Pakketje uit het buitenland, douane

• Topicstarter Topicstarter rc-ownd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Daar ging het mij inderdaad even om.. vandaag kan ik het aannemen, maar doorgaans niet, of het dan zinvol zou zijn om de buren het geld te geven en een briefje op de deur te prikken..

dan haal je het toch op het postkantoor af?

en tnt stuurt ook achteraf wel de rekening.

Ja het komt uiteindelijk ook wel goed hoor daar ben ik niet zo bang voor.. maar ja.. wil natuurlijk mijn speelgoed zo snel mogelijk hebben ;)

De Hongkongtracking werkt in ieder geval weer! Mijn pakketje is op 11 mei vertrokken daarvandaan. Zal eerdaags dus wel hier zijn.

Tijd voor de volgende bestelling :p

Mijn pakketje heeft nederland bereikt!
Nu maar afwachten totdat het afgeleverd word.

Ook hier is niemand overdag thuis. Achteraf had ik het pakketje beter naar mijn werk kunnen sturen, maar dat doe ik voor de volgende bestelling wel :)

Hezik, ik denk dat je morgen kosteloos dat pakketje krijgt.
Of althans, je buren.

Ben morgen nog thuis maar kostenloos.. ik denk het niet.

Kan het vliegtuig van de muur af en het schilderij terug :)

hezik zei:
Feestje in huize Hezik?

't is hier altijd feest :)

Nee, je moet direct betalen bij bezorging dus dat doen ze niet bij de buren. Misschien als je het geld klaarlegt (maar hoeveel???) en een papier ophangt dat het bij de buren kan.......
Da's ook niet altijd. Ik laat de pakketjes wel altijd naar kantoor sturen want tussen 07:00 en 18:00 is daar altijd wel iemand. 8) Sinds ik ook de bedrijfsnaam vermeld, krijg ik gewoon een acceptgiro en die moet ik binnen 14 dagen betalen. In een enkel geval zat er wel een oranje sticker op de doos maar kwam de acceptgiro een paar dagen later per post er achteraan.

Dat mag helaas niet (van werkgever)
Da's wel een voordeel van eigen baas zijn. Al het personeel heeft bij/van mij instructies gehad pakketjes bestemd voor mij altijd aan te nemen. Er is een potje met contanten voor het geval dat er toch een keer cash betaald moet worden. En mochten ze dat niet zo snel meer kunnen herinneren dan moeten ze zelf even lappen, krijgen ze weer terug zodra ik op kantoor ben. :mrgreen:

Pending customs inspection staat er bij.
Hoe lang duurt het ongeveer totdat er in transit komt te staan ?
Of is dit niet te zeggen ?

Pending customs inspection staat er bij.
Hoe lang duurt het ongeveer totdat er in transit komt te staan ?
Of is dit niet te zeggen ?

De ene keer duurt het bijna twee weken, de andere keer krap een dag. Er is werkelijk waar geen touw aan vast te knopen.. Gister zelf nog een pakketje van HC ontvangen (dik 1,5 kg en $43 op de doos), die is geeneens bij "pending customs inspection" geweest, maar direct in transit gegaan.

Laatst bewerkt:
ook besteld bij hobbycity ?

Ja, voor 252 dollar inclusief verzenden. Pakket van bijna 2kg. Waarde die erop staat is 70%.

<TABLE width=550><TBODY><TR><TD colSpan=2>Shipment</TD><TD>Air Parcel (NETHERLANDS) 1500g - 1999g $28.19</TD></TR></TBODY></TABLE>

<TABLE class=detail><TBODY><TR><TH class=date>Date #</TH><TH class=location>Location</TH><TH class=status>Delivery Status</TH></TR><TR><TD>9-May-2009</TD><TD>Hong Kong</TD><TD>Item posted and is being processed.</TD></TR><TR><TD>9-May-2009</TD><TD>Hong Kong</TD><TD>In transit.</TD></TR><TR><TD>9-May-2009</TD><TD>Hong Kong</TD><TD>Processed for departure.</TD></TR><TR><TD>9-May-2009</TD><TD>Hong Kong</TD><TD>The item left Hong Kong for its destination on 9-May-2009</TD></TR><TR><TD>12-May-2009</TD><TD>Netherlands</TD><TD>Arrived and is being processed.</TD></TR><TR><TD>12-May-2009</TD><TD>Netherlands</TD><TD>Pending customs inspection.</TD></TR></TBODY></TABLE>

Ja, voor 252 dollar inclusief verzenden. Pakket van bijna 2kg. Waarde die erop staat is 70%.

70% van $252 betekent zowiezo betalen en voordat ze bij TNT hebben uitgerekend hoe veel dat is ben je wel een dikke week verder. Alleen dat al zou bijna een reden zijn om "fraude" te plegen en een veel te lage waarde op het pakket te zetten...

?? Hoezo, het maakt volgens velen weinig uit wat je erop zet hoor. Bovendien is 70% nog best hoog. Andere zetten er bijv. 30% op....

Het slaat nergens op dat ze er langer over doen omdat je er 70% op zet. Ze gaan het toch wel na vragen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back