En weer een stapje verder.....
Goedemiddag medemens,
Eindelijk weer wat foto's op het forum kunnen gooien, door de een of andere reden was dit afgelopen tijd niet mogelijk voor mij.
Als eerste het verdeelhuis eens in het motortje gezet, past goed en staat ook nog leuk:
Vervolgens begonnen aan de kop, hiervoor heb ik een scheef afgesleten glijlager welke in de ijzerbak op mijn werk lag gebruikt, waarbij ik als eerste een blok ervan heb gezaagd en de gaten geboord.
Vervolgens de vierklauw op mijn draaibank gemonteerd:
Voor het afdraaien heb ik een binnendraaibeitel gebruikt, aangezien ik hiervoor nog veel plaatjes heb, het een van mijn dikste beitels is (stevigheid) en ook vind ik het uitstekende deel van de beitel fijn, aangezien je de trillingen goed kan voelen als je je hand erop legt, wat info geeft over de opstelling.
Daarna de eerste snede genomen om het schuin gesleten vlak weer parralel aan de andere te krijgen.
Toch wat schuiner als ik dacht

nog maar een snede dan:
En nog een.....
Jemig wat scheef, nog meer eraf dan maar:
Bijna vlak, de laatste keer leverde het volgende resultaat op:
Daarna het gat geboord welke de lucht de cilinder in zal laten;
Als volgende stap moet er een centreerring worden gedraaid uit de kop, en de andere gaten geboord/getapt worden. Dit komt echter binnenkort wel weer, op het moment druk met ene revisie van een waterpomp, de boot welke op de kant ligt, een handoperatie binnenkort en nog veel meer dingen......
Spreek jullie hopelijk snel,
Japie