Philip Avonds F-15c Strike Eagle, BosModelAir

powerrrrrrr

@Berto.

Ziet er goed uit, die 9,5 kilo trust WERKELIJK aan de neus gemeten, betekent in ut echie meer dan 10 kilo trust uit die oude P80 als je de broekpijp zou weglaten.
Kan ook niet anders met +/- 0-5 graden buiten temp, bij 20 graden heb je zeker nog 8,5 kilo op de neus.
Wel goed de lager ruis en temperatuur blijven monitoren, je zit nu aan de grens van de max belasting van zo'n oud torretje.
Dat kissie gaat als een engeltje met heimwee. met dat vermogen.
Zorg je dat de foto en videocam geladen zijn :wink:
Enne wel effe een nieuwe ECU accu steken, niet gaan tobben, is het allemaal veel te gevaarlijk en te duur voor.

Ger.

Heee Ger,

akku moet goed zijn, daar kan het bijna niet aan liggen.
Denk gewoon dat de ECU toch liever iets meer prik wilt hebben maar dat 8 net teveel was voor het startmotortje.

Naja, kan er altijd nog een cel afhalen ;-)

Hoop vanmiddag dus nog 1 startje te kunnen maken en kijken wat ie dan doet, misschien dat een fris startmotortje ook helpt, van deze waren de borstels en lamellen best versleten.

Naja, de koerier is ingelicht en we gaan eens kijken wat ie vanmiddag doet.

De camera`s liggen al weken klaar :-(

En het motortje moet het dit jaar even uithouden in de F-15 daarna mag ie weer naar een rustiger leventje toe ;-)

Spreek je snel.

Spreek je snel weer.

Wat was de temperatuur bij 125k? 9.5kg moet als een raket gaan! Da's 2 kg meer dan de vorige poging..... erg netjes :)

Ja, ben ook wel tevreden als het probleem vanmiddag weer opgelost is en de motor betrouwbaar loopt.

Temp is 580 op vol vermogen zag ik net op het filmpje.

En die 2 kilo extra gaat zeker wel helpen, ben benieuwd hoe die dan start/vliegt.

yep, nu maar hopen dat ie dat dit jaar volhoudt zodat in 2011 in de Rafale weer rustig op 118.000 kan draaien :-)

Hoe zwaar is die originele accu? Ik regel voor jouw een vervangende 2s lipo pack ;) Dan ben je van al het gezeik af..... Waarom? We willen die kist zien vliegen :)

Maak je foto's van de bendix als je die verwisseld? Ben wel benieuwd hoe die eruit ziet. Handige info voor later wellicht.

300 gram (schat ik even zo).

Bendix heb ik al los liggen zal straks fotootje maken.

ai, zat er 100 gram naast :-(

De 6 cellen ECU akku weegt 406 gram ;-)

Maten zijn vergelijkbaar met de 8cellen ECU akku en dat past dus wel.

Hier de bendix foto`s:
bendix1.jpg

bendix2.jpg

Laatst bewerkt:
Die heb ik ook op mijn 66m zitten. Kreeg je de hub goed van de motor af? Die zit geperst. Ik heb nieuwe hubs gemaakt.

Ging vrij goed, daar de motor toch stuk was kon ik met een hamertje de hub eraf tikken :-)

He, waar blijft die Onno nou :?:

Mooi werk. Bij mij ging de as doormidden. Gaatje boren in de hub kan ook dan pers je de as eruit met een 2mm stalen staafje. De motor as is net iets groter dan 2mm door de ribbeltjes.

De hub kan je eenvoudig op de nieuwe motor persen in de bankschroef door de as achter uit de motor en de hub tussen de platen te klemmen. Nooit het huis gebruiken en dan kracht op de as uitvoeren, dan sloop je de collector.

Zat er ook een magneet op de motor?

En ja, hij doet het weer, de startmotor althans ;-)
Ga om 3 uur in de pauze even kijken of ie ook wilt starten :-)

Ja, het erop persen ging goed, had ook geen problemen mee verwacht.
Even de kogeldruk afgesteld en gaan maar.

Yep, ook hier een magneetje op de motor.

Was het al maar 3 uur dan weten we zeker of ie het doet :roll:

hij deed het

Jaja, hij deed het.

1 keer dan :-(

Motor wilde de eerste keer niet starten, denk brandstof gebrek oid.
2de keer zei die "poef" en daar ging die.

Alleen wel met heel veel vlammen en een EGT van 700 :roll:
Damn wat nu weer, maar hij liep en trok normaal bij.

Alleen kwamen daar die luchtbellen weer maar nu al bij idle, ga nu maandagochtend de hopper en bijbehorende slangen demonteren om te kijken of ik de oorzaak kan vinden.

Dan maandag nog 1 a 2 keer starten en hopen dat het dan wel allemaal klopt om hem dan de volgende dag te maidenen.

We zullen zien.

Je zou zeggen dat de starter niet genoeg heeft mee geholpen. Was het een nieuwe speed 300 6V? Liep alles mooi soepel?

Wellicht nog wat kero in de motor achtergebleven? Dat vlamt ook aardig :)

Denk dat het dat laatste is geweest.

De Speed 600 zelf liep goed haalde de normale toeren en alles loopt soepel.
Moet nu dus een weekend wachten voordat ik zeker weet hoe of wat :-(

Back