Parkzone Ultra Micro F4U Corsair

Ik ben gewisseld van prop. Dit geeft een stuk meer power en snelheid, maar zelfs met deze LiPo's is hij na twee minuten de echte power al kwijt.

Iemand toevallig al ervaring met deze 300mah LiPo's ?
Deze zijn wel iets zwaarder, maar om een goed COG te krijgen moest ik (helaas) 4 gr lood onder de neus plakken. Dan kan dat er weer mooi af :)
 
Hallo, ben nieuw op dit forum. Heb een halfjaar geleden een PZ cubje gekocht met zendertje en leren mee vliegen, ging prima, daarna een p51 die ik heb stukgevlogen (onderdelen overgebouwd in een balsa/papier tweedekkertje, 32 gram vliegklaar, maar nog niet gevlogen) en heb nu ook een trojan die erg goed vliegt. Inmiddels ook een DXi6 gekocht, een stuk handiger. Een vraagje: vliegt die corsair moeilijker dan de trojan? Zou er graag eentje kopen, zo'n prachtig vliegtuig (bijna mooier dan een spit...).

Uhu
 
Ha Uhu,

Voor mij was de Corsair m'n eerste toestel, na een hoop geklungel omdat mijn COG niet goed was, kon ik er al snel mee uit de voeten.
Heb wel een aantal avonden in Phoenix zitten oefenen...

Het COG van Corsair out of the box is voor een RTF echt slecht!

Ik moest om een goed COG te krijgen 2 luchtbuks kogeltjes van 2 gr onder de cowl lijmen voordat het een beetje OK was.

Succes
 
Kan je niet beter een wat zwaarder batterij plaatsen, dan kan je ook nog wat langer vliegen.;)

:rolleyes:

Klein parallel-kabeltje gesoldeerd, kogeltjes er weer uit gehaald, de cowl iets ingesneden, kan nu met 2 X 160 mah vliegen.



Bij HK zijn deze in BK, zodra ze er weer zijn zal ik er een paar bestellen. Deze zijn 7 gr, dat is toch weer 2,5 gr verschil, toch zo'n 8% van het totale gewicht.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die 300Mah Nano-tech leveren een groot vermogen verschil.

Zelfs tegenover de 250Mah 25c van E-flite voor de Mcp-x nog een enorm verschil.

Maar hou wel rekening dat ze net zoals voorgenoemde een andere aansluiting hebben.

Stekker van de Mcp-x is iets groter dan de rest van het micro gamma.
Maar zelfs van E-flite is een verloop stekker verkrijgbaar.
 
ik ben benieuwd hoe het zal gaan waarschijnlijk meer in de richting van schaal (zwaar) ;-)

Met deze parallel batterij setup ben ik maar 1 gram zwaarder uit dan met de 1cel + 4 gram lood setup.

Verder heb ik het achterwiel nog gestript 0,5 gram en de bevestiging voor de "voorwielen"

Zal dus wel meevallen, eerst maar eens wachten op rustiger weer.
 
die thunder power 65c 1s 325mah zou je ook eens moeten proberen en dan met 12c laden kun je ook gewoon door vliegen tijdens het laden kun je voorstellen zo'n pakketje op 4amp laden 8)
 
Door met 12c te laden heb je er idd maar 2 nodig :cool:

Minpunt(je) is dat hij "slechts" 12 gram is :-| Dan is dan net weer jammer...
 
Vanmorgen gevlogen met de 320mah setup.

Geweldig!! Vliegtijden van 10 minuten :D Waarvan 8 op Full power..

Heb nu een leeg startgewicht van 36,5 gram + 9,5 gram voor het 320mah (28C) pack = 46 gram

Dat is exact evenveel gewicht als de standaard setup met 150mah. (12C)

De 300mah's liggen al een paar weken bij onze vrienden van customs.. :(
Nog even wachten dus voordat ik daar resultaten mee hebt.

Heb het idee dat de Corsair zonder wielen een stuk strakker is gaan vliegen. Met name met een roll, die gaat stukken soepeler en je verliest nu lang niet zoveel hoogte.



Heb afgelopen week het draadje "Corsair F4U UM Owners Topic" op RCGroups.com eens door zitten lezen...

Daar wordt een alternatieve brushed setup aanbevolen:

De motor van de Nine Eagle, deze is exact dezelfde afmetingen als de Parkzone motor, de Bravo SX, deze zou 30% meer trust hebben dan de standaard Corsair motor. (Parkzone Micro P51 Motor, PKZ3616)

Prop : GWS EP Propeller (DD-5043 125x110mm) (hoop wel dat ik zwarte props krijg, deze oranje zijn echt spuug lelijk...)


De motor is al binnen ..

full


nu het pakje uit HK nog....

to be continued...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De recenties op HK vandeze 240mah zippy's zijn niet zo best. Het gaat meer richting de 175mah :(

Dat voor 5,9 gram.. En dan moet je er nog een stekkertje aan solderen, ook weer min. 0.5 gram.

Mijn 300mah NanoTech's zijn inmiddels binnen. Helaas nog geen tijd gehad om er fatsoenlijk naar te kijken. De props waren gelukkig wel zwart :p

DirkJan
 
Vandaag in het winterse landschap m'n nieuwe setup uitgeprobeerd.

Dit is echt Ultra Micro on STEROIDS !!!

Ongelooflijk wat een power er nu in de Corsair zit. Als het morgen nog een beetje weer is zal ik proberen een filmpje te maken.

Ik vlieg nu met de volgende setup:

Motor:
Nine Eagle, Bravo SX

Prop:
GWS EP Propeller (DD-5043 125x110mm)

Lipo:
Turnigy nano-tech 300mah 1S 35c Lipo Pack

De Lipo past prachtig!

full


Op Ebay nog een gear puller gekocht om het tandwieltje netjes van de shaft te persen. Had op Youtube instructies gezien om met een kleine gasbrander het tandwieltje los te maken, maar dat leek mij niets.

full


Met deze setup kun je zowat stapvoets heel rustig vliegen, maar ook supersnel, zeker als je je rates op high hebt staan met maximale uitslagen, dan gaat de snelheid en wendbaarheid richting de Stryker Ultra Micro 180!!!

Ben nog wel op zoek naar een lightweight propadapter van 1,5 naar 4mm.

Heb nu zelf wat gemaakt van een rietje van een sprayduster/krimpkous en bruislijm.. maar dat is toch niet helemaal..

Zit met deze setup net onder de 46 gram vliegklaar!

Prachtig toestelletje met veel mogelijkheden :)

DirkJan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag weer met de Corsair op stap geweest, helaas zonder vliegmaat dus geen movie.

Met de 300mah Lipo heb ik nu vliegtijden van zo'n 8 minuten, waarbij ik stevig doorvlieg. Bijna alles of 3/4 of volgas. Wat een power! Volgas Up en hij blijft eindeloos rechtomhoog gaan tot het een stipje is... Eventueel continue laten rollen, hij blijft gewoon als een raket omhoog gaan :)

Zojuist hier een aantal verschilldende prop adapters van 1,5 naar 4 mm besteld.

1.5mm Set Screw Prop Adapter
Plantraco Prop Adapter Set

Als ze binnen zijn review ik ze wel.

Over de motor:
De gebruikte motor uit de NineEagle Bravo SX is qua afmetingen exact het zelfde. Ook een brushed uitvoering zodat er geen extra ESC nodig is. De contact pinnetjes zijn iets breder dan de originele. Even met de Dremel en een slijpsteenje wat smaller slijpen.

Voor het aansluitstekkertje van de Lipo heb ik dit part besteld.

DirkJan
 
Back
Top