Bouwverslag Pander D 1:4

Hé, wat leuk die wil ik wel hebben! :-)
Ik heb van de schrijver een set kopieën gekregen, maar een origineel exemplaar is natuurlijk veel leuker (en wellicht zijn de foto's ook gedetailleerder).
Laat maar even weten wat je ervoor wilt hebben.

Beetje aan het fröbelen geweest: spaken en een ventieltje geknutseld.

full

full

Als je de spaken nog kan corrigeren ... als spaken kruisen (sommige vliegtuigwielen hadden geen kruisende spaken), dan kruisen ze dichter bij de naaf.

Haha Henri, dat stond nog op het lijstje om uit te zoeken.
Maar omdat er nogal wat verschillen (volgens de foto's) in de wielen zit vond ik dit voor nu even voldoende.
Weet jij of alle covers uit deze tijd (1924) van linnen waren?

Ja, die had ik eerder gedownload, maar nu dan toch maar even uitgewerkt.
Palmer Cord 600x75 met symmetrische naaf.

full

Nog even wat fotootjes gemaakt van de Pander voordat ik hem aflever bij RC Europe voor aankleding van de stand op ProWing in Duitsland volgende week.
Gelijk maar even gewogen: 2900 gr :). Accu regelaar en ontvanger( ca. 600 gr) en de afwerking van de romp komen daar nog bij, maar onder de 4 kg moet zeker lukken.

full

full

full

full

full

De Pander heeft 'gevlogen'. :)
Door de harde wind durfde ik niet hoger dan een paar hupjes, maar vooralsnog voorzie ik geen enkel probleem om het ding het luchtruim in te sturen. Het ding stijgt gewoon op met 30% gas.

.
Geweldig Wouter!! Gefeliciteerd!
Zoals ik in andere media al had geschreven ;) Mooi ontwerp, ditto bouw en prachtig resultaat!
Hulde! :thumbsup:

Happy landings!
Groeten, Ramses
.

• Like
Reactions: WV
Ik was toch niet helemaal tevreden met de constructie van de vleugelbevestiging (lees stevigheid)
zoals getekend. Dus heb die een beetje aangepast en gelijk maar in het model verwerkt.
Daardoor moest er eea gesloopt worden (oa de romprug) maar nu hij is weer gereed voor een nieuwe vlucht, alleen moet de wind nog een beetje gaan liggen...
Gelijk maar even de cockpitrand gemaakt. :)

full

full

full

full

Back