Panic dubbeldekker, ervaringen?

Is idd niet duur.
Heb bij balsabar bals plankjes van 1000x250mm besteld voor de ribben. Dan kan ik alles uit 1 plank halen en scheeld hoop werk. Die zie ik daar zo niet.
Ga de link wel opslaan
 
Tippies:
- Voor electro: Zorg dat je achterkantje zo licht mogelijk is, zelfs met een 6s lipo helemaal tegen het brandschot en een XPWR 22 had ik standoffs nodig om het CG goed te krijgen.
- Als je extreem wil vliegen is het slim om het kielvlak te verstevigen, bij mijne brak die af op de aanhechting met de romp in een blender.
Benieuwd naar het kitje, zin in!
 
Romp gebouwd in 2 uurtjes. Hout voor de vleugel komt na het weekend binnen.

Bovenop de 140 inch Bushmaster.

20240202_105044.jpg

20240202_105057.jpg

Naamloos.jpg
 
ik heb idd in mijn kielvlak 2 strookjes kopse 1mm ply gestoken, alsook het rudder voorzien van 2 strookjes om de krachten mooi te verdelen.
op de club vliegt idd ook eentje met 6s setup met een 2de motorbox +7cm eraan. Dacht ook eerst om de rompneus wat langer te maken hiervoor.
wat ik niet snap is dat de arf versie die op de markt is voorgeschreven is voor 4 tot 6cellen.... hoe zij het doen met het zwaartepunt weet ik niet direct!
 
En had die arf zelfs de rudderservo niet achterin zitten? Lijkt me helemaal lastig dan....
 
Gisterenavond begonnen aan de vleugel. Afgelopen weekend de stuurstangen, acculuik, servo's en ESC-plaat al in de romp gemaakt.

IMG-20240204-WA0021.jpeg
IMG-20240204-WA0023.jpeg
20240206_111309.jpg
IMG-20240206-WA0013.jpeg
IMG-20240204-WA0019.jpeg
 
Gister ff in elkaar gezet. Baĺsabar heeft vandaag het hout verzonden. Hopelijk donderdag stabilo maken en kielvlak

20240205_222118.jpg
 
Denk een dunne. Gezien ik elastieken ga gebruiken en het zonde vind als het allemaal indeukt.
 
Vleugelopbouw rood gespoten.

Hout voor de vleugel is ook binnen, dus ik kan aan de bak.

IMG-20240207-WA0047.jpg
 
Back
Top