Philip Avonds F-15c Strike Eagle, BosModelAir

Jaja, rustig maar ben net pas weer op het werk.

Laatst bewerkt:
Heb gister de motor definitief vastgezet en de ECU met de zender geprogrameert.

Ook een mixer ingesteld voor m`n neuswielbesturing, als ik nu de wielen intrek gaat de neuwielservo naar neutraal en stuurt dan ook niet meer.
Zodra de wielen uit gaan kan ik weer sturen.

Eens kijken of ik vandaag de remmen pas kan maken.

1 rem schiet al aardig op:
F-15-58.jpg

F-15-59.jpg

F-15-60.jpg

Komend weekend ben ik vrij :) dus of ik dan aan starten toekom weet ik nog niet.
Stata nog wel steeds in de planning, dan maar even in de tuin doen ;-)

Laatst bewerkt:
In de tuin oppassen voor verbrande plekken op het gazon, daar wordt het vrouwtje nl niet vrolijk van :-)

Ge gaat em nog in de lucht hebben voor ik mijn T22 gerepareerd heb !!!

Heb gelukkig ook nog een stuk tegels liggen ;-)

En de maiden staat gepland voor eind oktober :cool:

Zo vandaag weer wat kleine zaken gedaan, het lijstje wordt steeds korter :-)
- ECU kabel maken en monteren, done
- hoofdwiel retracts "up"nippel vastzetten, done
- radioplaat vastzetten, done
- tankontluchting(en) van een plaatsje voorzien, done
- turbine vastschroeven, done
- piloot vast zetten (zonder kan ook maar er moet er eigenlijk 1 inzitten ook ivm met het cg),
- cockpitkap montage aanpassen, done
- banden nog even volstoppen met schuimrubber,
- proefstart maken komende dagen :D

Ook de tanks er weer uit gehad en gemonteerd.

Na de montange van de tankontluchting heb ik de tanks even onder druk gezet en ik hoorde een hoop gesis.

Ai da`s niet goed, ik wist eigenlijk meteen al wel wat dat was, namenlijk de tankdoppen.
Over de eigenlijke rubber plug zaten van de plastic doppen op, als je de schroef aandraaide trok je de rubber dop iets uit het gat.

En dat lekte nu dus, dus de doppen vervangen voor platte plaatjes en voila nu blijft het wel luchtdicht.

Het einde van de maand komt snel dichterbij :cool:

Wordt begin volgende maand :-( :) ;-)

En hier het lockringetje van de wielen, afkomstig van een Halon blussertje:
F-15-61.jpg

En de cockpitkap met een elastiekje vastzetten is niks (kon nu trouwens ook niet meer ;-).
Dus een mooi geveerd pennetje gemonteerd:
F-15-62.jpg

Heb vandaag ook de Jetibox binnen gekregen, kan ik echt eens een reikwijdte test doen en m`n akku`s ind e gaten houden.
Ook benieuwd naar de antenne ontvangst.

+ nu kan ik failsafe instellen voor motor uit :)

Laatst bewerkt:
en zo was het pilootje:
F-15-63.jpg

en nu een beetje meer aangekleed:
F-15-64.jpg

Laatst bewerkt:
Nog niet helemaal maar het schiet op.

Hij moet ook nog even het flight manual doornemen en wat veiligheidszaken instellen maar dan................ :D

En hier het lockringetje van de wielen, afkomstig van een Halon blussertje:
f15c61.jpg

QUOTE]

@Berto.
Wat denk je zelf? zou dit houden?(misschien 1 of 2 landingen)
Of zekeren met 2 moertjes op schroefdraad of een locknut met made inbusje.(en een plat kantje vijlen op de as)
Die piloot mag best wel een rode overall aan, hij is tenslotte testpiloot, toch? :wink:

Ger.

Die wiel clipjes heb ik ook een beetje een vreemd gevoel bij. Je krijgt ze er nooit af als het moet maar wanneer ze moeten blijven zitten vliegen ze eraf. De zijwaartse krachten zijn erg hoog hoor, verkijk je daar niet op. Als je wel iets slipt en het wiel schiet er wel af met 50 km/h dan heb je weer een opknapper :(

Ger zei:
Wat denk je zelf? zou dit houden?

JAZEKER, er zit een groef in de as vergeet dat niet :teacher:

Als je de clipjes er af wilt halen kun je ze meteen weggooien(maar de voorraad is groot genoeg) ;-)

Heb namenlijk niet zo 1 2 3 zo`n mooi clipje bij de hand die in de groef past maar hier heb ik alle vertrouwen in.

Als zo`n clipje het bij Gerald houdt houdt dit lock ringetje in de groef het ook zeker :yes:

Ik heb het volste vertrouwen in Berto de "vakman" ;)
Is er al een kist gecrashed waar hij kort er voor aan gewerkt had (ik dacht het niet)
ps aan die PC12 in Weert had Berto niet aangewerkt

ps het groefje was duidelijk zichtbaar een paar postings terug
f15c59.jpg

Back