P-51D 2,6mtr afbouw/opknap project / verkocht!!!

de Decals/stickers zijn binnen :D
snel effe één uitsnijden en passen/plakken
eerst de belangrijkste: op de linker vleugel
10122008.jpg

Kijk Eric nu wordt de kist echt wat aangekleder.

Nog even de stickers wat meer wheateren (zien er erg nieuw uit) en dan klopt het plaatje helemaal ;-)

(hehe zie net dat dat in het andere draadje ook al naar voren kwam :lol: )

motorkap aanpassen

De kogel is door de kerk. Ik heb beslist om de ZG62 met overbrenging te vervangen door een 3W80.

Een van de problemen is de motorkap, daar ben ik dan maar mee begonnen

omdat de as volgens 3W niet verlengd mag worden moest de motorkap iets aangepast worden (vergeleken met het zijaanzicht komt het eigenlijk ook beter uit)

onderkant doorgezaagt om extra ruimte te krijgen
29122008.jpg

een paar stukjes glasmat er in
29122008001.jpg

De kogel is door de kerk. Ik heb beslist om de ZG62 met overbrenging te vervangen door een 3W80.

Hallo Eric,
Wat is de hoofdreden geweest voor de vervanging van de motor?
Power te kort :confused:
Ik vond hem wel cool zo met die grote prop voorop :p

Kist wordt wel heel gaaf zo, mooi gedaan hoor :yes:

Groeten, Ralf

@strutter: de hoofdreden is idd vermogen, (of het hoog vlieggewicht ;)) voor een jager net iets te weinig volgens mij
Verder had ik ook schrik dat hij niet voldoende koeling zou krijgen.
Een goede vlieg vriend van mij heeft een GFK uitvoering van deze mustang en had dezelfde aandrijving en is deze winter ook begonnen aan de ombouw.

een ander "probleem" is de uitlaat , maar eerst de motor eens monteren en dan zie ik wel verder.

Laatst bewerkt:
Omdat ik schrik heb voor de koeling begonnen met het maken van de "Baffels"
normal_03032008%28001%29.jpg
normal_03032008.jpg

Hoi Eric,

Waar op ZG 62 normaal de propmeenemer zit, komt het kleine wiel van de vertraging te zitten. Deze wordt geplaatst met 2 bijgeleverde tapeinden. Kan jij zien bij jou vertraging of deze zijn vastgezet aan de achterkant van het wiel met een extra moer of zijn deze alleen met Locktide vastgezet ?

Groet,

Martin

De motor is een ZG62 en de vertraging is de torq master van mc Reeves.
Ik heb er maar 1 keertje mee gevlogen (staat ergens een filmpje in dit draadtje) Het werkte wel goed maar ben nu een 3W80 aan het monteren.
Er zijn hier nog een paar bouwers die zo'n vertraging hebben.

Waar op ZG 62 normaal de propmeenemer zit, komt het kleine wiel van de vertraging te zitten. Deze wordt geplaatst met 2 bijgeleverde tapeinden. Kan jij zien bij jou vertraging of deze zijn vastgezet aan de achterkant van het wiel met een extra moer of zijn deze alleen met Locktide vastgezet ?

Kijk hier eens, misschien heb je er wat aan :D

[66063] over-alles-wat-tussen-motor-en-prop-zit

Bij de mijne heb ik er aan de achterzijde een niloc moer op gezet

Groeten, Ralf

Laatst bewerkt door een moderator:
Niet helemaal stil gezeten,
Ondertussen een nieuwe cockpitkap besteld bij Composite-ARF
Hellas heb alleen het achterste deel gekregen en moet nu zelf het voorste deel maken (die van de ander kap is niet bruikbaar omdat daeze door de jaren heen verkleurd is)
Hier een plaatje van de oude en de nieuwe kap
PICT6146Medium.jpg

Hoi Eric

Misschien van de oude kap een gipsafdruk maken en een nieuwe laten vacuum trekken.

Ziet er allemaal goed uit kerel ik blijf je stilletjes volgen

Groet je Vriend Japio

hallo eric

hij wordt mooi eric

ben benieuwd naar geluid en vlieg gedrag

groeten martin

Back