Philip Avonds F-15c Strike Eagle, BosModelAir

Yep, na vandaag is gebleken dat dat echt een must is, en op jouw manier wild eik zoiets al doen.

Maar moest vandaag na 3`en een paar uurtjes werken, een aantal wilden graag de motor eens zien en horen lopen dus Berto moest hem maar weer eens aanslingeren.

Zonder problemen startte de motor weer op :D
Na even gedraaid te hebben de motor weer afgezet.

En daar kwamen weer een aantal piloten aan en moest het geheel weer aangejaagd worden.
Zoals verwacht weer zonder problemen :cool:

Maar op vol pot zie je dat bovenste deel erg naar binnen gezogen worden, hij houdt het wel maar het gaat een keer mis.
Naja, even een extra carbonmatje oid erover en gaan.

Motortje is nu ook weer zo vaak aangeweest dat de kap er ook wel overheen kan ;-)

Was het al maar zover voor de maiden, kan niet wachten om te voelen hoe deze kist vliegt.

Ik weet hoe je je voelt ;) Op de club stond er gisteren ook een nieuwe jet. Motor is getest en alles gechecked, hij is er klaar voor :) Vandaag zou hij ingevlogen worden maar door de harde vlagerige turbulente wind hebben we het nog even uitgesteld. Als het mee zit vlieg ik (als de eigenaar nog steeds te zenuwachtig is :)) hem volgend weekend in.

Dan een dubbel geslaagd weekend want het nieuwe clubgebouw wordt dan ook opgezet. Daar moeten we dan niet direct doorheen vliegen ;) Dat zou wel enorm zonde zijn.....

Kijk nog een jet erbij is altijd leuk, wat voor 1 is het?

En zenuwen of niet, niemand vliegt onze (mijn) kisten in, als het mis gaat wil ik dat zelf meemaken :yes: ;-)

Het is zo'n model maar dan net iets anders qua schema (vogel :)):
attachment.php

Er zit een P80 SE in. Prachtige combi...

Hee Da`s in iedre geval een opvallend model :D

Vandaag het stukje boven de uitlaat vand e turbi9ne verstevigd met 2 lagen 80gram mat en sec. lijm.
Die zal niet meer naar binnen gezogen worden :nooo:

Verder ook met de remmen bezig geweest en dat schiet ook al weer lekker op :D

Kijk dat is (of was :-( ) een hele mooie, ook nog kompleet schaal afgewerkt zo te zien aan al de panellines.

Maar ja, mis hier toch de canards ;-)

Vandaar dat ik je als eens zei, wat is er mis met die colors?
Maar dat is natuurlijk smaken verschillen.
Ik blijf het één van de mooiste schema´s vinden ookal is het een kleine afwijking van de echte.
De mijne komt in ieder geval in dit jasje.

ook ik heb al aangegeven dat er weinig mis is met deze striping alleen is het niet helemaal mijn striping.

Maar met canards erbij zou het natuurlijk wel weer een redelijke schaalkist worden en heeft dan ook weer zijn charmes (ahum, BosModelAir en schaal :roll: ).

We zullen zien wat de toekomst brengt ;-)

De kist van de foto moet volgens mij nog wel leven, heb deze bij het begin van het jaar weer in de koop zien staan.
Men kennis had hem een jaar of 6 geleden al van eigenaar laten wisselen,

Hee D.

geloof dat jouwes net een ander maatje is (groter) maar als we beide kisten gaan maidenen check dan alles even voordat je weer naar huis gaat.

Wie weet........................... ;-)

Heb er wel erg veel zin in :yes:
Eindelijk weer eens jetten :D

Laatst bewerkt:
Zo, even 1 rem aangesloten en die werkt perfect, nu de andere even doen en dan gaan we komende dagen eens een stukkie taxien ;-)

Jullie niet maar ik wel ;-)

Net dus direct even lekker aan het taxien gegaan op het beton en alles werkt naar behoren.

Ook de versteviging houdt het uit.

De remmen doen het goed, niet tot volgas maar dat had ik ook niet verwacht, de kist glijdt er dan gewoon overheen.
Beetje snelheid en remmen en dan veert het laatste stukje ook de neus mooi in :D

En toen even het erg hobbelige gras op, heb een paar high speed taxi runs gemaakt en dat beviel me wel.
Er was in principe nog maar een tikje gas en wat up nodig en dan was die echt wel losgekomen.

Maar ik had mezelf belooft me in te houden dus dat heb ik dan ook maar gedaan, zeker met akku`s die al dagen gebruikt worden zonder laden er tussen door ;-)

Op de terugweg weer het bekende "brandstof tekort" geluid, ben toch weer wat te lang aan het spelen geweest.
Denk dat de tanks half vol zaten en net even gekeken heb 12 minuten gespeeld, mwah dan mag het wel :lol:

M`n linker tank heeft nog wel wat brandstof, eens kijken waarom die dat niet helemaal opgeslurpt heeft.
De eerste vluchten zullen toch rustig verlopen en ruim binnen de brandstof op tijd.

Maar ik ben zeer tevreden en niets staat een maiden meer in de weg :banana: (behalve het weer dan :roll: ).

Laatst bewerkt:
Back