Philip Avonds F-15c Strike Eagle, BosModelAir

Da`s ook een hele goede.

Heb je nog veel schik van overstap van een Velox naar de Boomerang?
 
Je kan ook een ty-wrap gebruiken en die met stukjes krimpkous aan de stuurkabels bevestigen: bij het intrekken spreid hij zich en drukt de kabels weg.
Tip van het Elan draadje op RC Universe, heb dat ook bij die van mij gedaan; werkt prima

In25930.jpg



gr.

Frank

Ja precies je bent mij net voor was nog opzoek naar de juiste link!
 
Kijk daar is het forum voor, heb het meteen maar toegepast:

Gear down:
f15c54.jpg


Gear up:
f15c55.jpg
 
Ziet er sjiek uit Berto :D. Ik ben dan zo'n sul die inderdaad elk jaar weer opnieuw z'n elastiekjes vervangt, werkt ook prima maar dit ziet er inderdaad minder onderhouds gevoelig uit. Misschien maar gelijk meepikken bij de volgende beurt.

Groetjes,
Gerald
 
Er zijn wel eens van die dingen waar je even op gewezen moet worden of wat je eens moet zien.

Het werkt perfetc dus geen stiekjes of veertje meer.


Nu snel weer verder knutselen :D
 
Zo weer even aan het rommelen geweest.

Wat moet er nu nog wezenlijk gebeuren?
- ECU akkukabel van achter naar voor trekken,
- van beide hoofdwiel retracts de "up"nippel vastzetten,
- radioplaat vastzetten,
- tankontluchting(en) van een plaatsje voorzien,
- turbine vastschroeven,
- piloot schilderen (kan later), vast zetten,
- cockpitkap montage aanpassen.

Voor later:
- remmen afmaken en aansluiten,
- remklep maken.


Oeh het voorlopige einde is in zicht :roll:
 
Vandaag weinig tot niks gedaan omdat we aan 1 of andere Speed Canard moesten sleutelen maar vanavond toch weer wat opgeschoten.

De radioplaat kan ik nnu ook daadwerkelijk vast zetten en de rechterclilindernippel is "gerepareerd".
Het syst eem blijft nu mooi op druk.

Dus gaan we tanks weer definitef plaatsten.
 
Even een updatje :-)

Wat moet er nu nog wezenlijk gebeuren?
- ECU akkukabel van achter naar voor trekken, ECU kabel is gemaakt en geplaatst, done
- van beide hoofdwiel retracts de "up"nippel vastzetten, done
- radioplaat vastzetten, done
- tankontluchting(en) van een plaatsje voorzien,
- turbine vastschroeven,
- piloot schilderen (kan later), vast zetten,
- cockpitkap montage aanpassen.
 
Laatst bewerkt:
Haha, vanmiddag visite gehad en daarna met de kids naar Monkey Town geweest.

Dus nee nog niet klaar, hoop vanavond weer wat te doen.......
 
Laatste update met wat extra items:
- ECU kabel maken en monteren, done
- hoofdwiel retracts "up"nippel vastzetten, done
- radioplaat vastzetten, done
- tankontluchting(en) van een plaatsje voorzien,
- turbine vastschroeven, done
- piloot vast zetten (zonder kan ook maar er moet er eigenlijk 1 inzitten ook ivm met het cg),
- cockpitkap montage aanpassen,
- banden nog even volstoppen met schuimrubber,
- proefstart maken komend weekend :-)
 
Laatst bewerkt:
Net de kist weer even op de weegschaal gehad en zonder peut (ook zonder de hopperpeut) weegt de kist nu 9600 gram.

Later (misschien komende week/weekend al) komt daar nog 20 gram bij voor de wielremmen.

Veel later nog het hele remklepsysteem (schat zo`n 150 a 200 gram extra).


Nu dus nog 9600 gram, vol met peut (totaal 3,5ltr = +/- 2800 gram) zal de kist dus zo`n 12400 gram gaan wegen.

Tijd voor een P120 dus ;-)


De eerste vluchten wil ik gaan doen met wat minder gewicht dus wat minder peut mee, denk elke tank zo`n 2/3, heb ik in totaal zo`n 2,4 ltr bij me (+/- 1920gram) wat het totaal gewicht brengt op 11500 gram.

Scheelt toch weer een kilo wat mee de lucht in moet, tevens heb ik dan +/- 8 minuten vliegtijd wat tijdens de eerste vluchten genoeg is.


Ben benieuwd hoe het kissie vliegt hiermee :yes:
 
He Berto, hij vliegt echt wel met de p-80 en dat gewicht. Zorg er voor dat de wielen goed uitgelijnd zijn en licht lopen. Met de neus iets omhoog moet-ie loskomen bij een beetje wind. Ik praat uit ervaring.
Succes!!!!
 
Hee Berto, dat moet geen probleem zijn. Mijn (ex) T22 woog 'vol' denk ik wel over de 13kg, en dat ding heeft zelfs gevlogen met een simjet 1200 (7kg druk)
 
Kissie zal het zeker wel doen :yes:

Hier nog 2 foto`s.

Even weer opgebouwd:
F-15-56.jpg


En 1 vande antennes komt boven uit de romp de ander ligt voor in de romp:
F-15-57.jpg
 
Laatst bewerkt:
@Berto

Strakke kist hoor !!!!!!! als jij gaat slapen kijk je dan ook net als ik ff stiekum naar je kist en duik je dan je mandje in ??? en smorgens ook weer gelijk ff kijken of ti er nog staat

Tja wij zijn net kleine kinderen.


Gr Japioooooooo
 
Back
Top