Philip Avonds F-15c Strike Eagle, BosModelAir

He Jaap, die F16 vliegt echt super!

Alleen niet volgas van 150m aanduiken, dan bestaat de kans dat je één of meerdere hoogteroeren verliest... Dan stuurt 'ie opeens niet zo heeel lekker meer...

waneer gaat die avonds F15 nou eens vlieggen ???????
in de winter kan je ook met jets vliegen :cool:

Tja, ik sta te popelen om deze kist eens in te vliegen en elk moment dat Ger en ik beschikbaar zijn plannen we in als mogelijke maidendag.

Echter gooit momenteel het weer en veldgesteldheid roet in het eten, die kou deert me niet maar het veld moet wel redelijk begaanbaar zijn voor zijn eerste vluchtje.

En ik hou het wel safe, stuk kan die altijd wel maar ik hoef het niet op te zoeken.

Ben wel van plan om de 24ste op Rozenburg aanwezig te zijn, gemaidend of niet.

Laatst bewerkt:
Als ik kom komt de F-15 zowiezo mee.

Mocht ie nog niet gemaidend zijn dan staat ie er voor veldvulling, mocht ie wel gemaidend zijn dan gaan we er natuurlijk ook een rondje mee zien te vliegen :yes:

Laatst bewerkt:
Als ik kom komt de F-15 zowiezo mee.

Mocht ie nog niet gemaidend zijn dan staat ie er voor veldvulling, mocht ie wel gemaidend zijn dan gaan we er natuurlijk ook een rondje mee zien te vliegen :yes:

En anders vlieg je 'm toch daar in? Ik denk dat ik meer wel jets op meetings heb ingevlogen dan niet ;)

Ik hoop wel op goed weer in elk geval, begin afkick-verschijnselen te vertonen...

Nee, dat doe ik niet :nooo:

Hou niet zo van kisten maidenen op meetings, je weet nooit of het echt allemaal wel zo functioneerd als de bedoeling was/is.

Voordeel dan is dat je een hoop mensen hebt die denken te weten wat er fout ging ;) En video om het te annalyseren......

Er zal zowiezo gefilmd worden dus de analisten hebben dan nog steeds genoeg te doen mocht het zijn dat.

Maar nee hoor laat mij m`n kist maar maidenen op een gewone dag, dat meeting vliegen komt wel :yes:

Tja, 150 euries en dat heb ik niet zo even liggen.

+ daarbij dan heb ik 2 van die dingen vliegklaar liggen en dat kan ik niet maken :nooo:
Nee, even zonder gekheid, 2 vliegklaar heb ik nu ook weer niet nodig.

Dus dan maar niet, vliegen we de GF-5 wel helemaal op en zien dan later wel weer ;-)

M`n jet is er al weken klaar voor, nu het weer, het veld en de tijd nog.

Ben druk bezig om m`n nog liggende projecten (altijd teveel :roll: ) een beetje weg te werken om dan weer met de philip-avonds-rafale-opknapper-bosmodelair verder te gaan (wil deze voor 2011 klaar (vliegend?) hebben :-)

Laatst bewerkt door een moderator:
Hmm, teveel projecten.. klinkt bekend.. Heb de viper nog niet af of ben al met de planning voor bouwseizoen 2011 bezig :rolleyes:

Ik ben er klaar voor :yes:

Alleen nu wilt de motor weer niet :-(
Wilde na de inbouw van de motor, nu alweer een tijdje geleden, de motor weer eens starten maar 0 ontbranding.

Krijg weer de melding dat de ECU batterij onder zijn ondergrens kwam ?!?!?!?!?

Heb ik in de testfade op de testbok ook al eens gehad.
Ga de akku maar eens goed laden en dan kijken wat ie morgen doet.

GA ervan uit dat het dan wel werkt, zo niet dan ga ik 1 cel erbij plaatsten (ga ik denk zowiezo wel doen :yes: ), de Projet ECU schijnt dat toch lekkerder te vinden.

Morgen meer nieuws hoop ik.

Jaaaa, het motortje draait weer moet alleen even aanleren dat zelfs bij proefdraaien ik de tanks afvul.

Eerste poging was snel afgelopen omdat de ontluchtingsdop er nog op zat, en dat werkt minder.

2de poging een beetje peut erin maar dat was nog te weinig.

Met 119.00 rpm had ik nu 7,5 kilo, da`s toch alweer een halev kilo meer dan met de orginele Jetcat ECU.
Toen de ECU even ingesteld op max. 125.000 en op de 122.500 haalde ik nu 8,3kg.

En toen was de peut blijkbaar op ?!?!?!?!?

Straks even volledig aftanken en nog een poging wagen, kijken of we de echte 125.000 kunnen halen.
Motortje start verder prima, beetje vlammend maar verder geen probleem.

Loopt op die hoge toeren ook lekker rustig zonder enige trilling.

We zullen straks eens zien.

Jij wil zeggen dat met de jetcat ecu op 118k je 0,5kg minder had? Of was dat op 119k? De ecu maakt geen bal uit :) Op 118k levert die motor altijd gelijk vermogen TENZIJ hij iets anders tov de buis zit gemonteerd ;)

8.3kg met die broekspijp is toch wel netjes hoor. Dat moet loskomen met een beetje fatsoenlijk veld :)

Ik denk dat ik het even anders moet zeggen ;-)

118.000 met de 1 of de ander maakt niet uit dat klopt, echter kwam ik met de Jetcat ECU op 118.000 in de kist maar op 7kg (nu met de Projet dus ook).
Maar omdat ik nu hoger in toeren kan gaan zitten dus ook logischerwijs meer stuwkracht ter beschikking heb.

En loskomen moet ie zeker wel, straks even kijken wat ie met 125.000 doet en dan ben ik weer een tevreden mens.

Back