Het is hier al even stil, maar dat betekent niet dat ik heb stil gezeten! Wel heel lang trouwens.....
Mijn eigen gemaakte gondeltjes waren het niet helemaal. Wel leuk om te maken maar het bleef niet lang heel.... Toen tikte ik een 2e hands 'originele graupner gondel' op de kop. Met mijn eigen brushless aandrijfset erop moest hier toch wel leven in te blazen zijn.
Ik ging een weekje vliegeren in het buitenland en bij uitstek geschikt om in de windstille uurtjes dit aan de gang te krijgen. Na heel veel proefstarts en heel veel afstelwerk ging hij daadwerkelijk het luchtruim in! Vele minuten heb ik die week gevlogen, veel geleerd over het afstelwerk, wat gevoel erbij gekregen en natuurlijk vliegervaring opgedaan!!
Belangrijk voor mij was dat de aansturing net als in het echt ging, dus alleen sturen met de 'rem'lijnen en dat gaat heel erg moeilijk.Het eerste matrasje die ik gemaakt had zag er niet zo mooi uit in de lucht dus thuis gelijk besloten een nieuwe te maken die ook meer de 'look' moest krijgen van een echte paraglider;
Deze moet nog zijn eerste testvlucht krijgen maar ik ben er nu al niet heel erg tevreden over. Het is heel erg moeilijk om de achterkant van de matras te laten knikken waardoor het kan sturen. Inmiddels ben ik al wat verder hoe ik dat misschien voor elkaar kan krijgen. Eerst deze maar eens testen.
Tevens ben ik erachter gekomen dat ik te weinig vermogen over had. Ik ben nu dus overgestap van een 2S naar een 3S lipo, het wachten is op de nieuwe motor die hiervoor geschikt is.
Mijn gondel heb ik inmiddels ook aangepast dat de 3S lipo erin past en ik heb tevens 2 servo's erbij geplaatst die zometeen ervoor moeten gaan zorgen dat ik tijdens de vlucht de AOA (hoekinsteling van de vleugel) kan instellen.
Ik heb weinig testuurtjes maar als ik weer wat opgeschoten ben zal ik dat hier zeker posten, het kan dus even duren voordat er weer testresultaten zijn.
Jeroen
Mijn eigen gemaakte gondeltjes waren het niet helemaal. Wel leuk om te maken maar het bleef niet lang heel.... Toen tikte ik een 2e hands 'originele graupner gondel' op de kop. Met mijn eigen brushless aandrijfset erop moest hier toch wel leven in te blazen zijn.
Ik ging een weekje vliegeren in het buitenland en bij uitstek geschikt om in de windstille uurtjes dit aan de gang te krijgen. Na heel veel proefstarts en heel veel afstelwerk ging hij daadwerkelijk het luchtruim in! Vele minuten heb ik die week gevlogen, veel geleerd over het afstelwerk, wat gevoel erbij gekregen en natuurlijk vliegervaring opgedaan!!

Belangrijk voor mij was dat de aansturing net als in het echt ging, dus alleen sturen met de 'rem'lijnen en dat gaat heel erg moeilijk.Het eerste matrasje die ik gemaakt had zag er niet zo mooi uit in de lucht dus thuis gelijk besloten een nieuwe te maken die ook meer de 'look' moest krijgen van een echte paraglider;

Deze moet nog zijn eerste testvlucht krijgen maar ik ben er nu al niet heel erg tevreden over. Het is heel erg moeilijk om de achterkant van de matras te laten knikken waardoor het kan sturen. Inmiddels ben ik al wat verder hoe ik dat misschien voor elkaar kan krijgen. Eerst deze maar eens testen.
Tevens ben ik erachter gekomen dat ik te weinig vermogen over had. Ik ben nu dus overgestap van een 2S naar een 3S lipo, het wachten is op de nieuwe motor die hiervoor geschikt is.
Mijn gondel heb ik inmiddels ook aangepast dat de 3S lipo erin past en ik heb tevens 2 servo's erbij geplaatst die zometeen ervoor moeten gaan zorgen dat ik tijdens de vlucht de AOA (hoekinsteling van de vleugel) kan instellen.
Ik heb weinig testuurtjes maar als ik weer wat opgeschoten ben zal ik dat hier zeker posten, het kan dus even duren voordat er weer testresultaten zijn.
Jeroen