Philip Avonds F-15c Strike Eagle, BosModelAir

Speciale rookolie is overal wel te verkrijgen maar een beetje mengen etc. moet toch ook te doen zijn ;-)

Heb net weer even gedraaid, O wat een heerlijk motortje, starten en lopen, misschien toch eens een gasbusje monteren dan lijtk het net kero start :cool:

Roken deed ie ook, maar ben nog steeds niet tevreden, hij rookt goed dat wel maar ik zou graag de kraan zien op de leiding vlak voor de sproeierbuisjes, dan is uit ook echt uit terwijl hij nu een beetje na blijft walmen af en toe.

Filmpje is mislukt, naja, ik had hem niet aan staan :ooops:

Ook blijft het nog een beetje een bende worden :-(

En krijg ik zoveel druk op m`n rooktank dat deze langs de buisjes er lucht uitperst, even een andere opsnorren dus.

Zal ook eens kijken hoe ik met m`n zwaartepunt uitkom als ik de rooktank vol heb, denk dat ik dan redelijk op m`n voorste punt ligt dat naar achteren verschuift tijdens gebruik.

We rommelen zo maar wat voort :yes:

Mooi werk berto!

Koelvloeistof al eens geprobeerd??? Rookt als een malle!
Ooit eens met een "puzzeltocht" meegedaan met een oude cadet, was meer een rally maargoed, differentieel vastgelast en een nippel op t spruitstuk gelast. Slangetje van het ruitensproeier reservoir naar de nippel op t spruitstuk en roken maar!!!! En t ruikt lekker zoet :-)

Mooi werk berto!

Koelvloeistof al eens geprobeerd??? Rookt als een malle!
Ooit eens met een "puzzeltocht" meegedaan met een oude cadet, was meer een rally maargoed, differentieel vastgelast en een nippel op t spruitstuk gelast. Slangetje van het ruitensproeier reservoir naar de nippel op t spruitstuk en roken maar!!!! En t ruikt lekker zoet :-)

Hey Berto

Als je echt rook wil zien dan moet je biodiesel mengen met concreteolie,(ontkistingsolie)50/50 en dat ruikt alsof je voor de hele buurt frites staat te bakken......

Theo

Die ont(be)kistingsolie staat op me te wachten :cool:

En die geur is dus een goede bijkomstigheid :yes:

Heb zojuist ook evend e struts geopend, ga een aantal ringetjes plaatsen zodat met lege tanks de kist hoog op z`n poten staat.
Met volle tanks zullen ze wel weer lekker inveren, de linkerpoot werkt dan tenminste ook weer naar behoren.

En weer wat werk gedaan.

Heb de tank even in de spuitplamuur gezet omdat deze wat beschadigd was, en ook de pitot houder ermee gedaan.
Die spuitplamuur grijs is vrijwel dezelfde kleur als het lichte grijs dus dat valt amper op.

Denk dat het rooksysteem ook wel werkt, hoop dat ik morgen voor de show nog een test hiermee kan doen hoe het in de lucht eruit ziet en wat het doet met het zwp.

Maar vliegen moet sowieso wel lukken :yes:

Hé ja, je had het rooksysteem er al op. Heb geen rook gezien vanmiddag, of alleen even bij de start van de 1e vlucht?

Waren wel mooie vluchten trouwens, samen met de Phanter. Smaakmakers van de show! :yes:

Hee Klaas, Dank je.
Heb van beide vluchten tijdens de show en van die ervoor en erna ook errug genoten :cool:

Heb even gespeld met de rook maar had niet genoeg olie bij me dus kon niet echt testen.
Dit was ook de eerste keer tijdens vliegen en ben nog steeds niet tevreden.
Moet ook m`n tank even aanpassen.

Verder weer heerlijk gevlogen, vlucht voor de show deed allen m`n rechter gear moelijk met uitkomen maar dat was traceerbaar.
Eerste vlucht tijdens de show zat men neuswiel weer niet 100% in maar dat was weer zo verholpen.
Tweede vlucht tijdens de show was prima, laatste vlucht na de show was gewoonweg TOP :yes:

Heb me weer kunnen uitleven in ieder geval.

Laatst bewerkt:
En 2 korte filmpjes met dank aan Jan:

Laatst bewerkt door een moderator:
Nog even en ik kan niet meer landen zonder airbrake :roll:

Maar die snelheids meter is een geweldige hulp :thumbsup:

snelheids meter

Hoe werkt die snelheids meter hoor je het of moet je het aflezen wat mij lastig lijkt.
Ene is het een duur grapje.
gr Gerrit Jan leuk filmpje

Heee Gerrit Jan,

duur valt wel mee, vlieg met Jeti spul en een airspeed sensor kost maar 70 euro.
Ik kan de snelheid aflezen op m`n Jeti box maar dat doe je niet snel natuurlijk.

Heb een oortje in en een aantal snelheid waardes ingesteld, als ik op een acceptabele landingssnelheid zit dan hoor ik een piepje, ik kan dan nog langzamer als het moet maar met de eerste piep weet ik dat ik al goed zit.
1 piepje extra eronder is perfect, 2 is ook nog te doen.

Nog lager en ik moet gas bij geven en de neus nog hoger optrekken maar dan zit ik al bijna tegen m`n stall snelheid aan (wat weer een ander piepje geeft).

Met de nieuwe Jeti zenders moet het ook als spraak kunnen werken, dan wordt dus echt de snelheid vertelt, da`s nog mooier :cool:

Dank je, moet nog steeds eens testen met de ontkistingsolie maar op 1 of andere manier komt er momenteel nergens wat van :mad:

Zal binnenkort weer eens op het werk gaan spelen.

Ga binnenkort weer eens aan de gang met het smoke systeem.
Heb gister op JP gezien dat een uitgang aan het einde van de pijp ook werkt en wil dat eens proberen.

Scheelt een hoop troep in de pijp en krijg ik wel 2 pijpen aan het roken.

Heb gister ook een F15 gezien met smoke uit 1 pijp en dat ziet er niet uit mijn inziens.
Ook wel weer hele mooie kisten gezien :yes:

Nieuwe kar winterprojectje?
kar.jpg

Back