Nou ik kan weer verder.
Vandaag zijn de servo's en spinner binnen gekomen.
Er is niet stil gezeten, heerlijk lopen stoeien met de Viper en vertraging. Het is voor mij de eerste keer dat ik deze vertraging gebruik.
Eerste hindernis was de plaatsing van het tandwiel, blijkbaar had ik net een iets ander modelletje gekregen dan anders. Na wat navraag was het duidelijk en heb ik het tandwiel op de as van de Viper gelijmd.
Toen was de flens aan de beurt, deze zorgt voor de verbinding tussen de Viper en vertraging. Netjes geplaatst en vast geschroefd.
Even draaien aan de as van de vertraging..... gebeurt helemaal niks, zaakje zit muurvast. Weer open gemaakt en zo nog 10x.
Geen resultaat.
Ik had het idee dat de flens tegen de ring aan drukt die op de planeet tandwielen ligt.
Ik had bij 2 vlieg collega's navraag gedaan en die herkende dit totaal niet.... tja en nu dan?
Vanochtend gebeld met Andy Reisenauer en het probleem uitgelegd. Hij herkende het wel en gaf aan dat de flens net iets te dik was. Johhhhh echt?? Antwoord van Andy " er moet ongeveer 0,1 a 0,2 mm af.
Dan kan je 3 dingen doen, een nieuwe flens laten komen, zaakje opsturen of je buurman op het werk even lief aankijken en vragen of je zijn draaibank mag gebruiken
Binnen een paar minuten was het klusje klaar, ik heb er 0,2mm afgehaald en dat was precies wat ik nodig had. Alles loopt nu zoals het hoort.
Het komt soms 1 keer op de 500 keer voor vertelde Andy, laat ik nu net die ene zijn
Effin dat was het even voor nu. Komende dagen ga ik verder.
Gr Lyckele