parapent

Sceptic zei:
Zo als belooft heb ik het karretje gewogen en met alles erin weegt het 236 gram.
Inhoud: fietsbel met daarbij behorende snelheidsregelaar, ontvanger, servo en lipo.

gondel.jpg

Kan je die fietsbel op het depron plakken (waarmee??) of moet je dat nog vastschroefen. Of is een triplex plaatje beter waar je de fietsbel op schroeft en het plaatje lijmt tussen de 2 depron zijwanden?

Jeroen

Hoi,

Vandaag, zondag 02-7, las ik pas het berichtje over de flexifoil. In de jaren 80 had je de Windbag. Een fantastisch vliegtuig (canardmodel) met als vleugel de flexifoil. Ik heb er zeer lang mee gevlogen. Zowel met een 10cc tweetakt als 11 cc viertakt. (Saito 65) Zelden heb ik zo'n prettig vliegend en stabiel 'bijzonder uitziend' modelvliegtuig gehad. Ik ben ook een vliegeraar dus kon beide hobbies in één ding verenigen. Op het moment heb ik een parapent schaal 1:4 vliegt ook fantastisch met en 6,5 OS Viertakt. In de lucht niet van echt te onderscheiden. De parapente is bijna 3,50 mtr.
Erik. :D

helerik zei:
Hoi,

Op het moment heb ik een parapent schaal 1:4 vliegt ook fantastisch met en 6,5 OS Viertakt. In de lucht niet van echt te onderscheiden. De parapente is bijna 3,50 mtr.
Erik. :D

Erik,

kan je hier wat fotos posten van je parapent? Ik heb nog enkele grote kites en zou ook een semi-schaal paramoteur willen bouwen.

Groetjes

De parapente is bijna 3,50 mtr.

3.5 m² ?? of is dat de spanwijdte?

Die met die flexifoil ging zeker best rap? met een 10 CC 2-takt. Ik weet niet veel van benzine, maar volgens mij heeft dat wel erg veel vermogen. De flexifoil is wel stabiel door zijn negatieve profiel, maar niet heel erg efficient. Doordat ze normaal vrij hard vliegen trekken ze toch nog lekker. Voor een lichte elektro setup dus niet echt goed te doen.

Blijkbaar kan dat met een flinke benzinemotor wel dus.

Heb je daar misschien ook wat foto's van?? ben wel benieuwd :)

Hoi,

Ja ik heb daar heel veel foto's van maar die moet ik opzoeken (bijna 20 jaar geleden) inscannen en dan hier plaatsen. Ik zal het zeker doen, maar niet heel erg gauw. Wat in het vat zit verzuurd niet. Ook heb ik nog de bouwtekening van de Windbag. Die best eenvoudig is na te maken omdat ik dat zelf toendertijd ook een paar keer gedaan heb. Zeker met de huidige materialen kan hij nog veel lichter gemaakt worden. Koolstof,
heel licht spinaker, kleine servo's en ontvangers enz.
Mogelijk toch weer een projectje voor mijzelf. Hij was zelfs goed te vliegen bij redelijk veel wind. Dan kon je hem bijna hooverend neerzetten. En (nog een ker) heel erg stabiel. Mits goed afgesteld en dat was toen kennelijk voor velen het probleem.

Groetjes, Erik :D

Hey die hebben jullie snel gebouwd, ze vliegen hier achter in het veld al heel leuk rond.

Ohh nee sorry, dat zijn de echte................................

hehe, ik moet nog 3 weekjes wachten... eind juli een week Dune Du Pilat, en daarna 2 weken de bergen in. Maximaal knallen !!!
:P :P :P :P :P :zon: :banana:

Sietse, ik ben 4 jaar geleden ook voor de eerste keer gaan parapenten in Pyla. Vliegen van 13h tot 20h en dan feestjes bouwen op het strand. Wel uitkijken voor de maffe Oostenrijkers!

als jullie een klassieke 2 lijner matrasvlieger omvormen tot parapente, wat moet er dan typisch met de instelhoek gebeuren? (sorry als ik erover heen heb gelezen)
Ik heb ook nog een 2.8m (span) namaak peel liggen die een conversie wel ziet zitten. Maar de tomen opnieuw afstellen gaat me wat ver, dan doet ie het nl niet meer als gewone vlieger.

heb er laatst nog mee gevlogen, vliegt heerlijk, alleen bij vol gas trek je hem direct in een stall. Hij zou dus iets sneller mogen. je mag er ook een flinke kar aan hangen. heeft wel wat gewicht nodig zegmaar.

Je zou kleine lusjes in de voorste lijntjes kunnen maken om zo de instelhoek te verkleinen. Nu komen er niet zo grote krachen op, dus die krijg je er wel uit.. (wel eruit halen als je gaat vliegeren).

@classicracer,
kikkûh! Watvoor scherm vlieg jij? Ik met een te grote Swing Ventus (DHV2/3) uit 97 :D. Das me ragscherm. Vorig jaar hadden we echt een week ultiem vliegweer. Rond een uur of 11 hing ik al in de lucht!! 1 x zelfs met 2 gekke fransen s'nachts gevlogen :D:D:D

Dus met zon prul van 10 euro KUN je al een gave parapente van 2 meter bouwen voor een fietsbel?

Ik snap et allemaal niet zogoed namenlijk. :P Et komt allemaal n beetje technisch over met die luchtsokken als vleugelribben enzo. Hoe laat je zon ding op bijvoorbeeld. :D kan je je fietsbel op 30% laten draaien met et bakkie in de remblokken, zodat je et matras wat kan vullen ofzo?

Ik vind dit spul prachtig om te zien, maar zoals iedereen al wel weet, et moet voor mij allemaal niet teveel gedoe zijn om et te maken. ;)

idd, luiwammes, dat weten we nou wel :D ;)

Je laat hem op net als een vlieger. er struint hier wel ergens een flimpje rond van een skysurfer start. Aan het bakje pakken en dan in een mooie boog het scherm omhoog brengen.

Met mijn grote met die peel kan ik als er een klein zucht wind staat het scherm aan 1 tip omhoog geleiden en dan staat ie. Beetje gas erbij en hij komt los :D

zou het ook mogelijk zijn om een parapent in de lucht te kunnen houden zonder motor. door bv hellingwind? zoals een echte parapent ( he sietse :lol: )
want wat ik nu zie is dat jullie eigenlijk alleen maar een soort ultra light maken. zo'n bakkie met een grasmaaiermoter erin, en een deltavleugel erboven.

klopt, ik heb al een beertje waar servootjes in gaan komen. Die moet op de duinen gaan "Soaren" (hellingzweven). Probleem is dat je met een parapent zowieso niet zo hard kan, ze zijn ook niet erg efficiënt (hoewel dat steeds beter word). Maar je hebt vooral maar een kleine "speedrange".

Op mijn echte heb ik een systeem dat ik met mijn voeten kan uittrappen. Daarmee verander je de instelhoek en kan je net nog ff een stuk harder. Daarmee kan je dus vlagen opvangen die je anders over het duin zouden blazen.
In een model is dat ook goed te doen, alleen het probleem is ook, dat een vlaag vaak turbulentie met zich meebrengt en dat een versnelde parapent extremer reageert op een inkapper.

Is dus wel te doen, zal er eens naar kijken als ik wat andere dingen af heb :)

lagge, zo'n instelhoektouwtje. nog ff een vraagje. tot welke windkracht denk je dat de parapent luchtwaardig zou zijn op de helling? want ik vliegER veel, en ben veel in zeeland. dus het leek me leuk om hier eens mee te experimenteeren ( net als jullie :D )

Maar zon lullig intertoys matrasje, en een overgebleven fietsbelletje, en je hebt zon leuk speleding? :P Want nu lees ik weer iets over de tomen naaien ofzoiets? :P

njah zo eenvoudig zal het niet zijn

je moet nog de juiste instelhoek bepalen, de juiste power to weight ratio etc. zodat hij niet stallt etc.

ik zit er ook mee in mijn achterhoofd om er 1 te maken omdat ik zelf ook vlieger (nasa wing en 2 speed wings) maar voorlopig eerst maar eens goed leren vliegen met de dragonfly

groeten,

Jan

Back