Philip Avonds F-15c Strike Eagle, BosModelAir

Neh, ik verveelde me, zag een boor en boormachine liggen en hop weer wat gaatjes erbij ;-)

Torretje zit al weer helemaal in elkaar, startmotor doet het wel doet het niet.
Vandaasg of morgen even een nieuwe halen en dan de motor weer op de bok laten draaien.

Hee Hans,

de kist vliegt prima met de opgevoerde 80`er maar de starts vindt ik matig.
En of de tanks sneller leeg zijn betwijfel ik (weet eigenlijk zeker van wel).

Maar deze 80`er op 125.000 rpm lust ook wel wat en om lekker te vleigen vliegt ie veel op 3/4 tot volgas.
Met een 120`er zal er meer halfgas gevlogen worden (hahahaha, jaja, de eerste 2 keer ;-) ) en zal het verbruik dus niet heel veel meer zijn.

Wel dan even m`n timer goed afstellen en niet denken dat 7 minuten wel haalbaar is ;-)

Maar zou hem zo weer inbouwen en er mee gaan vliegen maar puur voor de starts wil ik hem wat feller hebben (en een 120`er of iets dergelijsk is toch altijd wel m`n doel geweest voor deze kist en nu die toch open ligt ;-) ).

Maar eh, weet jij nog iemand misschien???

Hee Hans,

de kist vliegt prima met de opgevoerde 80`er maar de starts vindt ik matig.
En of de tanks sneller leeg zijn betwijfel ik (weet eigenlijk zeker van wel).

Maar deze 80`er op 125.000 rpm lust ook wel wat en om lekker te vleigen vliegt ie veel op 3/4 tot volgas.
Met een 120`er zal er meer halfgas gevlogen worden (hahahaha, jaja, de eerste 2 keer ;-) ) en zal het verbruik dus niet heel veel meer zijn.

Wel dan even m`n timer goed afstellen en niet denken dat 7 minuten wel haalbaar is ;-)

Maar zou hem zo weer inbouwen en er mee gaan vliegen maar puur voor de starts wil ik hem wat feller hebben (en een 120`er of iets dergelijsk is toch altijd wel m`n doel geweest voor deze kist en nu die toch open ligt ;-) ).

Maar eh, weet jij nog iemand misschien???

Ik zal mn oren eens openhouden voor je. Heb zelf niks over. (ben ze ook aan 't sparen geloof ik :rolleyes:

Fijne Paasdagen toegewenst

pasen31.gif

Gr Japiooooooo

hahaha, Japio is in de paashaas en kippe plaatjes gedoken zo over het hele forum te zien :D

Dank je Hans.

En de inlaten zitten ook weer vast:
F-15-122.jpg

Theoretisch zou de neus nu weer aan de romp kunnen maar laat het nog even zo, is net even wat handelbaarder ;-)

Laatst bewerkt:
Zo even een testpassing gedaan en alles komt precies weer zo uit zoals die was :D

Wel met een 5mm kier aan de onderzijde maar dat had die al, kon ik zien tijdens het wegsnijden van het verbindingsmatje tussen de 2 rompdelen dus dat is ook zoasl het was:
F-15-123.jpg

Wel was er maar spaarzaam omgegaan met het lijmen van de rompneus.
Deze zou ook gelijmd moeten worden aan de inlaatzijde maar daar was nauwelijks tot geen lijm te traceren.
Deze delen liggen ook niet helemaal vlak tegen elkaar omdat er tijden de eerste bouw geen gebruik is gemaakt van de oplijngaten aan de voorzijde van de buis.

Nu de inlaatbuizen er al inzitten is dat eigenlijk ook niet meer mogelijk.
Echter ik heb besloten om hier gewoon doorheen te boren en te kijken hoe een en ander uit komt.
Als dat bevalt dan ga ik vanavond van 2 delen weer 1 geheel maken :D

Laatst bewerkt:
Nou het is weer 1 geheel, lekker alles laten drogen, dan de oplijnboutjes eruit om te kijken of het echt wel goed vast zit.
Dan de oplijnboutjes er weer in en de naden boven en onder dichten.

Het gaat de goede kant op :D

Vanochtend natuurlijk even snel gekeken en dat ziet er allemaal goed uit :D

Die 4 weken moet dus makkelijk haalbaar zijn, zeker nu de Sportster weer klaar is en de watervliegmeeting bijna een feit is.

Zo het is even rustig hier maar dat wil niet zeggen dat er niets gebeurt.

Nou eigenlijk is dat ook zo, er is al even niets meer gebeurt aan de F-15 :-(
Maar dat komt door de komende watervliegmeeting maar die is komende zaterdag zover dus heb daarna zeker weer alle tijd.

Heb al wel wat ideeen over hoe en wat ik wil gaan doen ermee maar dat hangt ook even samen met de verkoop van 1 en ander.

Wil dus graag een 120`er oid in de F-15 hebben maar daarvoor moet er wel wat uit.
Zit er over te denken om OF de 2de F-15 op te knappen en kompleet met mijn P80 te verkopen OF ik ga de Rafale vliegklaar maken met de P80 en die dan verkopen.

Ben er nog niet uit hoe of wat maar die Rafale is misschien wel het minste werk.

Voor die P80 zijn er wel gegadigden maar als die weg is en ik heb nog niets anders dan schiet het ook niet op.

Keuzes, keuzes, keuzes :D

gewoon nog effe doorvliegen met de P80 en verder rustig uitkijken is geen optie?
Zeker wel een optie :yes:
Maar nu ik toch bezig ben had ik het graag allemaal in 1x willen doen.

Laatst bewerkt:
Back