Lipo parallel gebruiken
Heren,
Alles is me duidelijk alleen heb ik nog een vraag over de stromen. Hoop dat iemand me antwoord kan geven.
-Configuratie:
Motor: Robbe Roxy brushless 1250KV, 7-12V
ESC: JP SBEC 2-6 LiPo 40A
Accu: 2 x LiPo 3S1P 2200mAh, 40C
- Wens:
Vanwege noodzakelijke gewicht voor in de zwever zou een extra batterij er makkelijk bij kunnen (plus nog wat extra lood).
Als die batterij er toch inzit, kan ik hem dan niet gebruiken om langer in de lucht te blijven?

Klopt dan onderstaande stelling? Of gaat dit niet werken met betreffende ESC?
Stelling:
Als de Motor, ESC en LiPo op elkaar zijn afgestemd kun je een bepaalde tijd de motor laten draaien.
In de configuratie zijn de Motor en ESC op elkaar afgestemd en heb je een accu nodig waarvan de SPANNING op de Motor en ESC is afgestemd.
Het vermogen van de accu is de basis waarop de motor een bepaalde tijd vol capaciteit kan draaien.
Verdubbel je het vermogen (door bijv. 2 accu's parallel te schakelen) dan verdubbel je ongeveer de draaitijd op vol vermogen.
Vraag2: Of brand dan m'n ESC en/of Motor door omdat het vermogen van het batterij pakket zo hoog is dat de ESC en de Motor het niet meer aankunnen?
Vraag3: Kan ik de 2 LiPo's koppelen door met XT60 stekkers een Koppel-Y te maken? Of heeft iemand een andere tip?
Alvast bedankt voor de antwoorden.
groet, Marc