht, het was pas het tweede tankje brandstof dat die motor draaide is dus nog niet ingelopen en staat nogal rijk afgesteld (ik was te lui om een proefstand te maken)
en de motor zakt idd in toeren boven in de looping maar boven in de looping doe ik toch het gas dicht.

als je in duxford kijkt naar de mustangs, dan wordt daar met de 1:1 ook LEKKER mee gescheurd !!!
Het is ook een fighter en geen tamme transport kist ;) maar op het filmpje ziet het er allemaal sneller uit dan het werkelijk was (het zelfde geld voor de filmpjes van de beech op de film lijkt die ook te snel te vliegen )
 
Echt een mooie vlieger heb hem zelf gezien en ik kan niet wachten om hem nog eens te zien.

Voor de rest bedank ik ook iedereen voor de commentaar over de foto's die ik (Bert) gemaakt heb.

Het is zo'n 2e hobby foto's trekken en als ik daar mensen blij mee kan maken zoveel te beter.
 
Een selectie uit een groot aantal prachtige foto's die ik gekregen heb diverse deelnemers van het kampeer paasweekend in Someren.
Met dank aan de fotograven en MVC de valken.
DSC_0167dl.jpg


DSC_0192DLMedium.jpg


IMG_5073Medium.jpg


DSC_0317Medium.jpg


DSC_0788dlMedium.jpg


DSC_0713Medium.jpg


DSC_0717Medium.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooie foto`s :worship:

Op de ene laatste foto te zien lijkt het wel of je de "automatic gear extend & retract switch" aan hebt staan maar dat de "weight on wheels switch" een beetje krap is afgesteld ;-) :cool:
 
tail wheel door's

Hé Eric.

Mooi man, enne zo te zien ben je er lekker mee aan het knallen :yes:

Maar ehhhhhh,..............geen 'tail wheel door's ?????'

somerenspiegelreflex_20_.jpg


Groet Ger.
 
Hé Eric.

lekker mee aan het knallen

Maar ehhhhhh,..............geen 'tail wheel door's ?????'

Groet Ger.

Ja, hij vliegt idd lekker , maar ik heb ook nog niet gezegt dat hij klaar is ;)
een ander probleempje is dat de wieldeuren open gaan op "Full speed" :(
dus de low passes maar op half gas of minder :oops:

ps het zwarte vlek onder het stabilo was voor de FCO2 maar die trilt te hard (klitterband ondertussen verwijderd)

@ berto, ja hij zakte ietsjes door
 
@ berto, ja hij zakte ietsjes door


Eric, de grond freezen (ploegen :wink:) doen we boven de rivieren met een frees/ploeg en niet met de prop's van een Beech of een wilde Mustang :wink:
Enne, te lage luchtdruk voor je main door's ?

Ger.
 
Back
Top