Phase 3 EF-16 foam jet

Hoi,

ECHT super mooi gedaan, ik wil mijn JEPE F16 ook zo laten spuiten. Maar eerst ga ik hem test vliegen. Daarna gaat die ook naar de spuiter die zich dan erop uit mag laten.

Netjes
Roel

Bedankt voor de reacties! Ik zal ook wel een filmpje posten als het een keer mooi weer wordt.

@Ben
Met de grote is het goed. Ik heb ondertussen alle elektronica, motor en uitlaten binnen. Ik heb er nog niet veel aan gedaan maar ga er nu wel mee aan de gang ;)

Ze zijn mooi, maar een klein vraagje, waarom zijn de grijze kleuren het zelfde?
Oorspronkelijk zijn er 5 verschillende grijswaarden.
Ik ben zelf met twee stuks HET-RC F-16 aan het spuiten.

F-16 Frits5.jpg

F-16 Frits6.jpg

Hans

Laatst bewerkt:
Erik,
Deze kist kost me helemaal niks.
Ik spuit er één voor Frits van Breemen en één voor me zelf.
Hij is wel mooi gespoten.

Hans.

De Lubach is van een heel ander niveau. Die wil je echt niet gratis aannemen als je de uurtjes arbeid ervan zou weten. Gratis betekent wel dat er de eigen dure onderdelen in mogen, en dan is de qty bedenkelijk hoor (been there)

Kleurenschema is overigens super!

waarom zijn de grijze kleuren het zelfde

Het hoeft toch niet altijd exact te zijn zoals een ander het heeft??? ;-)
Het was ook de bedoeling dat de kleur zou verlopen,maar het is niet helemaal verlopen zoals de bedoeling was.

Hey Tita,

Toen we de grijze kringen gingen maken was het de bedoeling om bij iedere kring een beetje zwart bij de grijze verf te gooien zodat hij donkerder werd.
In het potje zag het er dan wel donkerder uit, maar eenmaal opgedroogd viel het resultaat tegen.

Wat hadden jullie dan voor verf gebruikt?
ID als je acryl verf gebruikt dan komt de kleur anders over, dat had ik ook bij mijn
depron F-16 gedaan maar dan had ik eerst 8 verschillende proefstrookjes gemaakt en appart in potjes gedaan.

f16-37.jpg

Hans.

he hallo jeroen en marcel, ik had al een tijdje niet meer op mijn eigen draadje gekeken en zag plots de foto's staan van jullie prachtige F-16's !! Hoeveel uurtjes zitten daar wel niet in ??
Ik heb al lang niet meer met mijn F-16 gevlogen (ben nu meer bezig met heli's) , maar als ik dit zo lees, beginnen mijn vingers wel weer te jeuken !
De F-16 vliegt erg goed vind ik, alleen zou het voor mij wel wat sneller mogen, maar ach, voor het geld is het zeker de moeite waard.
Trouwens, door al dat spuitwerk zal het gewicht wel iets zijn toegenomen, da's wel het nadeel.

Gebruiken jullie ook de standaard bijgeleverde electronika ?

Nog een waarschuwing voor zover jullie het nog niet weten; laat de antenne van je ontvanger NIET langs de romp lopen; de afstand tot de regelaar die in de romp zit is dan te klein en zorgt voor verstoring op je radio ontvangst. Dat leidde bij mij tot een crash, omdat de draad van de ontvanger (die voorin de cockpit ligt) langs de romp wapperde tijdens het vliegen.
Dat heb ik gewijzigd, nu span ik hem voor het vliegen vanuit de cockpit naar het uiteinde van een vleugeltip mbv een elastiekje. Daartoe heb ik een heel dun koolstofstaafje in de vleugeltip gelijmd, waar het elastiekje achter gehaakt kan worden.

Ben benieuwd naar jullie maiden (filmpje ?) , je hoeft niet te wachten op windstil weer hoor, de F-16 is stabiel genoeg.

ps. volgens mij 'ken' ik jullie van indoorvliegen in alphen , kan dat kloppen ?

Wat hadden jullie dan voor verf gebruikt?
ID als je acryl verf gebruikt dan komt de kleur anders over, dat had ik ook bij mijn
depron F-16 gedaan maar dan had ik eerst 8 verschillende proefstrookjes gemaakt en appart in potjes gedaan.

f16-37.jpg

Hans.

haha das n mooi dingetje ;)
word nog een hele opdracht om die kleuren goed te krijgen :rolleyes:

Nog een waarschuwing voor zover jullie het nog niet weten; laat de antenne van je ontvanger NIET langs de romp lopen; de afstand tot de regelaar die in de romp zit is dan te klein en zorgt voor verstoring op je radio ontvangst. Dat leidde bij mij tot een crash, omdat de draad van de ontvanger (die voorin de cockpit ligt) langs de romp wapperde tijdens het vliegen.

Kijk, daar komt weer het voordeel van 2.4 GHz om de hoek kijken.
Zoals je op de foto kunt zien lopen de power kabels gewoon over de antenne van de AR 6100 ontvanger. Nu weet ik dat Jeroen ook een 2.4 GHz installatie heeft, dus die kan gewoon inbouwen, Marcel moet oppassen of een DX6i aanschaffen...
ef16.jpg

@Tita,
We hebben acryl verf gebruikt van de bouwmarkt. Het is inderdaad beter voor de volgende keer om eerst wat opstrijkjes te maken zodat je beter de kleuren kunt beoordelen.

@666yeti666
Dat klopt, wij vliegen meestal ook in Alphen. Er zitten inderdaad wel de nodige uurtjes in de F16. Vooral de mallen voor de kringen uittekenen in autocad en die dan uitsnijden /verfen kosten nogal wat tijd.
Ik denk dat de gewichts toename meevalt. Ik zit op een vliegklaar gewicht van 530 gram.
De meegeleverde stickers zijn namelijk ook niet een van de lichtste.

Verder gebruiken we inderdaad de standaard setup i.c.m. een 3s pakket van 2100 mAh.

@Dick
Heerlijk inderdaad om in dit soort situaties 2,4 gHz te kunnen gebruiken. Marcel gebruikt een PCM ontvanger van Futaba, wellicht verstadig om eerst een goede range test te doen alvorens te gaan vliegen.

Ik ben nu nog bezig met de side-winders (als ze zo heten?) te maken die er eigenlijk ook nog op horen. Misschien dat we dit weekend al een filmpje kunnen gaan maken.

Zoals je op de foto kunt zien lopen de power kabels gewoon over de antenne van de AR 6100 ontvanger. Nu weet ik dat Jeroen ook een 2.4 GHz installatie heeft, dus die kan gewoon inbouwen, Marcel moet oppassen of een DX6i aanschaffen...

Dat is inderdaad een zeer groot voordeel van 2.4Gig. Ooit zal ik wel een losse module voor de mx-24s aanschaffen...

ps.
de schakelpieken staan niet op de draden van de accu (zeer lage inwendige weerstand) naar de regelaar maar wel op de draden van de regelaar naar de motor, en natuurlijk in de regelaar zelf

Ik heb op mijn Ultimat een Azar antenne gebruikt en de afstand bekeken, ik moet zeggen
dat het best meevalt, ooit heb ik heb op mijn F-22 gemonteerd en ook geen problemen
gehad. Dit zou ook een optie kunnen zijn voor de F-16 en dan kan het voor in cockpit
een beetje schuin de cockpit in.

Hans.

ef16.jpg

Een Shulze ontvanger in de staart is ook afdoende hoor.

Let wel op dat je van de Ar6100 de v1.6 hebt hé anders heb je toch 2 extra risicos tov andere versies. De Dx6... Beter ff doorsparen voor de DX7, die is voor algemeen gebruik niet verkeerd, maar wil je gaan mixen (of thrust vektoren) dan wordt de nieuwe mischien een fijnere (als die uitkomt). Crow mixen is voor de DX-7 al een niet te doen stukje programmeerwerk wat ik al heb vernomen.

Vergeet niet net als bij de Ar7000 de antennel haaks op elkaar te zetten anders maak je een dode hoek.

grtz! Erik

Ben al weer een beetje opgeschoten.
Met de kleuren gaat het goed ik heb eerst alle grijze kleuren gemixt.
F-16 Frits8.jpg

F-16 Frits9.jpg

Hans.

Back