Die van mij heeft afgelopen weekend gevlogen. Met een HK SK3 5055. De prop is een 15x10.
Regelaar is een YEP80A. Dit op 6S 5000mAh. Stroomverbruik is dan 60,5A bij een vers geladen accu
Ik heb gewoon standaard formaat servo's van savox gebruikt. Ze schrijven dat je voor de vleugel low-profile moet hebben. Maar door een opvul plaatje van 1 mm onder de servo te doen, dan passen de standaard servo's ook.
Het model vliegt makkelijk. Rolroeren waren iets gevoelig, hiervan heb ik de roer uitslag iets verkleint. Ik schakel niet tussen opstijgen/stunten en dergelijke wat in de handleiding staat. De uitslag bij opstijgen en vliegen heb ik identiek.
De eerste landing was super goed. Zeer rustig geland.
De 2e vlucht ging ook goed. Ik dacht dat ik hem zacht aan de grond had gezet, maar blijkbaar niet, want de pinnen tussen de retracts en de poten waren gebogen. Thuis gekomen dit uit elkaar gehaald. Het zijn stalen pinnen, maar ze zijn wel heel zacht. Want als ik de pin met 2 tangen vasthoud. Dan kan ik hem met de hand buigen. Daar komen deze week wat sterkere pinnen in.
Verder valt me de HK SK3 5055 setup wat tegen. Moet aardig gas blijven geven (minimaal 3/4). Anders lijkt het een slow flyer.
Daar moet ik nog wat zien te doen, zonder veel stroom verhoging. Anders moet er mogelijk toch een andere motor op, maar dat is de laatste optie.