Philip Avonds F-15c Strike Eagle, BosModelAir

Als "groet" doen ze hem wel eens uit, zie hier op 3:30.

Maar die landing en dan de landingsrol (vanaf 2:40) is ook wel heel gaaf :yes:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Berto, het ziet er echt super uit. De kist is echt heel mooi geworden!

Btw, wat voor hopper tank gebruik je? Gek dat inverted de motor inhoud. Zit er lucht in na een vlucht? Hoeveel?

inhouden kan ook zijn dat de leiding knikt bv en de pomp geen brandstof kan aanzuigen haast. Heb je een pendel of alleen een slang? Als de slang lang naar beneden heeft gehanden kan hij in die stand vervormen. Als je dan inverted gaat moet hij ver buigen en kan dan knikken bij de aansluiting in de dop / koppeling naar buiten. Met lucht zou hij uit moeten zijn gegaan.... of je hebt gewoon veel mazzel ;)
 
Thanks Herman en de anderen ook natuurlijk :yes:

Tja, ben nog niet in de gelegenheid geweest om de electronica etc. te verwijderen om bij de hopper was te komen.
Ik had niet meer of minder lucht in de hopper dan normaal (behalve bij de eerste vlucht) en heb op exact dezelfde manier ook genoeg inverted gevlogen toen de kist nog in de oude striping was met exact dezelfde opstelling.

Er moet dus wel iets met de hopper zijn waardoor de kist nu ineens niet meer op z`n kop kan blijven vliegen.
Gewone rolls en loopings gaan probleemloos, maar op z`n rug laten hangen is een no-go :nooo:

Ga nu eerst maar even vakantie vieren en daarna zien we weer verder.

Heb op de foto`s in ieder geval wel gezien waar nog aan gewerkt moet worden ;-)
 
Laatst bewerkt:
Ben nog maar eens aan de gang gegaan met de F15 smoke systeem.
Heb nu 2 pijpjes klaar, weet ook waar de kraan en de servo komt en de tank.

Servo en kraan zitten achter het zwaartepunt, de tank ervoor :roll:
En maar aan 1 kant dus eens kijken of het een ander vlieggedrag geeft met een volle tank, denk dat ik eerst maar eens voorzichtig met kwart/half vol begin.

Met de tank leeg verwacht ik weinig verandering maar met de tank vol zal ik wel wat meer moeten trekken....

Naja, moet eerst nog wat slangen etc. halen en aansluiten.

Moet van het weekend wel werken dus eens kijken of we het wekend weer kunnen proef roken en hopen dat alles werkt zoals bedoeld.

Ook wel leuk voor de show de 20ste.

We zullen zien.
 
Vandaag eindelijk weer eens op het veld.
Wel een paar druppen gehad, veel wind en dus veel ge-OH`t.

Om 7 uur toch de jet maar opgebouwd en 2 heerlijke vluchten gemaakt.
Wel wat tikkerig met de wind maar was weer toppie ondanks de bewolking.


Van het weekend maar even door knutselen :-)
 
deel 1 afgerond

Zo alles is uit de kist geweest omdat ik m`n hooper niet vertrouwde.

Had al maanden geleden van Dick een echte UAT gekregen en deze heb ik dan ook maar ingebouwd.
Kwam ik ook metene achter de oorzaak van het falen van mijn gas klep, de stekker lag uit de ECU (althans ga ervan uit dat dat niet gebeurd is tijdens de demontage).

Alles zit er nu weer in, ook m`n speedsensor heeft een wat minder opzichtig plekje gekregen.


Nu door naar deel 2 en dat is wel de inbouw van het rooksysteem.
 
Deel 2 bijna afgerond

Deel 2 is ook bijna een feit.

Wil zo alles eens vullen en gaan draaien, kijken of ik tevreden ben.

Moet alleen nog de kraan een plek geven en de servo daarvan monteren, dan is het echt af.


Ben benieuwd wat ie doet met deze opstelling.
 
Deel 3 ook afgerond

Zo heb meteen maar even een servo gemonteerd kan ik hem ook echt af en aan zetten via de zender.


Net even proefgedraaid en het werkt wel.

Echter ben ik nog niet tevreden, heb wel uit beide pijpen vrijwel evenveel rook echter wordt er nog veelste veel doorheen gepompt waardoor er een laagje ontstaat in de uitlaat.

Denk dat ik maar even een restrictie aan ga brengen in de toevoer leiding van de sproeierpijpjes.
Of de sproeiers zelf verkleinen.......


Motor starte trouwens ook weer perfect met de gasklep, eerste start even een misser maar dat had ik verwacht daar alle slangen leeg waren en er misschien niet geheel ontlucht is.
Maar 2de keer direct lopen.

Dat dus ook weer opgelost.


Morgen eens verder testen :D
 
Laatst bewerkt:
en een klein filmpje dan:

Denk dat ik morgen beide sproeiers de breedte eens ga verkleinen, heb het idee dat er te weinig tegen druk is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Niet echt, stond nu ook net binnen vanwege de regen.
Meestal komen ze even kijken wat ik nu weer aan het uitspoken ben.

Normaal komen ze op het geluid af, nu ben ik beter te vinden ;-)
 
fotootjes

En volledig inzetbaar:
f15c340.jpg

f15c341.jpg

f15c342.jpg

f15c343.jpg

f15c344.jpg

f15c345.jpg

f15c346.jpg

f15c347.jpg


Had eerste de raketten aan de voorzijde zitten maar dat was geen gezicht :nooo:
 
Laatst bewerkt:
check.

Niet echt, stond nu ook net binnen vanwege de regen.
Meestal komen ze even kijken wat ik nu weer aan het uitspoken ben.

Normaal komen ze op het geluid af, nu ben ik beter te vinden ;-)

Hoi Berto, mooi ik denk dat ook uitmaakt of je volgas of half gas de sproeiers aan zet, half gas mischien meer temperatuur. maar mooi filmpje .

gisteren zijn wij ook weer aan het testen geweest maar turbine geeft nu power genoeg voor de start.

hier de link naar het filmpje .

XDLwNwDxUGM[/media] check 13-08-2011.wmv - YouTube

ps mooie foto,s toppy.

groetjes Rene.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heee Rene,

dank je, en ja het maakt wel wat uit met half- of volgas, dat is ook wle het lastigste van de afstelling.

Heb nu beide sproeiers wat geknepen en ga straks nog een test run maken.

Hopelijk komende week er ook nog eens mee test vliegen en dan kijken hoe het er in de lucht uitziet.
En anders op de show maar kijken wat het doet.

Tevens krijg ik nog andere olie wat misschien ook weer een heel verschil maakt.

We prutsen zo maar verder :yes:

Grt,
Berto.

ps. dat ziet er goed uit op het filmpje jullie zijn lekker bezig zo :yes:
 
nose

@Berto effe je neuspootje recht zetten, ziet er niet uit :wink:

Misschien dat ik zaterdag effe naar Ede kom?

Ger.
 
Dat is jammer genoeg niet effe ;-)
Moet ook nog m`n linkerpoot servicen maar ook dat komt wel.

Wel gezellig als je zaterdag evn komt buurten, is al weer te lang geleden (net als ik op EMCR :oops: )

Grt,
Berto.
 
smoke

Dat is jammer genoeg niet effe ;-)
Moet ook nog m`n linkerpoot servicen maar ook dat komt wel.

Wel gezellig als je zaterdag evn komt buurten, is al weer te lang geleden (net als ik op EMCR :oops: )

Grt,
Berto.

Ik meen dat AMT kannetjes met vloeistof verkoopt,zit ook een zeepje doorheen ,maar kan ook parfum zijn , ik zag de concorde er mee werken en gaf mooie volle witte rook! had ook 2xAMT turbine.moet niet zo moeilijk zijn wat uit te proberen.
wie weet.
groetjes rene.
 
Back
Top