P-51D 2,6mtr afbouw/opknap project / verkocht!!!

Ben nu bezig met het voorste deel van de canopy opnieuw te maken (heb de totale cockpit wat laten zakken , op advies van een ervaren schaal bouwer en naam genoot)

@Hannesie, Ja als ik alles mee krijg komt hij mee naar Oss (normaal moet hij dan klaar zijn, ik wil hem met pasen vliegend hebben)

heb de totale cockpit wat laten zakken

Goed plan! :yes:

Er zijn veel verschillende kappen . . . :shock:

Ik vind persoonlijk de kleine het mooist! :p

&width=1024&height=780&sok=keyword_%28%27+%22mustang%22%27_IN_BOOLEAN_MODE%29%29_&sort=_order_by_photo_id_DESC_&photo_nr=33&prev_id=1466679&next_id=1466184

Zie voor een overzicht:

Aviation Photos: mustang Other North American F-100 Super Sabre F-107 T-28 Trojan

jan.

Het blijft wel een grote canopy, alleen een 1 cm laten zakken aan de voorzijde.

Het nieuwe "windshield"
PICT6183Medium.jpg

PICT6186Medium.jpg

De originele cockpit die bij het vliegtuig zat
PICT6185Medium.jpg

Als je de cockpit toch gaat aanpassen doe dat dat gelijk goed.
Weet zeker dat het filmpje motiverend werkt past trouwens ook bij jou vliegstijl:p.

Ton

Laatst bewerkt door een moderator:
Captain Grunt (3:37) zit er niet mee . . . :nooo:

Weddden dat Ton (gister-)(van-)avond goede vorderingen gemaakt heeft aan één of ander model? ;)

jan.

De mustang in het filmje is van de B serie
Dit kun je zien aan de neus waar een luchtinlaatje bovenop zit
Dit model was uitgerust met de alison motor die later werd vervangen omdat i slecht presteerde
Ook de staartsectie is anders
Ten eerste de raamkap is nog niet de drupolkap
Ten tweede is het richtingsroer nog niet uitgevoerd met exstra voorstuk
DE mustang van jetpropdlx is een D serie welke was uitgerust met de merlin motor die door pacard in licentie gebouwd werden
Pas bij het plaatsen van deeze motor werd de ware potecie van de mustang duidelijk
De mustang is trouwens ontworpen volgens engolse voorschriften

Laatst bewerkt:
Bijna goed het is geen B maar een A, de B had geen happer op de neus voor zover ik weet.

Klopt dat de A niet echt geschikt was voor aircombat maar voor gronddoelen want daar gaat het filmpje tenslotte ook over.

Vind de A persoonlijk ook mooier dan de B of D uitvoering en omdat Erik de Cockpit toch aan het aanpassen is dacht ik van, doe het dan ook goed:p en maak er een A van.

Ook omdat hij graag laag over het veld scheert met zijn kisten kijk maar naar de plaatjes van zijn Beech, is de P51A de beste optie :mrgreen:

Niet dat dit gaat lukken hoor die aanpassingen, want zoals je al aangeeft zijn dit twee totaal verschillende kisten en is dat niet te doen:rolleyes:

Ton

Ja hier een beetje laat om nog naar de A te gaan.
Top Flite levert de Giant ook in een ARC versie, en samen met de B conversie kit, is de A dan heel dichtbij.
Heb in de VS iemand met die uitvoering zien vliegen, en de B trekt veel meer aandacht dan alle andere Mussen samen, omdat het een zeldzame verschijning is.

Mooiste uitspraak in dat filmpje: " our pilots like them, German soldiers in northern France do not!"

Laatst bewerkt:
Een P51B vliegt er al bij ons in de club.
Mooier dan die van hem kan ik hem toch niet maken (ik kan niet eens in de buurt komen :sleepy:)
dsc0445largepx8.jpg

en dan is er ook nog de niet genoemde P51C
hier die van de Flying gegends (Duxford)
p51c.jpg

Ik hou het toch maar bij de meest bekende D versie, dat is al werk genoeg.

De afgelopenweek bezig geweest met de cockipt

PICT6196Medium.jpg

en ook weer terug op het oude idee van de uitlaat gekomen zodat alles onder de kap past.
PICT6198Medium.jpg

cockpit wordt mooi eric, knap werk zo

groetjes martin

als je maar "kennis" van zaken hebt komt het altijd goed

Laatst bewerkt door een moderator:
@Eric

Natuurlijk volg ik je draadje alhier, ik ben TROTS op je bouwkunsten en vindt het helemaal Toppie dat IK juist jou tot 1 van mijn MODELBOUWVRIENDEN mag rekenen.

Maar ik verrek het om een uitlaat voor je te maken.

Gr Japio

He Eric,

Mooie kist wordt het.
Ook de maat is mooi, zodat we zeker weten dat ie goed zal vliegen.
Ik ga toch eens wat vaker kijken. :wink:

Bert

Hoi Bert,
Bedankt, ik volg jou draadtje ook op de voet dat wordt een juweeltje (daar gaan vader en zoon Rutten nog een geduchte concurent aan hebben ;))

Omdat mijn zogenaamde vrienden me in de steek laten ben ik zelf maar begonnen :sleepy:

Verre van ideaal maar ik zag geen andere oplossing (meteen haaksom, er is geen plaats voor een normalebocht)
07032009.jpg

Tot ik deze tegen kwam op het duitse Warbirdforum
dus alles maar weer op nieuw bekijken
IMG_2839.jpg

nog een paar van de cockpit
07032009001.jpg

07032009002.jpg

uitlaat bocht versie 4 (verbinding tussen motor en demper) , lijkt me de beste tot nu toe :D

Nog een paar kleine aanpassingen , maar dit gaat het worden

08032009001.jpg

nu nog een uitlaat maken of laten maken :puppydogeyes:

Laatst bewerkt:
Back